[quote="riherm1"][quote="GastheerG"]Het is een uitstekend idee. Alleen als ik m'n keuken en schuur beschikbaar stel gaan we elkaar dan voortaan onderweg ook weer groeten?
Zoals vroeger zeg maar!
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat fietsers elkaar tegenwoordig nog nauwelijks groeten.
Sterker een heleboel rijden als introverte nerds met hun hoofd weggestopt je voorbij. Echt met zo'n houding "hopelijk hebben ze me niet gezien"
Maar als ze langs de kant staan met dusdanige pech of valpartij verwachten ze wel dat je even helpt:rolleye:
Iedere fietser is bij mij welkom voor wat dan ook. Maar zo nu en dan een groet zou die basishouding wel wat versterken.[/quote]
het groeten is zeer streek en seizoensgebonden:
Achter de waterlinie steekt ineens iedereen een handje op.
Ook wordt er tijdens barre omstandigheden zoals afgelopen winter meer gegroet (zelfs in de regio den haag)
[/quote]
Het weertype / seizoen telt absoluut mee.
Als het barre omstandigheden zijn, kou, sneeuw, regen, mega veel wind, dan groeten gelijkgestemden inderdaad wel (incl. mezelf).
Maar als t voorjaar / zomer verder is gevorderd en er horden fietsers zijn, dan hoeft t van mij niet zo nodig naar onbekenden.
Maar een handje of knik is dan toch voldoende.
Back on-topic.
Een soort van steunpunt op fietsroutes.
Op zich een leuk idee, maar praktisch (on)uitvoerbaar ?
Ik woon vlak langs de populaire (fiets)dijk, maar zelf bijzonder weinig thuis.
Stel, je sluit je aan bij een soort organisatie, en een potentiele 'klant' komt voor niets aan de deur. En als dat dan vaker voorkomt zijn mensen ook gauw geniegd om negatieve recensies te schrijven.
Het zou dus kunnen werken als het een relatief groot netwerk wordt.
Overigens lijkt het mij persoonlijk wel leuk om eens een rondje mee te rijden 'nieuwe' fietsers.
pitstops langs route's
- geertjan5
- Forum-lid
dus dan sta je niks anders dan de hele dag bordjes te draaien?? De buren zullen je ook voor gek verklaren met zo'n ornament in de tuinXD
Nee doe dan maar een lijstje 06-nummers die je dan kan bellen?
Nee doe dan maar een lijstje 06-nummers die je dan kan bellen?
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.