Klimwieltjes, wie helpt me de knoop door te hakken...
Davidtwc schreef:http://www.lijtenfietsen.nl/product_inf ... 526adc832f
Misschien is dit wat 229 euro voor 1400 gram
http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... cts_id=408
176 euro...
adroit schreef:Om je nog meer aan het twijfelen te brengen : DT RR1450 (499 euro) en worden super getest.
Mwa, zijn een keer gemeten door Tour en het achterwiel (28 hele dunne aerolite spaakjes) was toch wel erg slap. Bouw je n achterwiel met 32 spaken en eventueel aan de rechterkant een iets dikkere 2.0-1.8-2.0 spaak dan zou dat toch wat stijver moeten zijn, en qua gewicht en aerodynamica zal het maar een marginaal verschil zijn.
Anaszi schreef:Beetje prehistorische opmerking, 1500gr is al lang niet super licht meer.
Zeker niet, maar zoals 53x11 al zei, ze moeten wel makkelijk servicebaar zijn want ze moeten ook mee op vakantie.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Scepticus schreef:Zeker niet, maar zoals 53x11 al zei, ze moeten wel makkelijk servicebaar zijn want ze moeten ook mee op vakantie.
Precies, vandaar de twijfel. OF een fabriekssetje en dan m'n trainingswieltjes ook mee op vakantie voor het geval er iets mis gaat, OF iets moois hand-gespaakt. Ik heb nog steeds ergens in mijn achterhoofd het vooroordeel dat fabriekssetjes bij gelijk gewicht steviger zijn..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Wat vind je van de Zonda's?
Ik geloof 1660gram en toch veel gehoord over hun stevigheid.
Ik ben van plan me deze aan te schaffen.
Deze wieletjes zou ik gebruiken voor ritten zoals LBL en Vogezen ed.
Zijn deze goede klimwielen?
eventueel ook af en toe kasseien mee doen.
andere optie easton circuit?
GreetsB.
GreetsB.
benny-boy schreef:Wat vind je van de Zonda's?
GreetsB.
Topwielen, zeker de oudere (2005?) versie met dunne spaken. All-round, breed inzetbaar. Mijn schatje rijdt er al een aantal jaar met veel plezier op. Bieden veel waar voor hun geld.
Zelf wil ik toch iets lichters echter...
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
@Scepticus: Ik kan inderdaad ook een vermogensvergelijking oplossen
Maar ja, als je die redenatie loslaat op al je fietsonderdelen, dan zit je toch snel met een fiets van 10 kg. Goedkoop, maar die zal toch een stuk minder lekker omhoog fietsen (in tijd uitgedrukt nog steeds niet spectaculair trouwens)
(en ach, laat me nou een beetje in de waan... )
Maar ja, als je die redenatie loslaat op al je fietsonderdelen, dan zit je toch snel met een fiets van 10 kg. Goedkoop, maar die zal toch een stuk minder lekker omhoog fietsen (in tijd uitgedrukt nog steeds niet spectaculair trouwens)
(en ach, laat me nou een beetje in de waan... )
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hoe verhoudt de Neutron Ultra zich tot de Shamals (Ultra)? Qua gewicht zijn ze vergelijkbaar (1470 om 1395 gram respectievelijk), maar de Neutrons lijken me met hun lage profiel meer klimwielen en de Shamals meer allround. Klopt dat?
Maar ja, goude wielen onder je fiets komen maar weinig mensen mee weg
Maar ja, goude wielen onder je fiets komen maar weinig mensen mee weg
t.a.f.k.a.e.h.