Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Draag een helm

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4931
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 mar 2008 22:14

Bedankt voor de medeleven, hoewel ik daar de discussie niet voor gestart ben.
Het leek me gewoon eens nuttig om de noodzaak van het dragen van een helm eens extra onder de aandacht te vestigen.
@Bianchi
tja de V8 eigenlijk bijzaak hoewel....... Titanium heeft zijn reputatie weer eens waar gemaakt, frame heeft de val goed doorstaan zonder beschadigingen, de ergo,s zijn totaal loss en een lichte slag in de neutron voor velg en nog wat licht beschadigen. Even wachten totdat ik weer twee handen ter beschikking heb om de beschadigde onderdelen te vervangen.
Wat nog wel "grappig" is, van de val weet ik niets meer, maar ik sta dus op en zie dat de mijn kleine vinger en ringvinger haaks op mijn hand staan, voel niets en denk bij me zelf, nu dat ik toch nog niets voel kan ik maar direct zelfs terug zetten , ff vloeken en trekken ze stonden weer zoals voor de val. Wat je zoal in een reflex denkt en doet.



giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 16 mar 2008 22:17

Zal wel aan mij liggen, maar als ik hier zo in het vroege voorjaar rond utrecht richting heuvelrug kar zie ik alleen maar renners met van die zogenaamde 'hippe' mutsjes op zonder helm.

Twee jaar geleden in afdaling toeristenversie ronde van vlaanderen in een greppel gecrashed, een beetje bont en blauw eindstreep bereikt waarna ik 's avonds zag dat de helm compleet gescheurd was.
Van mijn dochtertje mag ik nooit meer fietsen zonder helm en terecht, alleen bergop in de alpen maak ik een uitzondering, voor de rest altijd helmpje op!

@mao: beterschap!

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 16 mar 2008 22:25

Bij mij is standaard bij het aankleden voor het fietsen gaan
Helm op

Maar goed ik rij pas een paar jaar en meteen gewoon met helm gestart,
In het eerste jaar een smak gemaakt met mijn helm dwarsdoormidden gebroken.

Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 mar 2008 22:33

Het klinkt misschien wat vreemd, maar ik heb zelf nog geen écht serieuze val gemaakt. Wat schuivertjes en glijertjes met schaafwonden tot gevolg. Misschien moet ik eerst een flinke valpartij meemaken voor ik steevast met helm ga fietsen.

De logica is natuurlijk bizar, maar zo gaat dat vaak met slechte gewoontes/gewoonten (?).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

giosbeast
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:10

giosbeast 16 mar 2008 22:47

@Rezne: hoop ik voor jou dat de eerste niet gelijk de laatste is....

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 16 mar 2008 22:56

[quote="giosbeast"]@Rezne: hoop ik voor jou dat de eerste niet gelijk de laatste is....[/quote]

Dat hoop ik dan weer WEL voor hem. :rolleye:
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 16 mar 2008 22:58

Na 3 jaar op de racefiets 1 keer over de kop gegaan, gek genoeg had ik niets en had mijn fiets de grond niet geraakt. Dat was in het eerste jaar waarin ik de racefiets had gepakt. Dat was ook meteen de rede om een helm te kopen. Mijn vader is zo'n beetje gelijk begonnen met fietsen en heeft toen ook meteen een helm gekocht. Helaas betrap ik hem soms nog steeds op het rijden zonder helm, zo ook vandaag...beetje jammer. Misschien moet hij ook maar eens flink op zijn plaat gaan maar dat gun ik me pa natuurlijk ook weer niet.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 mar 2008 22:29

[quote="Gbrand"][quote="giosbeast"]@Rezne: hoop ik voor jou dat de eerste niet gelijk de laatste is....[/quote]

Dat hoop ik dan weer WEL voor hem. :rolleye:[/quote]

Scherp ;).

Don't get me wrong: ik fiets vaak met helm, maar niet altijd.....
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 17 mar 2008 23:21

Nou,ik doe het nooit meer zonder
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 17 mar 2008 23:40

[quote="O Sensei"]Nou,ik doe het nooit meer zonder[/quote]

Al genoeg kinderen/geen kinderwens?

(sorry kon het niet laten :p )
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

Plaats reactie