hij is inmiddels bijna af en ik heb er al een paar keer mee gereden.
ik moet zeggen dat het heel anders rijd dan ik gewend ben maar hij rijd super.
het enige wat ik nog wil veranderen zijn andere trappers (deze hebben wat speling), andere bandjes (all weather) en de stickers van de velgen afhalen...
erg veel foto's heb ik niet van de bouw want ik heb hem in 1 week tijd incl. spuiten gebouwd tijdens mijn middag pauze's.
groetjes
vraagje over achternaaf/bouw van ss
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 jun 2008 17:59
Mooi afgewerkt, knap gedaan!
(vind wel jammer van de verchroomde delen).
(vind wel jammer van de verchroomde delen).
dat kleine beetje chroom en alu heb ik bewust zo gelaten omdat het anders dan net lijkt alsof je hem terwijl ie nog inelkaar stond met een spuitbus hebt zwart gespoten...vandaar
inmiddels heb ik de michelin prorace2 vervangen door vittoria rubino's en heb ik ook de stickers van de velgen afgehaald en tevens de remrand van het achterwiel zwart gespoten.
leuk detail wat ik nog had vergeten te melden was dat tijdens het bouwen mijn collega deze matzwarte bidonhouder had gevonden langs de weg....hoezo toeval?
ik heb er al bijna dagelijks mee gereden en het bevalt me prima!!
inmiddels heb ik de michelin prorace2 vervangen door vittoria rubino's en heb ik ook de stickers van de velgen afgehaald en tevens de remrand van het achterwiel zwart gespoten.
leuk detail wat ik nog had vergeten te melden was dat tijdens het bouwen mijn collega deze matzwarte bidonhouder had gevonden langs de weg....hoezo toeval?
ik heb er al bijna dagelijks mee gereden en het bevalt me prima!!
Bimpje, ziet er top uit voor zo'n snelle klus! Hoe heb je het nou met het achterwiel opgelost?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
ik heb de cassette die erop zat uit elkaar gehaald en daar het 19t kransje uitgehaald, ik heb van 2 oude cassette's de vulringen gebruikt om het tandwiel uit te lijnen.
ik was even bang dat ik het grote blad aan de binnenkant van de crank moest zetten maar gelukkig kan het net zo met de ketting en de achtervork.
ketting ligt precies in lijn nu...
zal van de week nog wat foto's maken en posten
ik was even bang dat ik het grote blad aan de binnenkant van de crank moest zetten maar gelukkig kan het net zo met de ketting en de achtervork.
ketting ligt precies in lijn nu...
zal van de week nog wat foto's maken en posten
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 08 jun 2008 17:59
Bedoelde dat ik het jammer vond dat de chromen voorvork en stukje chroom op achtervork verdwenen zijn Vind soms wel jammer dat alles van het origineel weg is, zeker bij de frames 'met naam'. Zoals ze bij huizen zeggen, opgeknapt 'met behoud van originele details'. Maar zo is die ook hartstikke mooi hoor!
Nu mijn achter derailleur en mijn cassette van mijn winterfiets op/kapot zijn denk ik er dan ook over na om de fiets SS te maken. Want: if it's broken, Fix it!
Over de mogelijkheden met een oude campa 8 speed naaf heb ik alleen nog weinig kunnen vinden. Ik heb dan ook een paar vragen:
-Zijn er special SS kransen te koop die passen oude campa naven (dikker dan de huidige)
-Is er een manier om deze naven te FIXEN
-Is het nodig om de velgen opnieuwe uit te lijnen of kan de kettinglijn dm het schuiven op de body recht worden gemaakt.
Over de mogelijkheden met een oude campa 8 speed naaf heb ik alleen nog weinig kunnen vinden. Ik heb dan ook een paar vragen:
-Zijn er special SS kransen te koop die passen oude campa naven (dikker dan de huidige)
-Is er een manier om deze naven te FIXEN
-Is het nodig om de velgen opnieuwe uit te lijnen of kan de kettinglijn dm het schuiven op de body recht worden gemaakt.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.