Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

polar CS400 of CS600

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 11 jun 2009 21:39

Ik ben uitermate tevreden over de CS600. Geen storingen of andere defecten. Per jaar maak ik zo'n 100.000 hoogtemeters, maar ik gebruik de CS600 hoogtemeter nooit om te kijken hoeveel ik nog moet klimmen vanwege de diverse afdalingen in een beklimming. Afstand in km's wat dat betreft interessanter. Ook belangrijk: trapfrequentie/stijgings%/snelheid/HF. Of: de progressie te meten op bepaalde trajecten of beklimmingen. De lap funktie is daarvoor een hele goede. La mia bella donna heeft de CS400, die werkt ook probleemloos. Ach, en het blijft iedere keer weer leuk om bij thuiskomst de vergaarde gegevens naar de Polar pro trainer te downloaden en deze te analyseren, te vergelijken met vorige metingen etc.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 13 jun 2009 23:39

In hoeverre kan je de informatie in het scherm van een CS600 instellen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om hartslag, snelheid en tijd (en evt. ook afstand) tegelijk in beeld te hebben?

brambk
Forum-lid

brambk 14 jun 2009 01:05

[quote="Wesley"]In hoeverre kan je de informatie in het scherm van een CS600 instellen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om hartslag, snelheid en tijd (en evt. ook afstand) tegelijk in beeld te hebben?[/quote]

De CS600 heeft drie regels voor informatie en kan iets van 5 of 6 verschillende schermen onthouden. In de ProTrainersoftware kan je deze schermen beheren. Snelheid, hartslag en tijd/afstand op één scherm is volgens mij goed mogelijk..

djdakkie
Forum-lid

djdakkie 14 jun 2009 15:21

[quote="arjan916"]
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
[..]
Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?

(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)[/quote]
Heb hetzelfde probleem met de CS200! Tijdens de Marmotte heb ik daardoor maar een klein gedeelte van de totale afstand van 174km gereden volgens de Polar, erg irritant.
Vooral als je je tijdens een klim ook op de afgelegde afstand richt, tijdens de Ventoux beklimming kwam ik na een half uur en een stuk of 5kilometer erachter dat ik wel heel erg langzaam ging,totale klimtijd zou op meer dan 2uur uitkomen. Maar opeens was daar Chalet Reynard, toen kwam ik er voor de erste keer achter dat de Polar op de pauze stand ging als ik langzamer ga dan iets van 13km/h

Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag. 2 Magneetjes in het wiel monteren en de helft van de normale wielomtrek instellen is een creatief idee?
http://www.bikeplanner.com/djdakkie" onclick="window.open(this.href);return false;

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 15 jun 2009 19:36

[quote="djdakkie"]
Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag. 2 Magneetjes in het wiel monteren en de helft van de normale wielomtrek instellen is een creatief idee?[/quote]

[quote="chrissiewizzie"]Je kunt de auto-start-stop functie ook uitzetten, misschien is dat wel de oplossing, dan lopen tijd e.d. gewoon door, dus ook de registratie.[/quote]

Goede suggesties, ik zal beide eens proberen bij volgende 'klim'ritten.
Dat zal nog wel even duren, dus als iemand tussentijds al testresultaten heeft...
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

henschoten
Forum-lid

Gebruikersavatar henschoten 26 jun 2009 13:25

Rein Veenendaal, FM te Veenendaal, heeft nu de CS600 in de aanbieding voor €225,oo. Ik heb 'm op mijn fiets laten zetten. Verschil met de 400 is maar 3 tientjes.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 26 jun 2009 13:41

[quote="henschoten"]Rein Veenendaal, FM te Veenendaal, heeft nu de CS600 in de aanbieding voor €225,oo. Ik heb 'm op mijn fiets laten zetten. Verschil met de 400 is maar 3 tientjes.[/quote]

Misschien is de cs400 bij Rein 3 tientjes goedkoper, maar bij Mantel is deze 159 euro.
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... CS400.html
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

keesn
Forum-lid

keesn 16 aug 2009 22:41

Ik heb ook het probleem (gehad ??) met een pauze stand van mijn Polar CS400 bij lagere snelheden.
Heb dit voorgelegd bij Polar. Hun antwoord was dat de speedsensor waarschijnlijk te traag signalen doorzendt naar de fietscomputer. Heb van Polar een nieuwe speedsensor optvangen. Moet deze echter nog testen.....
Groeten,
Kees

idske
Forum-lid

idske 16 aug 2009 22:53

Zie je bij beide het steigingspercentage actueel? Dus zodra je klimt/daalt realtime informatie of kun je dat enkel achteraf op de comp bekijken?

Als het alleen achteraf is vind ik dat niet zo handig want ik wil juist tijdens het fietsen weten hoe stijl het op dat moment is )

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 19 aug 2009 12:36

Ja dat is real-time (moet je wel ff een andere weergave selecteren). Maar het bepalen van het stijgingspercentage reageert wel een beetje traag, dus wat minder geschikt voor echt korte heuvels of onregelmatige klimmetjes. 'k Ga 'm binnenkort in de Alpen 'testen', 's kijken hoe het daar gaat.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 28 jan 2010 22:09

Na het lezen van de bovenstaande commentaren, heb ik besloten om een CS 600 aan te schaffen.
Maar het is mij onduidelijk wat je allemaal extra zou moeten aanschaffen. Ik heb geen behoefte aan allerlei randgebeuren zoals een trapfrequentie. Dat weet ik wel na 25 jaar fietsen.
Maar gewoon de basis CS 600. Normaliter koop ik mij spullen bij de FM, maar daar vragen ze de adviesprijs en dat verschil vind ik te veel.

Op de volgende link heb ik een CS 600 gevonden voor een mooie prijs, maar zij beiden ook een extra Windborstband aan? Waarom eigenlijk. In de Polarbrocheure staat vermeld dat er een borstband in het aan te schaffen pakket zit?

http://www.sport-tiedje.nl/polar/cs600_radcomputer.htm

Graag jullie advies. Al die jonge gasten weten veel meer van computers dan zo'n oude knakker.
Gerardo

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 31 jan 2010 15:04

@chrissiewizzie, bedankt voor je info. maar ik heb nog een aantal vragen nu ik op internet aan het speuren ben.

Via de site van Sport.tiedje kan ik de CS600 kopen voor € 249,95. Maar bij het overzicht staat model 2007? Vraag: is dat het het model met de carbonlook met rode startbutton? Is dit soms de CS600 zonder toevoeging X en dus een ouder model?

Verder lees ik dat er meerdere modellen CS 600 zijn.
CS 600, CS 600 Pro team, CS 600X en CS 600X Power.

Wat is het verschil tussen de CS 600 Pro team en de CS 600X?
Het verschil tussen de CS 600X en de CS 600X power weet ik al.

Ik hoop dat je nog een keertje de moeite wilt nemen om te reageren.
Ik vind het lastig keuze maken.

Alvast bedankt!
Gerardo

Plaats reactie