Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

campagnolo hyperon

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 03 mar 2007 13:20

Ik heb een setje hyperons gekregen van een maatje uit frankrijk en er zijn een paar dingen die ik wil oplossen.
de spaken van het voorwiel zijn bijna allemaal beschadigd, sommige zijn gebutst en andere de lak er af. weet iemand wat voor spaken ik moet nemen .
ook ben ik op zoek naar een setje stickers voor beide wielen, omdat de jongen van wie ik ze gehad heb door sponsorcontracten niet met campa mag rijden heeft ze eraf gehaald vandaar. het gaat dus om 4 keer hyperon en 4 keer campagnolo.
het achterwiel is gewoon nog nieuw op de stickers na dus gaat het om de spaken van het voorwiel en de stickers.

colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 03 mar 2007 18:06

is het hyperon set voor tubes of voor draadbanden? indien het laatste ben ik enorm benieuwd naar je ervaringen.
ps. ik heb je zojuist even de voortgang van mijn extreme-c project gemaild, is jouw fiets alweer opgebouwd?

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 04 mar 2007 12:37

hoi lancev7,
Ik heb de tube versie, ik vind als je lichte carbon wielen gaat rijden moet je niet voor draadbanden kiezen. die bandjes lopen nooit zo goed als tuben vind ik. heel het effect is dan weg.ook over een carbonvelg voor draadbanden hoor ik geen goede berichten de remrand wil er wel eens afbreken en volgens hopmans in bergen op zoom mag je ook al niet met latex rijden.(waarom weet ik niet). en de fiets is klaar op het zadel na, ik zal de fotos snel naar je sturen .
Groetjes Eddy

cristallo
Forum-lid

cristallo 04 mar 2007 21:51

Ik heb de Hyperons met bandjes. Zeer tevreden van overigens.
Deze set gebruik ik zelfs om dagelijks te trainen. Een binnenbandje is langs de kant van de weg immers vlug gelegd bij eventuele lekkages. Tubes zijn al een stuk lastiger...
Dat je geen latex binnenbandjes mag gebruiken heeft te maken met de warmte die wordt gecreerd bij het remmen.
De latex BB zou hier niet tegen bestand zijn en een klapband veroorzaken.
Knap gevaarlijk in een afdaling...
Hopelijk ben je hier iets wijzer mee.
Groeten,
Cristallo

sepp
Forum-lid

sepp 04 mar 2007 22:53

een tube is sneller gelegt dan een bandje hoor...
als je er iets ofwat ervaring meehebt

avia cyclingteam

motta
Forum-lid

motta 05 mar 2007 11:59

Quote: Origineel geplaatst door sepp op 04 Maart 2007
een tube is sneller gelegd dan een bandje hoor...

zeer zeker maar het is wel een risico om hiermee een afdaling te doen of een bocht hard te nemen aangezien ze nog moet gelijmd worden. Bandjes daarentegen liggen direkt goed.
Motta

sepp
Forum-lid

sepp 05 mar 2007 19:32

als je 8kilo in je tube doet zal hij er niet al te snel afgaan hoor...
bij cyclocrossers is dat anders daar zit maar 2kilo in de tube

maar op de weg zou ik niet veel schrik hebbe
avia cyclingteam

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2007 20:16

Volle bak met een ongelijmde tube rijden is gewoon geen goed plan. Herinner je de foto's nog van die kerel die even snel z'n LW's ging uittesten met niet gelijmde tubes?
Het is overigens een druk die je in je band doet en dat geef je aan in bar en niet in kg's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 05 mar 2007 20:33

Wellicht bedoelt hij 8 kg tubekit. Zou toch genoeg moeten zijn.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

extreme-c
Forum-lid

extreme-c 06 mar 2007 18:48

als je een setje wielen koopt met een erg laag gewicht ga je toch geen draadbanden rijden, is meteen het effect weg vind ik. ik blijf met tubes rijden op mijn hyperons, een super combinatie. ik ontken niet dat hyperon voor bandjes niet goed zijn maar als ik met draadbanden fiets zijn het trainingswielen en daar vind ik de hyperons iets te duur voor.
ik heb trouwens de la marmotte al een keer met tubes gereden en bij de aankomst lagen ze nog perfect recht en ik ben toch met veel risico de afdalingen in gegaan toen. ik moest wel om me vooraan te handhaven.
maar ik zeg ieder zijn keus en dat moeten we respecteren toch??????

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 06 mar 2007 19:25

Quoten: Origineel geplaatst door extreme-c op 06 Maart 2007

(...) ik heb trouwens de la marmotte al een keer met tubes gereden en bij de aankomst lagen ze nog perfect recht en ik ben toch met veel risico de afdalingen in gegaan toen. ik moest wel om me vooraan te handhaven. (...)

Bedoel je met ongelijmde tubes? Daar ging het nl. over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

meeuh
Forum-lid

meeuh 06 mar 2007 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Maart 2007

Volle bak met een ongelijmde tube rijden is gewoon geen goed plan. Herinner je de foto's nog van die kerel die even snel z'n LW's ging uittesten met niet gelijmde tubes?
Het is overigens een druk die je in je band doet en dat geef je aan in bar en niet in kg's.

Was dat niet een forumlid?

Plaats reactie