Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Body? probleem easton vista

martijng
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2007 14:36

martijng 10 jun 2008 15:28

Heb zelf ook dit probleem gehad met easton vista body, bij mij bleek de hub (het gedeelte waar de tanden op zitten) iets los te zijn geraakt van de rest van de as. Hierdoor loopt het freewheel af en toe door als je hard trapt(of naarmate dat de speling groter wordt vaker dus). nadat ik de tandwielen los gemaakt heb en het freewheel weer schoongemaakt en gesmeerd met gewone rijwiel olie loopt het weer als een zonnetje, afgelopen weekend parijs roubaix erop gereden zonder problemen.

Het gekraak klinkt erg maar valt dus uiteindelijk wel mee.

Is wel klote dat dit zomaar kan, je hoort het dus wel meer van easton rijders.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 11 jun 2008 12:25

Hier hetzelfde probleem, klinkt echt alsof het uit mijn bracket komt maar nu denk ik dus ook aan de body. Ik rijd ook met losse kransjes en die hebben zich een mooi stukje in de body gevreten. Ik heb geen ander wiel om te proberen dus sta op het punt om terug te gaan naar de FM.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2008 12:45

Als je om een wiel verlegen zit moet je maar ff PM'en. Mijn Tacx wiel (WH-550) kun je zo lenen. Help graag een forumlid uit de brand, zeker als het een Amsterdammer is ;)

Ik rijd overigens zelf ook met Easton Vista. Mijn body is ook enigszins ingevroten, maar last van gekraak heb ik niet. Wielen hebben nu al bijna 20.000 km gelopen.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 11 jun 2008 21:58

Haha, ben maar een geimporteerde A'dammer sinds drie jaar, maar bedankt voor je aanbod. Heb vandaag met het wiel van m'n vriendin gereden en het gekraak en getik was over. Zit dus toch in m'n Vista achterwiel. De casette eraf gewipt en als ik aan de body draai hoor ik een tik. Zit dus echt in de body. De body goed ingesmeerd met vaseline, op aanraden van de FM, en het gekraak was over. Maar de tik blijft bij aanzetten steeds terugkomen. Heb over twee weken een servicebeurt gepland ( dan gaat er ook een compact crankstel op) en dan ga ik maar eens kijken wat een nieuwe body kost. Overigens kan dat invreten volgens mijn FM totaal geen kwaad, gebeurt bij bijna alle Easton Vista's zei hij.

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 14 jun 2008 23:17

Hier hetzelfde probleem: Circiut wielen, een 'ingevreten' body en een gekraak van jewelste bij het aanzetten. Dacht ook dat bracket/trapas de schuildige was, maar kan daan niets ontdekken.
Zal morgen eens het wiel van mijn vrouw steken.....ben benieuwd!

Kon het niet laten: zojuist ff wiel van mijn vrouw gestoken en de dijk opgereden: nergens last van!!!!

Volgende week een bezoekje FM dus!
staal.....what else.....??

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 24 jun 2008 12:25

iemand al een reaktie terug van FM of Easton?
Opgeven is geen optie!

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 24 jun 2008 13:12

Nee, shop heeft het wiel doorgestuurd naar de importeur. Ik moest op 2-2,5 week rekenen

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 25 jun 2008 00:14

Het probleem is de wat mindere afdichting. Waarom het bij de een wel voorkomt en bij de ander niet is mij ook een raadsel. Zeker als ik weet dat bepaalde mensen die er geen last van hebben, toch veel in de regen hebben gereden.

Wat er aan de hand is, is dat daar waar de body met de pallen in de naaf aangrijpt vies is geworden. De pallen zijn gewoon van staal en de veer ook zo lijkt het. Gevolg is dus dat als het nat is geworden, er wat roest zit. Bij aanzetten druk je dit samen, met een krasend, kraken geluid toch gevolg. Waarschijnlijk zullen de meeste het steeds horen als de druk even van de benen is geweest, of de benen even stil.
Oplossing is de body eraf en alles goed schoonmaken.

Dat er vuil bij is gekomen, kan zijn als er ( te veel) speling op is gekomen en de afdichting niet meer optimaal is.
Ben je handig, trek de body er maar eens af.

Succes..

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 28 jun 2008 15:14

SpEric,

volgens mij is het probleem wat jij beschrijft (een mindere afdichting) een probleem van Easton en niet van de berijder.
Daarom heb ik er voor gekozen mijn wielen terug te sturen in plaats van om de 300km mijn body er af te moeten halen om de boel schoon te maken.

Ik wacht met spanning wat Easton/Veltec met mijn wielen gaat doen
Opgeven is geen optie!

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 01 jul 2008 12:51

Ik zat dus ook met spanning te wachten, body's worden pas over 4 weken weer aan de firma's geleverd krijg ik nu te horen, dat is lekker knudde. Naar mijn idee hoort de fm dan voor een vervangend achterwiel te zorgen, want ik ga over drie weken op vakantie naar Zwitserland om te fietsen. Wacht nu op telefoontje over vervangend achterwiel.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 02 jul 2008 01:23

Ik had hetzelfde probleem. Gekraak bij mijn Vista's. Cassette eraf...body ingevreten. De boel schoongemaakt. Cassette er weer op. Weer gekraak. Toen heb ik maar eens de hele naaf uit elkaar geschroeft. Flink schoongemaakt. Lagervet erop. En nu loopt hij weer als een zonnetje. Geen enkel probleem meer. Conclusie...1. Cassettes houden niet van Eastonbody's. 2.Het gekraak komt uit de naaf.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 02 jul 2008 13:22

Bij mij is het nu eindelijk opgelost, vervangen voor de body van een EA70. Wat een roestige zooi was dat aan de binnenkant van de Vista body zeg!

Plaats reactie