Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Duur van jullie indoortrainingen ?

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 09 nov 2009 12:29

Als men het op de tacx saai vindt, is misschien een spinning dvdtje opzetten niet iets? Je hebt dan gewoon een les die je motiveerd. Ook al kun je niet alles wat de dvd toont je wordt wel gemotiveerd denk ik.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 nov 2009 12:49

Met zo'n verwijfde fitness-coach? Nee bedankt, ik denk dat ik dat hele rollen-geval snel 180° zou omkeren en rap proberen weg te rijden! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

siena
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:06

siena 09 nov 2009 13:18

Dario schreef:Met zo'n verwijfde fitness-coach? Nee bedankt,


Ken die dvd's niet, misschien heb je gelijk....

Ik heb een keer een tacx geleend en het twee keer geprobeerd. Dodelijk saai, ook ipod met goede spin muziek hield me niet op de fiets.
Ik probeer wel twee keer per week te spinnen, dat lukt me wel en niet eens met tegenzin!

Maar verder fiets ik buiten, als het licht is. Ik laat me door wind en een beetje regen niet tegen houden. Heel veel regen (lees: hele training in de stromende regen) houdt me wel binnen.
Kou is niet erg, daar heb je goede kleding voor. En dan maakt het opeens niet zo heel veel meer uit als je tijdens RVV 260k een tijdje in de regen fietst (al blijft het 'liever niet' natuurlijk).

Ik ken iemand die hele winter op de tacx zit en na de eerste rit buiten meteen een week verkouden is.
Buiten trainen (mits met beleid) is ook goed voor je weerstand!

rnldzm
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:30

rnldzm 09 nov 2009 13:18

Indoor fietsen is ontzettend saai. Ik heb een 2e hands Taxc met electronische rem, display etc. gekocht van iemand die 'm niet meer gebruikte. Ik heb 'm opgetuigd met een vaste oude racefiets erop, een geluidsisolatiemat er onder, een ventilator erbij voor de verkoeling. Ik kan er bij wijze vanspreke elk moment dat het mij uitkomt zou kunnen gaan trainen. Maar ik vind het zo verschrikkelijk saai dat ik 'm in jaar tijd 'n keer of 5 gebruikt heb.
Spinnen bij de sportschool in een groepsles vind ik leuker alleen al vanwege het sociale element. Alleen die k*therrie (muziek kan ik het niet noemen) van DJ Triesto JunkieXL en hoe die andere house DJ's ook mogen heten komt mij de neus uit.

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 09 nov 2009 13:20

ALs ik al Tacx doe ik dat voor 60min. Dan heb ik het wel een beetje gehad. Van een echte duurtraining is m.i. dan ook geen sprake. Een Ipod geeft een beetje afleiding. Ik vraag me ook af hoe effectief Tacx kms zijn tov kms buiten. Feit is wel dat ik op Tacx mijn benen nooit stilhoud, ik kom dan ook weinig stoplichten en bochten tegen.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 09 nov 2009 14:05

Ik heb een Tacx Fortius en vermaak me daar best goed op. Online wedstrijdjes rijden, interval-trainingen mbv de Real Life Video's, lange ritten "door de bergen". Voor extra afleiding ook nog een tv erbij en het is best vol te houden.
Buiten fietsen is altijd leuker (behalve als het regent en/of donker is). Mijn record op de Tacx is een rit van zo'n 4 uur :rolleye: (doe ik niet vaak hoor, dus bel de mannen in de witte jassen nog maar niet...)
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6105
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 nov 2009 15:25

Ik heb een tacx gehad en weer verkocht. Ik heb een rollenbank en die staat ook weer te koop. Thuis binnen trainen lukt me gewoon niet. Ik kan daar geen motivatie voor op brengen. Na 10 min is het al dodelijk saai en dan moet je nog 50 min.

Ik train 's winters in de sportschool en doe daar alleen maar groeplessen. Spinning en clubpower; soms zelfd beide lessen achter elkaar. Het groepsaspect, de muziek en een charmante docente maken het allemaal veel leuker. Ik ga voor mijn plezier sporten en anders niet. Dus geen tacx voor mij maar een halfjaarlijks abonnement op de sportschool.
Live fast; die young. mijn blog

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 09 nov 2009 16:48

En ik maar denken dat ik de enige ben die tacxen saai vind.

De sportschool bevalt ook mij dus veel beter. De spinningles duurt een uur maar is zo voorbij.
Na afloop 20 minuten sauna. En in de Fiets van november lees ik dat je daar nog beter van wordt ook :p

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 nov 2009 17:05

80 % van mijn Tacx trainingen zijn tussen de 45 en 90 minuten, 15 % is tussen de 90 minuten en 2 uur, 2% is langer dan 2 uur en 3 % is korter dan 45 minuten.

Het meestal train ik interval (di en do avonds in de winter) 20 minuten D1, 3 of 4 keer d3 + herstel en nog eens 20 mintuen D1. In totaal zo iets meer dan een uur. Woensdag avonds probeer ik dan 90 minuten te rijden. Als het in het weekend regent of sneeuwt dan doe ik dan ook nog een variatie.
Volgens mij is dat een heel efficiente toevoeging aan de rest van mijn training en dat gaat zo vanaf november totdat zo een beetje de zomertijd ingaat.
Alles is op de Fortius met Real Live video's, ventilator en muziek.
Afbeelding

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 09 nov 2009 18:01

Ik heb ook een Tacx en via Cyclingtorrents.com (of .nl) een hele zooi aan Wielren-filmpjes gedownload. Van documentaires tot LBL '98 tot samenvatting wegseizoen, Eroica '09, TdF samenvatting etc. etc. Van te voren bepaal ik hoelang ik wil trainen, vervolgens zoek ik een leuk filmpje uit van dezelfde lengte en hoppa, zonder probleem houd ik het vol. En wanneer VDB snoeihard La Redoute naar boven rijdt, of Cancellara aan het tijdrijden is, versnel ik gewoon met ze mee. Meteen goede interval!

Zonder filmpjes lijkt het me ook oersaai.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 09 nov 2009 20:05

Ik heb een tacx nu zo'n 3 jaar, maar moet eerlijk bekennen daar te weinig gebruik van
gemaakt te hebben. Is aan een kant wel saai, maar toch ook een goed trainings middel
om bij slecht weer, of zoals sommigen al zeiden interval trainingen te doen.
Langer dan 45 min. zit ik er meestal niet op

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 09 nov 2009 20:28

Aristos schreef:Ik heb ook een Tacx en via Cyclingtorrents.com (of .nl) een hele zooi aan Wielren-filmpjes gedownload.


Zijn dit alleen filmpjes of is het ook interactief (remfunctie Tacx)?
Twitter: @rbruijns

Plaats reactie