welke pedalen + schoenen gebruiken jullie?
Dan hier wel een reactie van een vrouw: ik heb de Shimano Ultegra pedalen (SPD-SL) met Sidi Zeta schoenen (inderdaad een hele goede pasvorm). Wel met de gele plaatjes, die hebben speling, met de rode plaatjes heb je dat niet. Heb overigens de mannenversie van de Zeta's, de vrouwenversie was alleen in wit, en in tegenstelling tot de huidige modetrend ben ik niet zo gecharmeerd van witte schoenen. Ik heb de steel blue uitvoering, de kleinste mannenmaat (39) bleek mij perfect te passen. Gelukkig maar dat die Italiaanse mannetjes van die kleine voetjes hebben. In de nieuwe Sidi collectie trouwens nog vrouwenschoenen in de geweldige kleuren roze parelmoer en wit met blauwe bloemetjes..... zucht, daar word ik toch wel errug verdrietig van 

Nou hier nog een vrouw dan! Ik heb destijds totaal ongeinformeerd SPD-SL pedalen aangeschaft (ook met de gele plaatjes) en ook shimano schoenen - weet uit mijn hoofd niet welk model maar heb gewoon gepast, en natuurlijk zaten de duurste het lekkerst. Volgens mij is het qua schoenen puur een kwestie van passen wat lekker zit. Niet lekker zittende schoenen worden als snel heel vervelend denk ik.
Qua plaatjes: ik heb geen probleemknieën dus kan er niet over oordelen of ze daar geschikt voor zijn.
Qua schoen viel het bij mij helaas zo uit dat de enige lekker zittende schoenen een damesmodel waren wat alleen in mintgroen verkrijgbaar was bij de betreffende zaak. Bleugh! Ik erger me dus nog steeds aan die kleur, maar ja, comfort is belangrijker he. Misschien verder shoppen dus als ze de juiste kleur niet hebben, maar koop geen schoenen die niet lekker zitten, omdat ze mooier zijn.
Qua plaatjes: ik heb geen probleemknieën dus kan er niet over oordelen of ze daar geschikt voor zijn.
Qua schoen viel het bij mij helaas zo uit dat de enige lekker zittende schoenen een damesmodel waren wat alleen in mintgroen verkrijgbaar was bij de betreffende zaak. Bleugh! Ik erger me dus nog steeds aan die kleur, maar ja, comfort is belangrijker he. Misschien verder shoppen dus als ze de juiste kleur niet hebben, maar koop geen schoenen die niet lekker zitten, omdat ze mooier zijn.
[quote="ever"] In de nieuwe Sidi collectie trouwens nog vrouwenschoenen in de geweldige kleuren roze parelmoer en wit met blauwe bloemetjes..... zucht, daar word ik toch wel errug verdrietig van
[/quote]
Haha je echt vreselijk die bloemetjes schoenen! Op de een of andere manier denken ze dat vrouwen dol zijn op veel roze en bloemetjes (leuk voor op de vaas maar niet voor aan mijn voeten
). Veel mannenschoenen van sidi vind ik trouwens ook mooier dan de damesschoenen, toch maar es proberen of ik ook mannenschoenen pas!

Haha je echt vreselijk die bloemetjes schoenen! Op de een of andere manier denken ze dat vrouwen dol zijn op veel roze en bloemetjes (leuk voor op de vaas maar niet voor aan mijn voeten

