Bontrager XXX lite carbon Aerobar
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 05 Oktober 2006
bidonnetje langs de kant gooien als ze leeg zijn
alles voor aerodynamica
Een professionele geste die in het niets vervalt bij de depannagekit onder het zadel en de ongeschoren benen!
Hey, ik wordt hier toch niet uitgelachen hoop ik? Ik wilde alleen maar even ruimte maken voor de volgende bidon bij de herbevoorrading. De foto is gemaakt tijdens de 120km MTR, en heeft met aerodynamica niets te maken. Bovendien was mijn gemiddelde te laag om uberhaupt aerodynamisch verschil te merken als de beentjes wel of niet geschoren zouden zijn, en/of dat er een zadeltasje mee wordt getorst. Zelfs het dichte achterwiel zou nauwlijks verschil hebben gemaakt....... Bovendien lees je wel eens dat geschoren beentjes nauwelijks aerodynamischer is.
Maar casran, jij hebt toch ook een bontrager aerostuur. Bevalt ie een beetje? Hoe is de verstelbaarheid? En is het de prijs waard ivg met de prijs voor de Xentis?
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 05 Oktober 2006
bidonnetje langs de kant gooien als ze leeg zijn
alles voor aerodynamica
Een professionele geste die in het niets vervalt bij de depannagekit onder het zadel en de ongeschoren benen!
Hey, ik wordt hier toch niet uitgelachen hoop ik? Ik wilde alleen maar even ruimte maken voor de volgende bidon bij de herbevoorrading. De foto is gemaakt tijdens de 120km MTR, en heeft met aerodynamica niets te maken. Bovendien was mijn gemiddelde te laag om uberhaupt aerodynamisch verschil te merken als de beentjes wel of niet geschoren zouden zijn, en/of dat er een zadeltasje mee wordt getorst. Zelfs het dichte achterwiel zou nauwlijks verschil hebben gemaakt....... Bovendien lees je wel eens dat geschoren beentjes nauwelijks aerodynamischer is.
Maar casran, jij hebt toch ook een bontrager aerostuur. Bevalt ie een beetje? Hoe is de verstelbaarheid? En is het de prijs waard ivg met de prijs voor de Xentis?
In dit geval had ik me dan de moeite van het volle achterwiel gespaard, en -gezien het feit dat je niet met korte mouwtjes rijdt- eerder beenstukken aangedaan als je geen geschoren benen hebt en je benen dus niet insmeert. Whatever...
Ik heb zo'n Bontrager tijdritstuur, en vind het een prima stuurtje! Wellicht het beste professionele tijdritstuur dat heel courant verkrijgbaar is, al moet je nog eens geld afdokken voor een stuurpen, voor s-bends (komen er niet standaard bij) en brake levers (betaalde 80euro voor Blackwell Research carbon).De vergelijking met Xentis kan ik voorlopig niet maken: mijn enige ervaring met Xentis is dat ik deze gezien heb op Eurobike en dat ik er mijn armen eens opgelegd heb... geen echte feedback mogelijk dus. Morgen of overmorgen komen de Xentis sturen normaal bij me toe voor de Brusselse beurs. Xentis heeft wel totaal andere mogelijkeden, en door het behoud van de STI/Ergopower shifters, vermoed ik dat klimmen met dit stuur beter mogelijk moet zijn. En het zou lichter moeten zijn. Wait and see.
Ik heb zo'n Bontrager tijdritstuur, en vind het een prima stuurtje! Wellicht het beste professionele tijdritstuur dat heel courant verkrijgbaar is, al moet je nog eens geld afdokken voor een stuurpen, voor s-bends (komen er niet standaard bij) en brake levers (betaalde 80euro voor Blackwell Research carbon).De vergelijking met Xentis kan ik voorlopig niet maken: mijn enige ervaring met Xentis is dat ik deze gezien heb op Eurobike en dat ik er mijn armen eens opgelegd heb... geen echte feedback mogelijk dus. Morgen of overmorgen komen de Xentis sturen normaal bij me toe voor de Brusselse beurs. Xentis heeft wel totaal andere mogelijkeden, en door het behoud van de STI/Ergopower shifters, vermoed ik dat klimmen met dit stuur beter mogelijk moet zijn. En het zou lichter moeten zijn. Wait and see.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Oktober 2006
In dit geval had ik me dan de moeite van het volle achterwiel gespaard, en -gezien het feit dat je niet met korte mouwtjes rijdt- eerder beenstukken aangedaan als je geen geschoren benen hebt en je benen dus niet insmeert. Whatever...
Ik heb zo'n Bontrager tijdritstuur, en vind het een prima stuurtje! Wellicht het beste professionele tijdritstuur dat heel courant verkrijgbaar is, al moet je nog eens geld afdokken voor een stuurpen, voor s-bends (komen er niet standaard bij) en brake levers (betaalde 80euro voor Blackwell Research carbon).De vergelijking met Xentis kan ik voorlopig niet maken: mijn enige ervaring met Xentis is dat ik deze gezien heb op Eurobike en dat ik er mijn armen eens opgelegd heb... geen echte feedback mogelijk dus. Morgen of overmorgen komen de Xentis sturen normaal bij me toe voor de Brusselse beurs. Xentis heeft wel totaal andere mogelijkeden, en door het behoud van de STI/Ergopower shifters, vermoed ik dat klimmen met dit stuur beter mogelijk moet zijn. En het zou lichter moeten zijn. Wait and see.
