Na een half jaar fietsen met gewone pedalen wordt t tijd voor het echte werk en zit ik er aan te denken om klikpedalen aan te schaffen Nou heb ik er nog niet echt veel verstand van dus ik dacht ff polsen hier op het forum . Ik hoor wel positieve verhalen over speedplay, denk er wel over om deze te kiezen. Vooral omdat ik nogal blessure gevoelige knieen heb (en nog steeds herstellende ben). Maar misschien zijn er nog wel andere pedalen die ook veel bewegingsvrijheid hebben? Ga bij de fm nog ff vragen of ik een paar soorten mag uitproberen, anders weet je ook niet echt wat je koopt!
En was verder nog benieuwd wat voor schoenen jullie het fijnst vinden? Vind zelf de sidi's er erg mooi uit zien, en italiaanse leest moet perfecto zijn voor mijn smalle voetjes dacht ik zo:). Shimano valt op het oog wat breder uit iig..
Groetjes!
welke pedalen + schoenen gebruiken jullie?
[quote="laut"]Ik hoor wel positieve verhalen over speedplay, denk er wel over om deze te kiezen. Vooral omdat ik nogal blessure gevoelige knieen heb (en nog steeds herstellende ben). Maar misschien zijn er nog wel andere pedalen die ook veel bewegingsvrijheid hebben?
Groetjes![/quote]
Zou ook eens aan Time denken hierbij heb je laterale speling tevens kan je de plaatjes op 2 manieren zetten zodat je meer of minder speling hebt met de plaatjes hiervan kan je wel makkelijker lopen itt speedplay.
Schoenen is toch wel persoonlijk voor ieder zijn eigen schoenmerk wie de schoen past trekt hem aan.
suc6
Groetjes![/quote]
Zou ook eens aan Time denken hierbij heb je laterale speling tevens kan je de plaatjes op 2 manieren zetten zodat je meer of minder speling hebt met de plaatjes hiervan kan je wel makkelijker lopen itt speedplay.
Schoenen is toch wel persoonlijk voor ieder zijn eigen schoenmerk wie de schoen past trekt hem aan.
suc6
I live to ride,I ride Passoni
Look keo carbon
Sidi Genius 5.5 carbon composite (steel white) ik heb ook smalle voeten
grijze plaatjes voor een beetje zijdelingse speling
Sidi Genius 5.5 carbon composite (steel white) ik heb ook smalle voeten
grijze plaatjes voor een beetje zijdelingse speling
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Wel typisch dat er alleen mannen reageren :p. Heb net even die look keo pedalen bekeken! De carbon versie is me toch iets te prijzig. Als beginnende fietser lijkt me dat een beetje overdreven. alhoewel..109 eurie valt wel voor te sparen, als de pedalen kwalitatief beter zijn dan bijv Look sprint, of de elle..
Thx voor de reacties, leuk om te lezen
-
- Forum-lid
@laut.
Ik heb de look keo sprint (wit)en ben er zeer tevreden over.
Ik heb de look keo sprint (wit)en ben er zeer tevreden over.
[quote="laut"]Wel typisch dat er alleen mannen reageren :p. Heb net even die look keo pedalen bekeken! De carbon versie is me toch iets te prijzig. Als beginnende fietser lijkt me dat een beetje overdreven. alhoewel..109 eurie valt wel voor te sparen, als de pedalen kwalitatief beter zijn dan bijv Look sprint, of de elle..
[/quote]
Alle look keo hebben een instelbare veerspanning. Bij een lage veerspanning klik je relatief makkelijk in en uit het pedaal. Bij een hoge veerspanning moet je meer kracht zetten om vast en los te klikken (de kans op per ongeluk losklikken in bijvoorbeeld een volle sprint is daardoor echter kleiner).
Van de keo modellen kun je op het classic model een lagere veerspanning instellen dan de overige modellen. Voor iemand die voor het eerst met klikpedalen gaat rijden kan dit een argument zijn.
EDIT/PS: als je ook een reactie wil van vrouwen: mijn vriendin rijdt met keo classic (zie argument boven) met Sidi Zeta Carbon, (herenmodel want die zaten haar beter dan de dames versie)
[/quote]
Alle look keo hebben een instelbare veerspanning. Bij een lage veerspanning klik je relatief makkelijk in en uit het pedaal. Bij een hoge veerspanning moet je meer kracht zetten om vast en los te klikken (de kans op per ongeluk losklikken in bijvoorbeeld een volle sprint is daardoor echter kleiner).
Van de keo modellen kun je op het classic model een lagere veerspanning instellen dan de overige modellen. Voor iemand die voor het eerst met klikpedalen gaat rijden kan dit een argument zijn.
EDIT/PS: als je ook een reactie wil van vrouwen: mijn vriendin rijdt met keo classic (zie argument boven) met Sidi Zeta Carbon, (herenmodel want die zaten haar beter dan de dames versie)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Look Keo Classic en Keo Carbon met Sidi-ergo's met rode plaatjes, bevalt prima!
Had hiervoor Shimano-schoenen, deze vielen zelfs voor mijn smalle voeten, veel te smal!
Als je schoenen gaat passen, doe dit dan eind van de middag als je voeten iets meer opgezet zijn, neem anders iets dikkere sokken mee dan waar je normaal mee fiets (i.v.m. het opzetten van je voeten).
Schoenen blijft gewoon persoonlijk, gewoon uitproberen voor de pasvorm. Ik zou wel voor exemplaren gaan met een stijve (carbon) zool, hier heb je gewoon meer plezier van in de praktijk (extra geld meer dan waard).
Had hiervoor Shimano-schoenen, deze vielen zelfs voor mijn smalle voeten, veel te smal!
Als je schoenen gaat passen, doe dit dan eind van de middag als je voeten iets meer opgezet zijn, neem anders iets dikkere sokken mee dan waar je normaal mee fiets (i.v.m. het opzetten van je voeten).
Schoenen blijft gewoon persoonlijk, gewoon uitproberen voor de pasvorm. Ik zou wel voor exemplaren gaan met een stijve (carbon) zool, hier heb je gewoon meer plezier van in de praktijk (extra geld meer dan waard).
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC