Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

campagnolo hyperon

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 06 mar 2007 20:20

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 05 Maart 2007

Quote: Origineel geplaatst door sepp op 04 Maart 2007

een tube is sneller gelegd dan een bandje hoor...

zeer zeker maar het is wel een risico om hiermee een afdaling te doen of een bocht hard te nemen aangezien ze nog moet gelijmd worden. Bandjes daarentegen liggen direkt goed.

Hoi,
Je wordt verondersteld je reserve tube te verlijmen alvorens die als dus te gaan gebruiken. Als je je reserve tube onderweg leggen moet en je brengt hem onder druk dan zal binnen het half uur die tube net zo goed op de velg vast zitten alsof je je tube thuis had gelegd. 
Tube kit is een contactlijm, op eenzijdig met lijm aangebrachte delen houdt die dus niet zoals het hoort.
Met onverlijmde tubes rijden is problemen zoeken, niet alleen kan de tube van de velg rollen maar als eens flink in de remmen gaat dan verschuift de tube en trekt die kracht je ventiel over met een kapotte tube als gevolg.Rolt die tube van de velg dan is de kans reel dat je velg onherstelbaar beschadigd is.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ivan
Forum-lid

ivan 06 mar 2007 20:36

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007

Het is overigens een druk die je in je band doet en dat geef je aan in bar en niet in kg's.

1 bar luchtdruk = 1 kg per cm² even voor alle duidelijkheid toch.
Ik heb eens geprobeerd om met een ongelijmde tube bochten te nemen hier vlak voor mijn deur (gewoon om te proberen, ze stonden op 8 bar) en dat ging eigenlijk nog redelijk. Bochten nemen tegen volle snelheid in een wedstrijd is natuurlijk iets heel anders. Ik kan mij wel voorstellen dat je met een ongelijmde tube nog thuisgeraakt, je vooraan handhaven in de Marmotte is zowat zelfmoord.

sepp
Forum-lid

sepp 07 mar 2007 19:31

nee ik durf te koersen met ongelijmde tube...
vroeger nog gedaan
zelf tube lijmen uurtje voor de start 8bar erin en hop geen problemen
maar raad toch aan te lijmen

maar bedoel gewoon als je tube wielen hebt optraining kan je best een nieuwe tube leggen en je rit verder zetten zonder problemen
avia cyclingteam

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 07 mar 2007 20:45

hahahahahah nee natuurlijk niet met ongelijmde tuben de marmotte gereden, dan kom je tot de voet van de eerste col en ik denk zelfs dat je na een paar km al op je bek bent gegaan. ik heb nog nooit zonder gelijmde tubes gereden, wie dat doet is echt gek hahahahaaha.
nee het waren zeer goed gelijmde clement criteriums, dus in de bergen kit ik ze helemaal tot aan de velgrand. in nederland kit ik alleen het middenstuk voor het gemak bij het wisselen. dat is eigenlijk al voldoende bij 8-9 bar.
Groetjes colnagofan.
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 18 feb 2008 21:13

Wat heb ik precies nodig als ik de lagers in de hyperons wil upgraden naar ceramic? Volstaan dan 4 'ceramic ball kits' met campa spareparts code 4-HB-HY023? En wordt er nog speciaal vet voor aanbevolen?
Gaarne info van de experts!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie