Als Ryde zelf het al niet weet wordt het wel heel lastig.FilipDB schreef: β27 feb 2025 12:07 Bedankt, maar dezelfde uitleg staat bij de Andra 40. Ook met velgmaat 622. Maar deze is vlot verkrijgbaar in 26" en 20".
Onderaan de pagina staat volgende tekst:
ANDRA SERIES
The Andra rims can be ordered in many different wheel sizes and with the drilling angle for the spoke holes optimized for the hub and application. All Andra rims are built to withstand and carry more load than regular rims and can ideally be used for not only regular e-bikes, but also transport bikes with or without motor support.y
Ik heb de vraag gesteld bij Ryde zelf. Hun antwoord was: Dat kan, misschien, ik weet dat niet...Je moet dat navragen bij verdelers en/of groothandels. Vandaar, ik zoek dapper verder.
RYDE Andra25
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Neem eens contact op met Munrowheels. Hij zit in Duitsland maar is een Nederlander, hij doet heel veel met cargo bikes, hij kan je misschien een paar snelle tips geven op jouw vragen.FilipDB schreef: β27 feb 2025 10:33 Zonet heb ik contact gehad met Ryde B.V nederland met enkele technisch/commerciΓ«le vragen. Jammer genoeg kon men me niet verder helpen.
Vandaar mijn vraag op dit forum:
Het betreft de velg Ryde Andra 25 (https://www.ryde.nl/andra-25-disc/)
Volgens de filter is deze velg ook verkrijgbaar in 20β en 26β, maar op de pagina zelf is dit niet eenduidig.
Maw is deze velg verkrijgbaar in 26β (20β), beide 32 spaken? Indien ja, kent er iemand een verdeler, winkel, webshop... die deze kan leveren?
Alle hulp is welkom.
https://munrowheels.de/
Bedankt! Ik bekijk dit. In een andere fiets zit ik met deze naven en ben daar uitermate tevreden over. Is er een reden waarom ik er niet in slaag die terug te vinden op de site van DT-Swiss? Op de site vind ik die naven enkel in Boost terug of maximum 28 spaken.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
Omwille van de tussenstappen ga ik voor 2 x 12sp (En ik ben ook al ouder en iets meer vastgeroest aan een voorderailleur

Ik vermoed dat de persoon in kwestie niet veel affiniteit heeft met fietsenOrlok schreef: β27 feb 2025 19:38Als Ryde zelf het al niet weet wordt het wel heel lastig.FilipDB schreef: β27 feb 2025 12:07 Bedankt, maar dezelfde uitleg staat bij de Andra 40. Ook met velgmaat 622. Maar deze is vlot verkrijgbaar in 26" en 20".
Onderaan de pagina staat volgende tekst:
ANDRA SERIES
The Andra rims can be ordered in many different wheel sizes and with the drilling angle for the spoke holes optimized for the hub and application. All Andra rims are built to withstand and carry more load than regular rims and can ideally be used for not only regular e-bikes, but also transport bikes with or without motor support.y
Ik heb de vraag gesteld bij Ryde zelf. Hun antwoord was: Dat kan, misschien, ik weet dat niet...Je moet dat navragen bij verdelers en/of groothandels. Vandaar, ik zoek dapper verder.![]()

Road naven bij DT = 28 spaken max (of je moet per ongeluk ergens een oud model DT350 vinden)FilipDB schreef: β28 feb 2025 08:54Bedankt! Ik bekijk dit. In een andere fiets zit ik met deze naven en ben daar uitermate tevreden over. Is er een reden waarom ik er niet in slaag die terug te vinden op de site van DT-Swiss? Op de site vind ik die naven enkel in Boost terug of maximum 28 spaken.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
Omwille van de tussenstappen ga ik voor 2 x 12sp (En ik ben ook al ouder en iets meer vastgeroest aan een voorderailleur), Vandaar de HG Spline.
MTB naven bij DT = 32 spaken max
Achterin zou je een 32H MTB naaf kunnen nemen met de passing 12x142. Je moet dan wel een losse Ratchet 11sp Road body los kopen. De standaard body op de MTB naaf is een MTB HG body en korter in lengte, daar passen road cassettes niet op. Even zo uit mijn hoofd zijn 2x12s cassettes van Shimano altijd road cassettes?. De totale inbouw wordt dan iets van 12x143+/- maar dat past wel.
