Wit stuurlint dat wit blijft (volgens Boogerd)
-
- Forum-lid
Het Fizik-lint heb ik er na 1 rit alweer afgehaald. Was vies en niet meer schoon te krijgen. Het was wel een kurk-achtig materiaal.
Ik heb er nu carbontape van Deda op zitten. Het vergeelt iets op de plekken waar je veel je handen plaatst, maar ik vind het reuze meevallen. Deda-tape kost nog geen tientje, dus er gaat zo'n 3 keer per jaar een nieuw lintje op.Verder
Ik heb er nu carbontape van Deda op zitten. Het vergeelt iets op de plekken waar je veel je handen plaatst, maar ik vind het reuze meevallen. Deda-tape kost nog geen tientje, dus er gaat zo'n 3 keer per jaar een nieuw lintje op.Verder
Dan had je waarschijnlijk het Fizik soft touch lint, dat schijnt moeilijk schoon te houden te zijn. In tegenstelling tot het gewone Microtex lint, dat blijft redelijk wit ook als je niet de hele dag zit te poetsen.
*Pino* schreef:dat was tape die normaal gesproken werd gebruikt bij het leggen van tapijt
Ik weet niet hoor....maar ik heb veel te maken met woningstoffeerders en de enige tape die ik ze zie gebruiken is dubbelzijdig vliesband.
Kan me voorstellen dat je grip enorm goed is, maar of dat nou de bedoeling is....
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
LVGH schreef:Dan had je waarschijnlijk het Fizik soft touch lint, dat schijnt moeilijk schoon te houden te zijn. In tegenstelling tot het gewone Microtex lint, dat blijft redelijk wit ook als je niet de hele dag zit te poetsen.
Ik zag toevallig vanmiddag het doosje nog in de garage liggen. Microtex staat er op het doosje. Niet meer wit te krijgen na één rit. Vreemd dat jij totaal andere ervaringen hebt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik snap niet hoe dat kan. Afgelopen winter met 1 stuurlintje de hele winter gecrosst en die is nog heel behoorlijk wit zonder speciale schoonmaak acties. Je kan Microtex lint met zwarte handen beet pakken en daarna met een sopje zo weer schoon wrijven.
Amclassic-fan schreef:Ik snap niet hoe dat kan. Afgelopen winter met 1 stuurlintje de hele winter gecrosst en die is nog heel behoorlijk wit zonder speciale schoonmaak acties. Je kan Microtex lint met zwarte handen beet pakken en daarna met een sopje zo weer schoon wrijven.
Ik vond het lintje toen ik het nieuw uit het doosje haalde al niet echt wit. Het had een kalk/krijtachtige kleur. En dat paste niet echt bij mijn spierwitte frame.
Fizik noemt het zelf ook Chalk White. Zie hun site.
-
- Forum-lid
Heb een witte Microtex en als er eentje is die je wit kunt houden dan is het die wel.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Binkie4 schreef:Amclassic-fan schreef:Ik snap niet hoe dat kan. Afgelopen winter met 1 stuurlintje de hele winter gecrosst en die is nog heel behoorlijk wit zonder speciale schoonmaak acties. Je kan Microtex lint met zwarte handen beet pakken en daarna met een sopje zo weer schoon wrijven.
Ik vond het lintje toen ik het nieuw uit het doosje haalde al niet echt wit. Het had een kalk/krijtachtige kleur. En dat paste niet echt bij mijn spierwitte frame.
Fizik noemt het zelf ook Chalk White. Zie hun site.
Het microtex lintje is inderdaad niet spierwit maar op mijn fiets stoort dit niet. Het grote voordeel voor mij blijft wel dat het zeer goed schoon te maken/houden is.
No pain no gain, no guts no glory!
Borsteltje met wat JIF werkt prima. Binnen5 minuten is lint weer stralend wit.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
amateurke schreef:Borsteltje met wat JIF werkt prima. Binnen5 minuten is lint weer stralend wit.
Na twee keer schoonmaken is het stuurlint weggeschuurd. Mijn tip. Groene zeep.