polar CS400 of CS600
Voor jezelf goed vastellen wat je verwacht van je fietscomputer en vooral wat je er mee wilt doen.
Dan de specs van de CS400 en CS600 naast elkaar leggen en kijken welke het beste overeen stemt met jou wensen.
Heb je je keuze gemaakt dan kijken waar je hem het voordeligst kunt aanschaffen.
Ik heb zelf de CS400 en ben er erg content mee.
Dan de specs van de CS400 en CS600 naast elkaar leggen en kijken welke het beste overeen stemt met jou wensen.
Heb je je keuze gemaakt dan kijken waar je hem het voordeligst kunt aanschaffen.
Ik heb zelf de CS400 en ben er erg content mee.
Ik heb ook een CS400. Het prijsverschil is vrij groot en de extra funtie wegen daar niet tegen op. Allemaal van die onzinfuncties die je toch amper gebruikt. De CS400 heeft ook al van die functie waarvan je denkt ......
Een CS200 heeft voor mij in principe ook al genoeg functies, maar CS400 rolt er mooie grafiekjes uit .
Snelheid, hartslag, afstand, cadans, tijd en een lap-functie is voor mij genoeg info van een Polar.
Een CS200 heeft voor mij in principe ook al genoeg functies, maar CS400 rolt er mooie grafiekjes uit .
Snelheid, hartslag, afstand, cadans, tijd en een lap-functie is voor mij genoeg info van een Polar.
[quote="Rezne"]Snelheid, hartslag, afstand, cadans, tijd en een lap-functie is voor mij genoeg info van een Polar.[/quote]
Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De verschillen kun je toch heel simpel zelf van de Polar site halen?
Grootste verschil zit hem in de datatransmissie tussen de zendertjes (snelheid en cadans) naar de fietscomputer. Die gaan bij de 600 met een veel beter systeem en is nagenoeg 100% storingsvrij. Ook bij hoogspanningsmasten, in drukke groepen, etc.
Grootste verschil zit hem in de datatransmissie tussen de zendertjes (snelheid en cadans) naar de fietscomputer. Die gaan bij de 600 met een veel beter systeem en is nagenoeg 100% storingsvrij. Ook bij hoogspanningsmasten, in drukke groepen, etc.
Less is bore
[quote="litespeed"][quote="Rezne"]Snelheid, hartslag, afstand, cadans, tijd en een lap-functie is voor mij genoeg info van een Polar.[/quote]
Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]
Moet je wel vantevoren weten hoeveel hoogtemeters je in totaal moet, anders weet je nog niks.
De CS400 en CS600 zijn in functies gelijk, het voordeel van de CS600 is de 2,4MHz communicatie, die is ongevoelig voor storingen (ik heb geen storing gehad het hele seizoen, dat is met een CS100/200 wel anders) en de CS600 kan worden gecombineerd met een powermeter (onnauwkeurig) en een GPS. Dat laatste is nieuw en weet ik niet veel van.
Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]
Moet je wel vantevoren weten hoeveel hoogtemeters je in totaal moet, anders weet je nog niks.
De CS400 en CS600 zijn in functies gelijk, het voordeel van de CS600 is de 2,4MHz communicatie, die is ongevoelig voor storingen (ik heb geen storing gehad het hele seizoen, dat is met een CS100/200 wel anders) en de CS600 kan worden gecombineerd met een powermeter (onnauwkeurig) en een GPS. Dat laatste is nieuw en weet ik niet veel van.
I Am SpeCiAliZed
[quote="Anaszi2.0"][quote="litespeed"]Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]
Dat ervaar ik meestal toch als minder positief
[/quote]
Als het werkt is 't leuk... en ga je je er ook op instellen en je routes afhandelen.
Afgelopen weekend teruggekomen uit de Dolomieten, maar opnieuw problemen met m'n CS400.
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
Want de hoogteniveau bepaald ie door drukverschillen te meten en voor het stijgingspercentage neemt ie deze waardes i.c.m. je snelheid.
Betekend dat de snelheidssensor ook batterijen 'vreet' ?
K heb de sensor van m'n 'winterfiets' er op zitten, dus 1 jaar na aankoop waarvan ca. 3 à 4 maanden gebruik, zou de batterij al leeg zijn?
Boven de 13 per uur werkt alles weer zoals t hoort.
Dus met afdalen wanneer je dat echt niet wilt weten doet ie het, en met klimmen als je t juist wel wilt weten doet ie t niet!
Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?
(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)
[/quote]
Dat ervaar ik meestal toch als minder positief
[/quote]
Als het werkt is 't leuk... en ga je je er ook op instellen en je routes afhandelen.
Afgelopen weekend teruggekomen uit de Dolomieten, maar opnieuw problemen met m'n CS400.
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
Want de hoogteniveau bepaald ie door drukverschillen te meten en voor het stijgingspercentage neemt ie deze waardes i.c.m. je snelheid.
Betekend dat de snelheidssensor ook batterijen 'vreet' ?
K heb de sensor van m'n 'winterfiets' er op zitten, dus 1 jaar na aankoop waarvan ca. 3 à 4 maanden gebruik, zou de batterij al leeg zijn?
Boven de 13 per uur werkt alles weer zoals t hoort.
Dus met afdalen wanneer je dat echt niet wilt weten doet ie het, en met klimmen als je t juist wel wilt weten doet ie t niet!
Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?
(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)