Ik heb juist brede voeten en kom daardoor vanzelf bij mannenschoenen uit, en dat is wel best. De pasvorm van de schoen komt bij mij wel heel nauw omdat ik anders m'n voeten te 'plat' trap, zeg maar, heb ietsje platvoet. Eigen inlegzooltjes helpen, gewone van de schoenwinkel, niet iets orthopedisch, zo ernstig is het allemaal niet. Ik heb nu prettige SIDI-schoenen, eerder Shimano en Specialized.
Ik rijd op doodgewone Look-pedalen, bevalt prima, veel beter dan gewone SPD's, alleen lopen schoenen met Look-plaatjes voor geen meter, maarja, het fietsen is belangrijker.
Wat mijn ervaring is met knieproblemen is dat de afstelling van het plaatje heel veel uitmaakt. Een plaatje dat een halve milimeter verkeerd staat, duwt je been en dus ook je knie in een rare hoek. De eerste keer fietsen met nieuwe plaatjes moet ik altijd schroevendraaier mee, ook al doe ik het thuis al zo zorgvuldig.
Louise
Ik rijd op doodgewone Look-pedalen, bevalt prima, veel beter dan gewone SPD's, alleen lopen schoenen met Look-plaatjes voor geen meter, maarja, het fietsen is belangrijker.
Wat mijn ervaring is met knieproblemen is dat de afstelling van het plaatje heel veel uitmaakt. Een plaatje dat een halve milimeter verkeerd staat, duwt je been en dus ook je knie in een rare hoek. De eerste keer fietsen met nieuwe plaatjes moet ik altijd schroevendraaier mee, ook al doe ik het thuis al zo zorgvuldig.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
[quote="Louise"]Ik heb juist brede voeten en kom daardoor vanzelf bij mannenschoenen uit, en dat is wel best. De pasvorm van de schoen komt bij mij wel heel nauw omdat ik anders m'n voeten te 'plat' trap, zeg maar, heb ietsje platvoet. Eigen inlegzooltjes helpen, gewone van de schoenwinkel, niet iets orthopedisch, zo ernstig is het allemaal niet. Ik heb nu prettige SIDI-schoenen, eerder Shimano en Specialized.
Louise
[/quote]
Een vrouw met een schroevedraaier, als dat maar goed gaat!!??
Louise
[/quote]
Een vrouw met een schroevedraaier, als dat maar goed gaat!!??
kiekeboe
[quote="laut"][quote="ever"] In de nieuwe Sidi collectie trouwens nog vrouwenschoenen in de geweldige kleuren roze parelmoer en wit met blauwe bloemetjes..... zucht, daar word ik toch wel errug verdrietig van
[/quote]
). Veel mannenschoenen van sidi vind ik trouwens ook mooier dan de damesschoenen, toch maar es proberen of ik ook mannenschoenen pas![/quote]
Zijn er eigenlijk wel vrouwen op dit forum die wel van bloemetjes en roze houden? Als mevrouw W0uter op de fiets zit wil ze niets liever. Binnenkort komen die glimmende roze sidi's hier binnen en de fietskledingkast puilt uit met roze shirtjes en sokken. Hoe moet vrouwenwielerkleding er dan uitzien?

Zijn er eigenlijk wel vrouwen op dit forum die wel van bloemetjes en roze houden? Als mevrouw W0uter op de fiets zit wil ze niets liever. Binnenkort komen die glimmende roze sidi's hier binnen en de fietskledingkast puilt uit met roze shirtjes en sokken. Hoe moet vrouwenwielerkleding er dan uitzien?
-
- Forum-lid
Time RXS ( zijn erg stroef om in te klikken eerste paar maanden, wel erg lekker mee te fietsen)
LAKE CX 165 maat 43.5 (vallen lekker breed, heb eendenpoten :p )
LAKE CX 165 maat 43.5 (vallen lekker breed, heb eendenpoten :p )
[quote="W0uter"]
Zijn er eigenlijk wel vrouwen op dit forum die wel van bloemetjes en roze houden? Als mevrouw W0uter op de fiets zit wil ze niets liever. Binnenkort komen die glimmende roze sidi's hier binnen en de fietskledingkast puilt uit met roze shirtjes en sokken. Hoe moet vrouwenwielerkleding er dan uitzien?[/quote]
Die bloemetjes komen zo lief en zachtaardig over :p Zijn we ook natuurlijk ook
Maar vrouwenkleding mag van mij wel wat stoerder! En vaak zit er maar 1 ieniemienie zakje op een shirt, waar net een halve boterham in past...wij krijgen heus ook wel honger hoor onderweg
. Assos is wel errug mooi, maar niet zo mooi voor mijn portemonnee :/
Zijn er eigenlijk wel vrouwen op dit forum die wel van bloemetjes en roze houden? Als mevrouw W0uter op de fiets zit wil ze niets liever. Binnenkort komen die glimmende roze sidi's hier binnen en de fietskledingkast puilt uit met roze shirtjes en sokken. Hoe moet vrouwenwielerkleding er dan uitzien?[/quote]
Die bloemetjes komen zo lief en zachtaardig over :p Zijn we ook natuurlijk ook