Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon velgbed schoonmaken

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 25 dec 2008 22:58

fdegrove schreef:Hoi,

Sorry Andromeda, ik weet allen dat ie bestaat.
Verder heb ik er nog niks over gelzen of gehoord.

Ciao, ;)

Je kan niet alles weten ;-)

Dan zal ik mijn ervaringen posten als ik er mee klaar ben (wat aanbrengen betreft dan). Verwijderen hoop ik voorlopig nog niet te doen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

grev047
Forum-lid

grev047 25 okt 2009 16:38

Heb zojuist mijn tweedehands setje Eastons tubes vrij gemaakt. Dwz Tubes eraf, wat een kolere klus. Hoe kunnen die dingen er in hemels naam aflopen? Heeft me wel gesterkt in het vertrouwen.
Daarna met Thinner de lijm verwijdert. Textielband in de thinner en om de velg leggen. 10 minuten laten weken en voila je poetst het er zo af.
Velgen zien er weer uit als nieuw.

Volgende week krijg ik mijn Tufo's binnen. Ben benieuwd. Heb er ook nog 2 Panaracers extreme bij gekregen. Misschien dat ik die er eerst op zet.

Klus valt me reuze mee. Alleen bij het verwijderen van de lijm uitkijken dat het niet overal aan komt te zitten.

Al met al dik uur werk. Moet zeggen dat de lijmlaag behoorlijk dik was.

Dus aan iedereen die twijfelt....gewoon doen. Wordt vervolgd.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 25 okt 2009 22:21

grev047 schreef: Volgende week krijg ik mijn Tufo's binnen. Ben benieuwd. Heb er ook nog 2 Panaracers extreme bij gekregen. Misschien dat ik die er eerst op zet.

Dus aan iedereen die twijfelt....gewoon doen. Wordt vervolgd.

Gebruik de Panaracer extreme maar , die zijn stukken beter en rollen beter dan de Tufo tubes. Veloflex nog beter en Dugast is top. Zelf heb ik ervaring met de Panaracer die op mn Dura Ace wielen ligt aan de achterzijde en een Veloflex carbon aan de voorzijde.

Eerder al ervaring gehad met Tufo - minder - en met Veloflex Servizio corsa wat ook een top tube is , alleen wat smal met 20mm
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

grev047
Forum-lid

grev047 26 okt 2009 18:50

Tufo's heb ik wel hoge verwachtingen van...mmm. Het gaat om de Tufo Hi-Composite Carbon.

Hoe is de duurzaamheid van de panaracer??? Wilde de panaracer aan de voorkant leggen ivm de sublieme grip...heb ik me laten vertellen natuurlijk. En ivm de kilometers de tufo achter.

Tja, je verzint wat om de tijd te vullen.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 26 okt 2009 21:29

Hoi,

Tja, ik wil je niet bevooroordelen maar ik verwacht ook meer van de Panaracers dan van de Tufos....

Verschillende merken tubes of banden leggen voor- en achter is niet zo'n goed idee.

Terwijl ik er aan denk, om te vermijden dat verdunde lijm, in de spaakgaten loopt kan je bv propjes watte in de spaakgaten stoppen.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

grev047
Forum-lid

grev047 27 okt 2009 18:53

Oeps de Tufo's net binnen...kijk er met hele andere ogen naar. Waar halen jullie die kennis vandaan? Bij de cross hoor ik ze nooit klagen over Tufo. Okee race is geen crossband, maar toch.
Panaracer zegt mij weer helemaal niets. Ik weet nog wel een adres die een hele stapel heeft liggen voor 40euro p/st. Tufo's voelen ook lang niet zo soepel als de Pana's.

Ik begin met de Tufo's en daarna de Pana's. Mixen is inderdaad geen goed idee. Behalve als het om drank gaat.

Heb een carbon velg van 58 hoog Easton, dus dat van die watten zal wel niet lukken.

Misschien nog een hint ivm de barretjes bij 77kg?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 28 okt 2009 01:23

Panaracer is in gebruik geweest bij Milram in de Colnago tijd en Shimano wielen. Ik kreeg zo'n set binnen waarbij op het voorwiel een Veloflex lag en aan de achterzijde een Panaracer extreme Jet. Wellicht dat ze er voor kozen om een profiel te hebben op de voortube ivm stuurgedrag. Wel was het merkje van Veloflex nauwkeurig en zorgvuldig weg gehaald op de voortube ivm sponsor belangen.

Ik rijd er al meer dan 1000 Km mee zonder problemen , en ik merk weinig van weg gedrag dat ik met gemengde merken rij.

Zie de foto in mn onderschrift maar voor de tubes en wielen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie