Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank, een metamorfose

floepert99
Forum-lid

floepert99 11 mar 2009 00:11

C a s r a n schreef:Ik heb het niet kunnen volgen vandaag, maar het lijkt me eigenaardig dat als je met 3 renners in een vluchtgroepje van 7 zit, dat je het dan niet kan afmaken??

Machtig dat je na 40 kilometer stoempen de rit nog wil winnen, ook al zat er zo te zien weining meer in de benen van Flecha en Langeveld.

Vreemd dat Chavanel met het geel in zijn handen de ritwinst niet aan Flecha laat ?
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sjezer
Forum-lid

sjezer 11 mar 2009 08:11

Vreemd? Fransman in een franse koers bij een nieuwe ploeg. Niet zo vreemd...

foxx
Forum-lid

foxx 11 mar 2009 09:25

Je moet pakken wat je pakken kunt, zo is het spelletje. ;)

Ik was wel blij dat Burgchart een lekke band kreeg, het zou unfair zijn als hij de rit won terwijl niks gedaan heeft. Maar dat is wielrennen...

geer
Forum-lid

geer 11 mar 2009 09:47

Mooie show van de Rabo-mannen. Zo zit je weer met plezier naar Paris-Nice te kijken. Even was ik bang dat het een optocht achter Contador zou worden. Ik vind zijn ploeg ook niet zo heel erg overtuigend. Ik ben benieuwd hoe dat in de tour gaat. Die is ook nog niet zomaar binnen voor Contador.
Langeveld had wat mij betreft wel mogen sprinten tegen Chavenel. Nu wacht ik echt watertandend op de 4e rit in de Tireno, aankomst op Montelupone.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 11 mar 2009 09:55

Je ziet toch zelden een dergelijke etappe die zo mooi is om naar te kijken. Je zag natuurlijk van heel ver aankomen dat de Rabo's niet de rit zouden meepakken. Daarvoor moesten ze alledrie teveel werken. Desalniettemin wint Chavanel de rit, terwijl hij ook veel gewerkt heeft. Je ziet dat ze gewoon alle vertrouwen hebben in Garate en daarvoor willen rijden. Vorig jaar zouden ze zich zoveel mogelijk gespaard hebben om Garate te kunnen bijstaan in de bergetappes. Nu lijken ze het vertrouwen te hebben dat ze dat -ook- kunnen doen zonder zich te verstoppen in de eerste ritten.

Prachtig was dat het moment van aanvallen van de Rabo's zo mooi in beeld was. De kop van het peleton kwam net boven op een heuvel, zodat ze gebruik konden maken van een natuurlijk harmonica-effect. De rotondes deden de rest.

Ik heb het wel te doen met Flecha.. Nu gaat hij vroeg aan en wordt hij teruggepakt. Als hij laat aangaat, komt hij er niet meer overheen... Hij is werkelijk een van de grootste renners met een klein palmares.

perik
Forum-lid

perik 11 mar 2009 10:01

Overigens heeft Chavanel zich op een gegeven moment ook enorm zitten sparen. Weliswaar hielp hij goed mee om de ontsnapping tot stand te brengen, maar daarna heeft hij ook kilometers achteraan het groepje gehangen zonder kopwerk te doen. Doet overigens niets af aan zijn mooie overwinning!
Ik ben het met ponsteen eens dat Flecha het echt verdient eens een mooie koers te winnen. Ik gun het hem om eens P-R te kunnen pakken, of een tour-ettappe. Misschiend dat zoiets dit jaar gaat gebeuren, met de Raboploeg die zichzelf opnieuw ontdekt heeft!?

moustache
Forum-lid

moustache 11 mar 2009 10:05

Ik heb me weer lopen verbazen gisteren.
De Rabo weer vooraan met 3 renners?! Het moet niet gekker worden.

Ik ben benieuwd waar dit heen gaat dit seizoen. Leuk, ik heb er zin in!

oldboy
Forum-lid

oldboy 11 mar 2009 10:13

Eindelijk wat vuur in die ploeg!

Idd een genot om naar te kijken.

Ook gister weer zitten smullen.

Wat betreft een zege voor Flecha........hoop het voor hem, maar is een beetje een net-niet renner. Maar als tie Parijs-roubaix zou winnen of een van die andere klassiekers dan is hem dat echt gegund.

Ben haast in staat om een Rabo-outfit aan te schaffen, maar ze blijven gewoon lelijk die shirts ;-) Daarentegen die van Cervelo Test Team....jammie!

amateurke
Forum-lid

amateurke 11 mar 2009 11:37

Leuke manier van koersen. Hoewel het tactisch niet altijd even goed uit de verf komt. De slimmheid ontbreekt er nog een beetje aan. Denk dat dat echter vanzelf gaat komen. Ik hoop dat ze vooral op de ingeslagen weg verder gaan. Echt leuk om naar te kijken!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid

bmiller 11 mar 2009 11:42

Rabo heeft ook jong talent die nu ook al weer een paar jaar mee draaien, en dus meer ervaring hebben. Ook zijn zij sterker geworden. Zij krijgen daarnaast meer een kans. Eerder gokte Rabo te veel op een kopman die het op bepaalde momenten niet waar kon maken. Als Rabo gespaard blijft van tegenslagen, denk ik dat er wel een grote winst in moet zitten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

geer
Forum-lid

geer 11 mar 2009 11:53

Grote winst moet gebeuren in Vlaanderen of Amstel. Maar wie kan het in dergelijke koersen afmaken voor Rabo. Dat blijft een klein puntje van aandacht. De afmakers staan weliswaar klaar (Boom, Leezer, Bos, Reus), maar voor dit jaar in 250 km koersen te vroeg.
Flecha zou inderdaad eens een grote koers verdienen te winnen. Het zou voor hem mooi zijn mocht dat PR zijn.

Plaats reactie