Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

RYDE Andra25

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 10:33

Zonet heb ik contact gehad met Ryde B.V nederland met enkele technisch/commerciële vragen. Jammer genoeg kon men me niet verder helpen.

Vandaar mijn vraag op dit forum:

Het betreft de velg Ryde Andra 25 (https://www.ryde.nl/andra-25-disc/)

Volgens de filter is deze velg ook verkrijgbaar in 20” en 26”, maar op de pagina zelf is dit niet eenduidig.

Maw is deze velg verkrijgbaar in 26” (20”), beide 32 spaken? Indien ja, kent er iemand een verdeler, winkel, webshop... die deze kan leveren?

Alle hulp is welkom.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 feb 2025 11:47

FilipDB schreef: 27 feb 2025 10:33 Zonet heb ik contact gehad met Ryde B.V nederland met enkele technisch/commerciële vragen. Jammer genoeg kon men me niet verder helpen.

Vandaar mijn vraag op dit forum:

Het betreft de velg Ryde Andra 25 (https://www.ryde.nl/andra-25-disc/)

Volgens de filter is deze velg ook verkrijgbaar in 20” en 26”, maar op de pagina zelf is dit niet eenduidig.

Maw is deze velg verkrijgbaar in 26” (20”), beide 32 spaken? Indien ja, kent er iemand een verdeler, winkel, webshop... die deze kan leveren?

Alle hulp is welkom.
Volgens mij lees je het verkeerd, maar ik kan het mis hebben. De velgmaat is gewoon 622 en is geschikt voor e-bike frames in de maat 20", 24" en eventueel 26". 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 12:07

Bedankt, maar dezelfde uitleg staat bij de Andra 40. Ook met velgmaat 622. Maar deze is vlot verkrijgbaar in 26" en 20".
Onderaan de pagina staat volgende tekst:

ANDRA SERIES
The Andra rims can be ordered in many different wheel sizes and with the drilling angle for the spoke holes optimized for the hub and application. All Andra rims are built to withstand and carry more load than regular rims and can ideally be used for not only regular e-bikes, but also transport bikes with or without motor support.y

Ik heb de vraag gesteld bij Ryde zelf. Hun antwoord was: Dat kan, misschien, ik weet dat niet...Je moet dat navragen bij verdelers en/of groothandels. Vandaar, ik zoek dapper verder.

abdr
Forum-lid

abdr 27 feb 2025 14:09

Vlechtservice.nl heeft veel Ryde velgen binnen. De Andra25 zie ik niet in 20" en 24" maar wel de Andra40. Misschien een mailtje plegen?

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 14:26

Bedankt, maar ik heb vlechtservice.nl reeds gecontacteerd. Ze bieden inderdaad enkel de Andra40 aan als alternatief voor de Andra25. Jammer genoeg is de Andra40 eerder hoekig (zoals een velg voor velgremmen). Ik had graag de Andra25 omdat die afgerond is (iets meer aero uitzicht).

Het is voor 2 projectjes.
Momenteel zal voor het meest dringende de Andra40 plan B zijn. Deze ga ik zelf vlechten.
Nadien, voor het 2de project ga ik die wel bij vlechtservice laten vlechten. Dit omwille van hun unieke naven (BQ) en goede service.

Het beste alternatief kreeg ik momenteel van "handgespaakt.nl":
Rad 15 Storm

Ander merk, maar wel leukere vorm.;-)

baron062
Forum-lid

baron062 27 feb 2025 14:35

Rad15 kan bijna one-offs maken. Die zou ik zeker even benaderen.

Om wat voor project gaat het?

