Body? probleem easton vista
2 Weken vergeefs gezocht naar de tik/kraak in de trapas regio, met name heuvel op of met wind tegen. Gister bij de Ronde van Overijssel begon het op de heuveltjes toch we heel erg te kraken. Vandaag toch maar eens mijn oude Shimano wh-550 wiel er ingezet en alle bijgeluiden zijn verdwenen, ook heuvel op. Bij het overzetten van de cassette viel de beschadiging van de body op, alsof de body te zacht is voor de cassette (shimano 105, 10 speed).
Ik vind het wel erg vroeg na 2000 Km, de wh-550 body heeft 15.000 km en ziet er goed uit.
Ik weeg 73 kg en ben geen krachtpatser die op de grote plaat naar boven stampt.
Kan zo een beschadiging de oorzaak zijnvan tikken en kraken? Lagers lopen nog mooi.
Meer mensen met deze ervaring van de Easton vista's?
Ik vind het wel erg vroeg na 2000 Km, de wh-550 body heeft 15.000 km en ziet er goed uit.
Ik weeg 73 kg en ben geen krachtpatser die op de grote plaat naar boven stampt.
Kan zo een beschadiging de oorzaak zijnvan tikken en kraken? Lagers lopen nog mooi.
Meer mensen met deze ervaring van de Easton vista's?
Dat "invreten" van de tandwielen is vrij normaal oop een alu body en gaat meestal niet verder. Kan me nietg voorstellen dat hier het tikgeluidje door wordt veroorzaakt. Het zit klaarblijkelijk wel in je wiel maar dan waarschijnlijk toch ergens anders in het wiel.
No pain no gain, no guts no glory!
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Op de homepage van Easton kun je handleidingen downloaden
en hierin staat dat losse kransjes verboden zijn, en dat de kransjes op een soort spider moeten zitten. (zie de laatste pagina)
Anders zullen de losse kranjes de body kunnen beschadigen (wat op jouw foto is te zien)
Ik ben van plan om mee een EA50 te kopen, maar deze opmerking van Easton brengt me weer aan he twijfelen. Er zullen toch wel meer mensen rijden met losse kranjes neem ik aan
Handleiding Easton wielen
en hierin staat dat losse kransjes verboden zijn, en dat de kransjes op een soort spider moeten zitten. (zie de laatste pagina)
Anders zullen de losse kranjes de body kunnen beschadigen (wat op jouw foto is te zien)
Ik ben van plan om mee een EA50 te kopen, maar deze opmerking van Easton brengt me weer aan he twijfelen. Er zullen toch wel meer mensen rijden met losse kranjes neem ik aan
Handleiding Easton wielen
Hoi
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn easton vista's
ook een gekraak van jewelste, een ingevreten body en daarnaast speling in de as (of lagers/whatever..)
heb een mailtje gestuurd naar Futurumshop, ik heb er namelijk nog net 3000 km op gereden...
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn easton vista's
ook een gekraak van jewelste, een ingevreten body en daarnaast speling in de as (of lagers/whatever..)
heb een mailtje gestuurd naar Futurumshop, ik heb er namelijk nog net 3000 km op gereden...
Opgeven is geen optie!
Invreten is dus een vaker voorkomend "probleem" met name voor (de)montage cassette maar hoeft blijkbaar geen oorzaak van genoemde bijgeluiden te zijn. Dat schiet lekker op
Kan nog proberen of extra vet in de lagers helpt, je weet maar nooit, zo op het gevoel en gehoor lopen ze niet rauw. Zal het morgen even testen.
Kan nog proberen of extra vet in de lagers helpt, je weet maar nooit, zo op het gevoel en gehoor lopen ze niet rauw. Zal het morgen even testen.
Orbi,
ik heb precies hetzelfde probleem als jij, ook het gekraak. Mijns inziens komt dit door het invreten en de speling die daardoor ontstaat in de kransjes, beetje water en vuil er tussen en het gekraak is naar mijn idee verklaard....
ik heb precies hetzelfde probleem als jij, ook het gekraak. Mijns inziens komt dit door het invreten en de speling die daardoor ontstaat in de kransjes, beetje water en vuil er tussen en het gekraak is naar mijn idee verklaard....
Opgeven is geen optie!