Singlespeed
Nou, organiseer een kleine inkoopactie zou ik zeggen!
$ 5,50 per stuk, $ 10,50 verzendkosten uit de US.
E 12,50 voor 1
E 16,80 voor 2 stuks
E 21,10 voor 3 stuks
reken uit uw winst
$ 5,50 per stuk, $ 10,50 verzendkosten uit de US.
E 12,50 voor 1
E 16,80 voor 2 stuks
E 21,10 voor 3 stuks
reken uit uw winst
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06 jun 2006 12:44
Hallo,
Ik ben van plan om een singlespeed te bouwen, heb een oude racefiets staan... Maar nu heb ik een vraagje, wat voor verzet is op de weg nou het handigst?
C_M
Ik ben van plan om een singlespeed te bouwen, heb een oude racefiets staan... Maar nu heb ik een vraagje, wat voor verzet is op de weg nou het handigst?
C_M
Mooiboy
Leuk!
Verzet is natuurlijk helemaal persoonlijk, maar voor singlespeed / fixed op de weg wordt 42-16 min of meer gezien als de standaard (of iets vergelijkbaars als 39-15 of 48-18)
Verzet is natuurlijk helemaal persoonlijk, maar voor singlespeed / fixed op de weg wordt 42-16 min of meer gezien als de standaard (of iets vergelijkbaars als 39-15 of 48-18)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06 jun 2006 12:44
En nog een vraag, is het ook mogelijk om op een oude schroefpion (5 speed ofzo) een kransje te zetten? Dit omdat het budget beperkt is..
Mooiboy
Nog een bijdrage aan dit topic: mijn singlespeed, aka snelle henkie.
't betreft gaat hier om n singlespeed die ik vrijwel dagelijks op de weg gebruik voor 20 tot 30 km.
Ik heb m zelf opgebouwd met als basis een kona unit frame (staal, overgespoten) met daarop veel FSA: crankset, balhoofd, stem, stuur. LX remmen met avid grepen, DX pedalen, salsa zadelpen, aliante zadel, mavic crossroc voorwiel, Shimano DX achternaaf op mavic velg (36 spaaks). De vork is een lichtgewicht stalen exemplaar (700 gr) van Ernie Frieke (www.bikeboosting.nl).
Het verzet is 42:14 (truvativ 42T kettingblad met shimano DX 14T) draaiend met een ultegra ketting, die weer gespannen blijft door twee spanners van on-one (on-one.co.uk) 't Rolt op schwalbe big apple's 2.0.
Ik gok dat de fiets zo'n 8 kilo weegt.
Ik vind het geweldig rijden, lekker snel. Bovendien is het volgens mij nog goede training ook: met tegenwind is t krachttraining, met meewind heb je souplessetraining.
De plaatjens:
't betreft gaat hier om n singlespeed die ik vrijwel dagelijks op de weg gebruik voor 20 tot 30 km.
Ik heb m zelf opgebouwd met als basis een kona unit frame (staal, overgespoten) met daarop veel FSA: crankset, balhoofd, stem, stuur. LX remmen met avid grepen, DX pedalen, salsa zadelpen, aliante zadel, mavic crossroc voorwiel, Shimano DX achternaaf op mavic velg (36 spaaks). De vork is een lichtgewicht stalen exemplaar (700 gr) van Ernie Frieke (www.bikeboosting.nl).
Het verzet is 42:14 (truvativ 42T kettingblad met shimano DX 14T) draaiend met een ultegra ketting, die weer gespannen blijft door twee spanners van on-one (on-one.co.uk) 't Rolt op schwalbe big apple's 2.0.
Ik gok dat de fiets zo'n 8 kilo weegt.
Ik vind het geweldig rijden, lekker snel. Bovendien is het volgens mij nog goede training ook: met tegenwind is t krachttraining, met meewind heb je souplessetraining.
De plaatjens:
Ik ben in afwachting van een (oud) stalen benotto (MTB) frame dat me toegezegd is. Het frame komt waarschijnlijk eind mei. Ik denk erover om daar een single speed mee te gaan bouwen.
Bovenstaand frame is inmiddels weer verkocht, ik doe het dus voorlopig zonder SS.
Bovenstaand frame is inmiddels weer verkocht, ik doe het dus voorlopig zonder SS.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.