MTB aanschaf, graag tips
Jell-ee schreef: Je vergeet nog de voorvork. FOX maakt supervorken maar zijn wat duurder. Over het algemeen zal je rock shox tegenkomen
- dart 1
- dart 2
- dart 3
- tora
- recon
- reba = fox r
- sid = fox rl/rlc
Waar past de Suntour XCR in dit rijtje?
wivo_6 schreef:Jell-ee schreef: Je vergeet nog de voorvork. FOX maakt supervorken maar zijn wat duurder. Over het algemeen zal je rock shox tegenkomen
- dart 1
- dart 2
- dart 3
- tora
- recon
- reba = fox r
- sid = fox rl/rlc
Waar past de Suntour XCR in dit rijtje?
Die past uberhaupt niet in dat rijtje, oke de DART vorken van RS zijn ook niet best, maar als je serieus het bos in wilt kan dat niet met een suntour vorkje.
Ik ben benieuwd of er al een keuze door de topic-plaatser is gemaakt.... Laat je het ons weten? Als de keuze nog niet is gemaakt: probeer eens een vaste vork met dikke voorband. Dat is goed voor je techniek en wanneer 'm later vervangt voor een geveerd exemplaar profiteer je daarvan!
Even inhakend op de vraag van de topicstarter;
Zijn er eigenlijk ook nog ATB's te krijgen zonder verende voorvorken?
Zelf wil ik er eentje kopen waarmee ik af en toe het veld in kan rijden maar waarmee ik voornamelijk in de winter op de kleinere fietspaden wegen kan fietsen die met name aan Belgische zijde behoorlijk onder het slijk liggen. Aan een verende voorvork heb ik dan helemaal geen behoefte. Helaas kan ik geen goed geprijsde fiets zonder vering vinden?
Wie helpt me?
Zijn er eigenlijk ook nog ATB's te krijgen zonder verende voorvorken?
Zelf wil ik er eentje kopen waarmee ik af en toe het veld in kan rijden maar waarmee ik voornamelijk in de winter op de kleinere fietspaden wegen kan fietsen die met name aan Belgische zijde behoorlijk onder het slijk liggen. Aan een verende voorvork heb ik dan helemaal geen behoefte. Helaas kan ik geen goed geprijsde fiets zonder vering vinden?
Wie helpt me?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
als je gewoon bij een dealer koopt zul je dit ongetwijfeld kunnen ruilen.
een vork zonder vering is een stuk goedkoper dan ééntje met, waarschijnlijk kan de dealer wat van de prijs af doen.
Ik denk dat er geen fietsen zo aangeboden worden met een vork zonder vering.
een vork zonder vering is een stuk goedkoper dan ééntje met, waarschijnlijk kan de dealer wat van de prijs af doen.
Ik denk dat er geen fietsen zo aangeboden worden met een vork zonder vering.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Probeer een overjarige scott scale 40 op de kop te tikken. Alu frame, dezelfde geometrie als de carbonframes, xt en slx afmontage, goede voorvork RS reba en goede schijfremmen. Nu de 2011 modellen eraan komen moet je die fiets onder de 1500 euro bij de FM na onderhandelen mee kunnen nemen. Superfiets met goede afmontage en je blijft nog bij je merk ook. Toch fijn dat ze zowel op race- als mtbgebied leading zijn met hun technologie en kwaliteit.( De scale op mtbgebied hardtail en op racegebied met de Addict)
2011
29 inch gaat er nu echt doorkomen.
Zeker in het Nederlandse en zijn vlakke ritten , met het vele rechtoe rechtaan stoempen zal het snel inburgeren.
Dan heeft deze grote wielmaat gewoon een voordeel.
Probeer het zeker uit als de mogelijkheid er is.
29 inch gaat er nu echt doorkomen.
Zeker in het Nederlandse en zijn vlakke ritten , met het vele rechtoe rechtaan stoempen zal het snel inburgeren.
Dan heeft deze grote wielmaat gewoon een voordeel.
Probeer het zeker uit als de mogelijkheid er is.
Zij is ook tegen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
scottpch schreef:. Toch fijn dat ze zowel op race- als mtbgebied leading zijn met hun technologie en kwaliteit.
Er zijn meer merken in dat topsegment hoor die goede spullen maken.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Klopt, alleen is de scale al jarenlang de top op het gebied van de carbon hardtails, de afgelopen jaren zijn er veel nieuwe carbonnen hardtails op de markt gekomen, echter geen enkele kon echt tippen aan de scale. Lees de Bike en andere bladen er maar op na. Dit terwijl de scale al ong.6jaar lang in dezelfde vorm en materiaal op de markt is. Vergelijk het maar met de 5 serie van BMW, in zijn klasse al jaren lang de auto waar elk ander merk zich op stukbijt, zonder tot dezelfde rijeigenschappen te komen.
simen schreef:2011
29 inch gaat er nu echt doorkomen.
Zeker in het Nederlandse en zijn vlakke ritten , met het vele rechtoe rechtaan stoempen zal het snel inburgeren.
Dan heeft deze grote wielmaat gewoon een voordeel.
Probeer het zeker uit als de mogelijkheid er is.
Na jaren een 26-er gereden te hebben heb ik dit weekend op mijn 29-ner mijn eerste ronde gereden en wil niet meer terug naar mijn 26-er.
879796 schreef:simen schreef:2011
29 inch gaat er nu echt doorkomen.
Zeker in het Nederlandse en zijn vlakke ritten , met het vele rechtoe rechtaan stoempen zal het snel inburgeren.
Dan heeft deze grote wielmaat gewoon een voordeel.
Probeer het zeker uit als de mogelijkheid er is.
Na jaren een 26-er gereden te hebben heb ik dit weekend op mijn 29-ner mijn eerste ronde gereden en wil niet meer terug naar mijn 26-er.
Dat maakt dan weer benieuwd welke je hebt gekocht.
Zij is ook tegen