Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

shim. triple naar campa compact?

amateurke
Forum-lid
Berichten: 672
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 19 apr 2010 15:00

Heb de 11-speed getest op een Pinarello FP7. De combinatie was natuurlijk heel mooi om uit te proberen.

Ik fiets nogal klein (hoge cadans) en de versnellingen die ik graag gebruik lagen hoog op het binnenblad en laag op het buitenblad. Hierdoor moest ik veel tussen de voorbladen schakelen hetgeen niet zo fijn is.

Door de 11-speed ben ik niet van mening veranderd en zal volgende keer zeker weer een fietsje met triple kopen. Het kan ook zijn dat ik er simpelweg langer aan moet wennen omdat ik altijd al op een triple heb rondgereden.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 41829
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 apr 2010 15:13

Welke cassette zat erop?
Met de 11-23 heb ik eigenlijk geen problemen rond de 30km/u.
Bij 100rpm heb ik hem op de 14 liggen achter en rij ik rond de 30. Heb ik de 13-12-11 nog vrij, dus geen gekke kettinglijn. De 13 gebruik ik ook vaak genoeg als het naar de 32-33 gaat. Daarna is het schakelen naar de 18 of 19 icm het voorblad.
Ben het met je eens dat een 39T mooier is qua verdeling, maar doe mij dan toch maar die mooiere compactcrank.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

edje1957
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

edje1957 19 apr 2010 16:03

Ik heb met een triple gereden en rij nu met een compact.
Het gemak van een triple vond ik dat je weinig hoefde te sleutelen als je naar de bergen ging.
Compact vind ik fijner schakelen, alleen zoals gezegd meer sleutelen.
Overigens gebruik ik voor op de weg gewoon een 39 voor en 11-23 achter.
Ga ik naar Limburg of de Ardennen dan zet ik achter de 12-29 erop, ga ik hoger klimmen dan ga ik voor van de 39 naar de 34.

Plaats reactie