[quote="laut"]Wel typisch dat er alleen mannen reageren :p. Heb net even die look keo pedalen bekeken! De carbon versie is me toch iets te prijzig. Als beginnende fietser lijkt me dat een beetje overdreven. alhoewel..109 eurie valt wel voor te sparen, als de pedalen kwalitatief beter zijn dan bijv Look sprint, of de elle..
Thx voor de reacties, leuk om te lezen

[/quote]
Alle look keo hebben een instelbare veerspanning. Bij een lage veerspanning klik je relatief makkelijk in en uit het pedaal. Bij een hoge veerspanning moet je meer kracht zetten om vast en los te klikken (de kans op per ongeluk losklikken in bijvoorbeeld een volle sprint is daardoor echter kleiner).
Van de keo modellen kun je op het classic model een lagere veerspanning instellen dan de overige modellen. Voor iemand die voor het eerst met klikpedalen gaat rijden kan dit een argument zijn.
EDIT/PS: als je ook een reactie wil van vrouwen: mijn vriendin rijdt met keo classic (zie argument boven) met Sidi Zeta Carbon, (herenmodel want die zaten haar beter dan de dames versie)