Ik rijd altijd met Veloflex Corsa. Maar op reis daags voor een GF die ik ging rijden in juni merkte ik een grote snede op in de achterste band, een net nieuw gemonteerde Veloflex. Dus snel naar de lokale fietshandel en daar hadden ze enkel de GP5000 25mm. Die ligt er nu nog op, 7.300 km later. Nu flink plat afgesleten, geen enkele keer lek gereden met een fragiel TPU binnenbandje in. Ik heb het gevoel dat hij iets minder goed bolt dan de Veloflex maar wat een slijtvastheid! Ik denk dat ik aan de 8.000 km geraak, voor een achterband is dat toch wel vrij indrukwekkend, vind ik. En bovendien nul keer lek, alhoewel daar natuurlijk altijd wel een portie geluk zal meespelen.AfloatCyclist schreef: ↑16 nov 2024 11:12 Hallo allemaal,
Met huidige setup rijd ik met GP5000 banden (25mm, Tubeless). Slijten wel snel zo in de winter en niet geheel goed lekbestendig.
Welke banden zouden jullie aanbevelen om de winter mee te rijden? Liefst rijd ik tubeless en rollen ze toch nog een beetje door
Hoor graag!
Voorkeur qua 'winterbanden'
Wat denk je met 'winterbanden' extra te bereiken ten opzichte van jouw GP5000.?AfloatCyclist schreef: ↑16 nov 2024 11:12 Hallo allemaal,
Met huidige setup rijd ik met GP5000 banden (25mm, Tubeless). Slijten wel snel zo in de winter en niet geheel goed lekbestendig.
Welke banden zouden jullie aanbevelen om de winter mee te rijden? Liefst rijd ik tubeless en rollen ze toch nog een beetje door
Hoor graag!
Alle banden slijten, de een wat meer dan de andere, zomer of winter maakt daarvoor niets uit. Voor je lekbestendigheid rijd je al tubeless, dan maakt het niet zoveel meer uit als de juiste sealant ten minste zijn werk doet anders zorgen voor een goede set pluggen (Dynaplug) en reserve binnenband(en).
Met andere woorden gewoon blijven rijden met je GP5000 tubeless banden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Thanks, ik houd voor nu even de GP's aan. Kijken hoe ver we komen!
-
- Forum-lid
Als winterwegfiets gebruik ik m'n gravelbike, voldoende breedte vd banden en veel grip!
Idem hier.
Al ga ik bij mooi weer wel gewoon op de zomerbanden.
Vittoria heeft ook de RideArmor, tubeless ready, maar geen ervaring mee
https://int.vittoria.com/products/ridea ... less-ready
Al ga ik bij mooi weer wel gewoon op de zomerbanden.
Vittoria heeft ook de RideArmor, tubeless ready, maar geen ervaring mee
https://int.vittoria.com/products/ridea ... less-ready
-
- Forum-lid
TopOrlok schreef: ↑16 nov 2024 19:07Wat denk je met 'winterbanden' extra te bereiken ten opzichte van jouw GP5000.?AfloatCyclist schreef: ↑16 nov 2024 11:12 Hallo allemaal,
Hoor graag!
Alle banden slijten, de een wat meer dan de andere, zomer of winter maakt daarvoor niets uit. Voor je lekbestendigheid rijd je al tubeless, dan maakt het niet zoveel meer uit als de juiste sealant ten minste zijn werk doet anders zorgen voor een goede set pluggen (Dynaplug) en reserve binnenband(en).
Met andere woorden gewoon blijven rijden met je GP5000 tubeless banden.