Ik was laatst in italie bij vrienden op bezoek toen er een wielrenner aanbelde en Een kop koffie kwam drinken en zijn bidontjes vulde . er werd heel wat gekletst en ik verstond er natuurlijk niet veel van.
Na dat de man weg was ging het weer over in het nederlands (gelukkig)
ze hebben daar met de fietsvereniging de afspraak dat je bij een aantal vaste leden langs kan om je bidon te vullen of aan je fiets te sleutelen mocht er iets stuk zijn of los zitten, ook zijn toilet word veelvuldig gebruikt door wielrijders die het gardameer rond trappelen.
Is zo iets hier niet handig? bv aan de grote rondes , ijsselmeer, markermeer,veluwe enz enz .
je kan op het forum aangeven langs welke route je globaal woond en als iemand die route rijden gaat kan hij via pm je adress of tel nummer vragen.
zo werkt het ook daar een beetje zo.
bestaat dit al of is het een flut idee?
pitstops langs route's
-
- Forum-lid
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Het is zeker geen flut idee.
In Oostenrijk zag ik langs de Taurnradweg een soortgelijk initiatief. Netjes aangegeven met bordjes. Nu heb ik wel begrepen dat, dit een van de meest bereden fietsroutes in Europa is, dus wellicht dat er dan nog andere (toeristische)belangen meespelen die het organiseren hiervan een beetje helpen.
In Oostenrijk zag ik langs de Taurnradweg een soortgelijk initiatief. Netjes aangegeven met bordjes. Nu heb ik wel begrepen dat, dit een van de meest bereden fietsroutes in Europa is, dus wellicht dat er dan nog andere (toeristische)belangen meespelen die het organiseren hiervan een beetje helpen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- geertjan5
- Forum-lid
Jammer Gerard dat ik niet bij jou langs kan komen op de fiets. Is me toch ietsje te ver voor een rondje.
Als je wil dat ze je groeten moet je hier maar eens langs komen. Hier groeten ze je (vrijwel) altijd. Ook ben jij hier welkom voor je bidonnetje/ garage of uiteraard wat anders!
Als je wil dat ze je groeten moet je hier maar eens langs komen. Hier groeten ze je (vrijwel) altijd. Ook ben jij hier welkom voor je bidonnetje/ garage of uiteraard wat anders!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
okay met z'n allen naar Gerard toe dit weekend!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- geertjan5
- Forum-lid
als die schuur verwarmd is zou dat nog een optie kunnen zijn!
en anders als SR er is word het dan wel lekker knus..
(shit het is nog geen vrijdagmiddag;))
en anders als SR er is word het dan wel lekker knus..
(shit het is nog geen vrijdagmiddag;))
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
-
- Forum-lid
mm toch geen gek plan!!
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="GastheerG"]Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat fietsers elkaar tegenwoordig nog nauwelijks groeten.[/quote]
't Is maar net waar je aan gewend bent. Net zoals we hier niet de hele tijd "Groetjes" onder de posts zetten (gelukkig).
Ik vind het ook niet erg, op een zomerse dag zit je anders de hele dag zwaaiend op je fiets.. en 't blijven onbekenden (maar dan toevallig ook op de fiets), in de supermarkt zit ik ook niet de hele tijd te groeten
Wel grappig verhaal. Vorig jaar was er een Zuid Afrikaanse jongen en daar is het de gewoonte elkaar wel te groeten. Die zat dus uitgebreid zwaaiend op z'n racefiets en kreeg tot z'n grote verbijstering alleen maar wazige blikken en zo af en toe een wijfelend handje terug .
Maar na afloop kon hij het zich goed voorstellen, hij had het er maar druk mee gehad
't Is maar net waar je aan gewend bent. Net zoals we hier niet de hele tijd "Groetjes" onder de posts zetten (gelukkig).
Ik vind het ook niet erg, op een zomerse dag zit je anders de hele dag zwaaiend op je fiets.. en 't blijven onbekenden (maar dan toevallig ook op de fiets), in de supermarkt zit ik ook niet de hele tijd te groeten
Wel grappig verhaal. Vorig jaar was er een Zuid Afrikaanse jongen en daar is het de gewoonte elkaar wel te groeten. Die zat dus uitgebreid zwaaiend op z'n racefiets en kreeg tot z'n grote verbijstering alleen maar wazige blikken en zo af en toe een wijfelend handje terug .
Maar na afloop kon hij het zich goed voorstellen, hij had het er maar druk mee gehad
[quote="GastheerG"]Het is een uitstekend idee. Alleen als ik m'n keuken en schuur beschikbaar stel gaan we elkaar dan voortaan onderweg ook weer groeten?
Zoals vroeger zeg maar!
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat fietsers elkaar tegenwoordig nog nauwelijks groeten.
Sterker een heleboel rijden als introverte nerds met hun hoofd weggestopt je voorbij. Echt met zo'n houding "hopelijk hebben ze me niet gezien"
Maar als ze langs de kant staan met dusdanige pech of valpartij verwachten ze wel dat je even helpt:rolleye:
Iedere fietser is bij mij welkom voor wat dan ook. Maar zo nu en dan een groet zou die basishouding wel wat versterken.[/quote]
het groeten is zeer streek en seizoensgebonden:
Achter de waterlinie steekt ineens iedereen een handje op.
Ook wordt er tijdens barre omstandigheden zoals afgelopen winter meer gegroet (zelfs in de regio den haag)
Zoals vroeger zeg maar!
Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat fietsers elkaar tegenwoordig nog nauwelijks groeten.
Sterker een heleboel rijden als introverte nerds met hun hoofd weggestopt je voorbij. Echt met zo'n houding "hopelijk hebben ze me niet gezien"
Maar als ze langs de kant staan met dusdanige pech of valpartij verwachten ze wel dat je even helpt:rolleye:
Iedere fietser is bij mij welkom voor wat dan ook. Maar zo nu en dan een groet zou die basishouding wel wat versterken.[/quote]
het groeten is zeer streek en seizoensgebonden:
Achter de waterlinie steekt ineens iedereen een handje op.
Ook wordt er tijdens barre omstandigheden zoals afgelopen winter meer gegroet (zelfs in de regio den haag)