Voorin een DT350 MTB naaf 32H met passing 15x100 en dan QR endcaps er bij kopen en omwisselen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Die naaf onder de link is een mtb-naaf, geen 'road'-naaf.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
Website: https://www.maatwielen.nl
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Wat Philippos zegt, klopt. Je kunt gewoon een 'road'-body op een DT 350 MTB-achternaaf met 32 gts zetten. Dat werkt.Philippos schreef: β28 feb 2025 09:14Road naven bij DT = 28 spaken max (of je moet per ongeluk ergens een oud model DT350 vinden)FilipDB schreef: β28 feb 2025 08:54Bedankt! Ik bekijk dit. In een andere fiets zit ik met deze naven en ben daar uitermate tevreden over. Is er een reden waarom ik er niet in slaag die terug te vinden op de site van DT-Swiss? Op de site vind ik die naven enkel in Boost terug of maximum 28 spaken.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
Omwille van de tussenstappen ga ik voor 2 x 12sp (En ik ben ook al ouder en iets meer vastgeroest aan een voorderailleur), Vandaar de HG Spline.
Achterin zou je een 32H MTB naaf kunnen nemen met de passing 12x142. Je moet dan wel een losse Ratchet 11sp Road body los kopen. De standaard body op de MTB naaf is een MTB HG body en korter in lengte, daar passen road cassettes niet op. Even zo uit mijn hoofd zijn 2x12s cassettes van Shimano altijd road cassettes?. De totale inbouw wordt dan iets van 12x143+/- maar dat past wel.
Voorin een DT350 MTB naaf 32H met passing 15x100 en dan QR endcaps er bij kopen en omwisselen.
Website: https://www.maatwielen.nl
Maar wat ik bedoelde met "op de site van DT Swiss vind ik ze niet":Philippos schreef: β28 feb 2025 09:14Road naven bij DT = 28 spaken max (of je moet per ongeluk ergens een oud model DT350 vinden)FilipDB schreef: β28 feb 2025 08:54Bedankt! Ik bekijk dit. In een andere fiets zit ik met deze naven en ben daar uitermate tevreden over. Is er een reden waarom ik er niet in slaag die terug te vinden op de site van DT-Swiss? Op de site vind ik die naven enkel in Boost terug of maximum 28 spaken.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
De 350 MTB achternaven zijn Boost
De 350 Road achternaven zijn max 28 spaken
Of wordt de Boost door het wisselen van body 142? (143)
De GRX cassettes liggen momenteel wat onder vuur. Er zijn drie groepen cassettes, afhankelijk van bereik, met drie verschillende body's. Shimano wimpelt dit ietwat weg door te zeggen dat het ene voor 1 x12sp is en het andere voor 2 x 12sp. Maar je bent nu wel het voordeel van uitwisselbare cassette's kwijt. Ik ken bvb veel mensen die met een 1 x 12sp rijden en heeeeel graag een kleinere cassette willen kunnen steken voor in de polders te fietsen. Mocht ik micro spline en HG spline binnen dezelfde breedte kunnen wisselen, dan zou dit fantastisch zijn.
PS: Mijn vrouw is ondertussen naar Sram overgeschakeld. Bij haar is alles vlot uitwisselbaar. Maar ik ben voorlopig nog blijven hangen....
Verdorie, je hebt gelijk. Ik had gezocht op 'road' naven maar niet goed nagekeken.Maatwielen schreef: β28 feb 2025 09:18Die naaf onder de link is een mtb-naaf, geen 'road'-naaf.abdr schreef: β27 feb 2025 19:23 DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.
artikelcode H350NCDBR32SA0442SFilipDB schreef: β28 feb 2025 09:50Maar wat ik bedoelde met "op de site van DT Swiss vind ik ze niet":Philippos schreef: β28 feb 2025 09:14Road naven bij DT = 28 spaken max (of je moet per ongeluk ergens een oud model DT350 vinden)FilipDB schreef: β28 feb 2025 08:54
Bedankt! Ik bekijk dit. In een andere fiets zit ik met deze naven en ben daar uitermate tevreden over. Is er een reden waarom ik er niet in slaag die terug te vinden op de site van DT-Swiss? Op de site vind ik die naven enkel in Boost terug of maximum 28 spaken.
De 350 MTB achternaven zijn Boost
De 350 Road achternaven zijn max 28 spaken
Of wordt de Boost door het wisselen van body 142? (143)
De GRX cassettes liggen momenteel wat onder vuur. Er zijn drie groepen cassettes, afhankelijk van bereik, met drie verschillende body's. Shimano wimpelt dit ietwat weg door te zeggen dat het ene voor 1 x12sp is en het andere voor 2 x 12sp. Maar je bent nu wel het voordeel van uitwisselbare cassette's kwijt. Ik ken bvb veel mensen die met een 1 x 12sp rijden en heeeeel graag een kleinere cassette willen kunnen steken voor in de polders te fietsen. Mocht ik micro spline en HG spline binnen dezelfde breedte kunnen wisselen, dan zou dit fantastisch zijn.
PS: Mijn vrouw is ondertussen naar Sram overgeschakeld. Bij haar is alles vlot uitwisselbaar. Maar ik ben voorlopig nog blijven hangen....
https://ibb.co/rff75VQz
(welke tags moet ik gebruiken om die ibb foto hier automagisch te laten showen?)