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 15:07

Raar projectje. Ik fiets(te) graag veel en ver. Momenteel zit ik ziek thuis, arbeidsongeschikt, neuro-sarcoïdose. Maar ik wil alles doen om zoveel mogelijk terug een klein beetje fit te worden. Mijn vrouw heeft me de afgelopen jaren naar het werk gevoerd en afgehaald. Met de wagen of motorfiets rijden is onverantwoord geworden.
Nu ik thuis zit, wil ik graag iets terug doen. Het nuttige aan het aangename, ...
Een bullitt cargo-gravel.
Dan kan ik voor haar boodschappen doen en ondertussen revalideren. Ik heb nu bijna alle onderdelen, behalve frame en wielen. Het wordt een relatief lichte cargo. Farr Aero Gravel stuur, Ciclovation Grind Touch stuurlint, GRX 820 groepset, Carbon zadelpen en stuurpen, Ergon SMC zadel. De onderdelen zijn aangeschaft en de meeste problemen zijn opgelost (assen en remhoefsteunen). De Bullitt zit met QR vooraan, de gewenste naaf met steekas 15mm. Achteraan gebruik ik 12 x 142. Ik vond dit tot nu toe enkel bij Vlechtservice (BQ) me de nodige HG Spline body. De Bullitt heeft als montagemogelijkheid voor remmen de IS, de shimano grx 820 remhoeven Flat Mount.
Als ik een goede dag heb, is dit mijn dagvullende activiteit geworden. Als ik een heel goede dag heb, ga ik fietsen. Mijn vrouw kan me overal volgen. Als ik val, krijgt ze een seintje en komt me halen. Maar een dag fietsen is een goede dag! ;-)

Maatwielen
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 27 feb 2025 15:15

FilipDB schreef: 27 feb 2025 14:26
Nadien, voor het 2de project ga ik die wel bij vlechtservice laten vlechten. Dit omwille van hun unieke naven (BQ) en goede service.
Wat is er uniek aan die naven?

Sterkte met het herstel.

Groet,

Hans

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 15:26

Het is blijkbaar heel erg moeilijk om heden de geschikte combinatie te vinden. Er zijn heel veel verschillende as-maten en shimano heeft alles extra moeilijk gemaakt met drie verschillende body's voor gravel. Niet elke cassette is beschikbaar voor elke body, niet elke body is beschikbaar op elke naaf,... En voor een Bullitt hebben we bij voorkeur 32 of 36 spaken.

Ik heb vooraan een QR nodig, met centerlock remschijf en 32 spaken. Achteraan een naaf 12-142 met HG Spline en 32 spaken. Omdat ik ook nog wens dat het er netjes uitziet graag voor en achteraan zelfde merk en vrij neutraal. Bij BQ zit dit standaardin het assortiment.

O ja, en omwille van de mindere ervaringen liever geen Novatec naven.

Mvg,
Filip

abdr
Forum-lid

abdr 27 feb 2025 16:25

Elke naaf waarbij je de end caps kan wisselen, is geschikt voor jouw doeleinden. Dus kijk ook eens naar Hope of DT Swiss naven want die BQ zien mij er rebranded generic Chinees uit.

FilipDB
Forum-lid

FilipDB 27 feb 2025 17:07

Sorry, het kan zeker aan mij liggen. Maar heb je een link? Ik probeerde daarnet nog op de site van DT Swiss en slaag er niet in om een naaf te vinden voor:

12-142 HG Spline centerlock remschijf 32 spaken. Ik sta zeker open voor DT Swiss en ik kan zeker fout zijn.

Alvorens Hope te proberen wil ik zeker BQ een kans geven (Prijsverschil). Ik heb ook al heel goede chinese zaken gekocht, dus ik ben daar zeker niet tegen.

abdr
Forum-lid

abdr 27 feb 2025 19:23

DT Swiss 350 Classic Road, https://www.bike24.com/p2505185.html?sku=1725446 . Pas op, als je GRX in 1x12 configuratie wil rijden, dan heb je een MicroSpline body nodig. Bij DT Swiss naven kan je de cassettebody wisselen.

Het probleem met onbekende chinese naven is het vinden van onderdelen als er iets mis gaat.

Plaats reactie