Aangezien ik geen professional ben, en geen gear-freak (hoewel mijn hart wel sneller klopt van mooie spulletjes), en geen wielrenner, en geen betweter, wil ik desondanks een paar "domme" vragen stellen (if you dont mind). Waarom scheert een wielrenner eigenlijk zijn benen (dat heeft toch met masseren te maken en met het makkelijker herstellen van wondjes van evt. valpartijen, en toch niets met aerodynamica). Mocht een en ander wel met aerodynamica te maken hebben, dan heeft een wielrenner ook geen behaarde armen, of uberhaupt een baard. If so, smeert ie zijn gezicht en armen dan ook in? En wat voor aerodynamische winst (uitgedrukt in procenten graag) kunnen korte mouwen nou hebben tov een craft shirt, of beenstukken t.o.v. behaarde benen. En ik wilde graag mijn dichte wiel testen, dat mag toch wel, ook al rijd ik maar gemiddeld 36,5 over 123km (wat overigens 3 rondjes van 41km waren en het me dus wel verstandig leek om pomp en reserveband mee te nemen). En wat staat overigens "professioneler" of "functioneler": je bidon weggooien om plaats te maken voor een nieuwe of ingesmeerde gladde beentjes hebben, terwijl ik me niet laat masseren en/of nooit val?
Zoals je hoort Casran moet ik nog veel leren, en geen mooier medium dan opbouwende kritiek op een fietsforum....
Oja ook nog een inhoudelijke vraag: bij het bontrager stuur daar zitten geen S-bends bij (maar wel de standaardsteunen neem ik aan). Wat is het voordeel van S-bends?
In dit geval had ik me dan de moeite van het volle achterwiel gespaard, en -gezien het feit dat je niet met korte mouwtjes rijdt- eerder beenstukken aangedaan als je geen geschoren benen hebt en je benen dus niet insmeert. Whatever...
Ik heb zo'n Bontrager tijdritstuur, en vind het een prima stuurtje! Wellicht het beste professionele tijdritstuur dat heel courant verkrijgbaar is, al moet je nog eens geld afdokken voor een stuurpen, voor s-bends (komen er niet standaard bij) en brake levers (betaalde 80euro voor Blackwell Research carbon).De vergelijking met Xentis kan ik voorlopig niet maken: mijn enige ervaring met Xentis is dat ik deze gezien heb op Eurobike en dat ik er mijn armen eens opgelegd heb... geen echte feedback mogelijk dus. Morgen of overmorgen komen de Xentis sturen normaal bij me toe voor de Brusselse beurs. Xentis heeft wel totaal andere mogelijkeden, en door het behoud van de STI/Ergopower shifters, vermoed ik dat klimmen met dit stuur beter mogelijk moet zijn. En het zou lichter moeten zijn. Wait and see.
Aangezien ik geen professional ben, en geen gear-freak (hoewel mijn hart wel sneller klopt van mooie spulletjes), en geen wielrenner, en geen betweter, wil ik desondanks een paar "domme" vragen stellen (if you dont mind). Waarom scheert een wielrenner eigenlijk zijn benen (dat heeft toch met masseren te maken en met het makkelijker herstellen van wondjes van evt. valpartijen, en toch niets met aerodynamica). Mocht een en ander wel met aerodynamica te maken hebben, dan heeft een wielrenner ook geen behaarde armen, of uberhaupt een baard. If so, smeert ie zijn gezicht en armen dan ook in? En wat voor aerodynamische winst (uitgedrukt in procenten graag) kunnen korte mouwen nou hebben tov een craft shirt, of beenstukken t.o.v. behaarde benen. En ik wilde graag mijn dichte wiel testen, dat mag toch wel, ook al rijd ik maar gemiddeld 36,5 over 123km (wat overigens 3 rondjes van 41km waren en het me dus wel verstandig leek om pomp en reserveband mee te nemen). En wat staat overigens "professioneler" of "functioneler": je bidon weggooien om plaats te maken voor een nieuwe of ingesmeerde gladde beentjes hebben, terwijl ik me niet laat masseren en/of nooit val?
Zoals je hoort Casran moet ik nog veel leren, en geen mooier medium dan opbouwende kritiek op een fietsforum....
Oja ook nog een inhoudelijke vraag: bij het bontrager stuur daar zitten geen S-bends bij (maar wel de standaardsteunen neem ik aan). Wat is het voordeel van S-bends?
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 10 Oktober 2006
Aangezien ik geen professional ben, en geen gear-freak (hoewel mijn hart wel sneller klopt van mooie spulletjes), en geen wielrenner, en geen betweter, wil ik desondanks een paar "domme" vragen stellen (if you dont mind). Waarom scheert een wielrenner eigenlijk zijn benen (dat heeft toch met masseren te maken en met het makkelijker herstellen van wondjes van evt. valpartijen, en toch niets met aerodynamica). Mocht een en ander wel met aerodynamica te maken hebben, dan heeft een wielrenner ook geen behaarde armen, of uberhaupt een baard. If so, smeert ie zijn gezicht en armen dan ook in? En wat voor aerodynamische winst (uitgedrukt in procenten graag) kunnen korte mouwen nou hebben tov een craft shirt, of beenstukken t.o.v. behaarde benen. En ik wilde graag mijn dichte wiel testen, dat mag toch wel, ook al rijd ik maar gemiddeld 36,5 over 123km (wat overigens 3 rondjes van 41km waren en het me dus wel verstandig leek om pomp en reserveband mee te nemen). En wat staat overigens "professioneler" of "functioneler": je bidon weggooien om plaats te maken voor een nieuwe of ingesmeerde gladde beentjes hebben, terwijl ik me niet laat masseren en/of nooit val?
'k Denk dat je mijn opmerking verkeerd begrepen heb... en zelf dacht ik niet dat dit jouw vol wiel was, maar dat je een wiel ergens was gaan zoeken/huren voor dit gebeuren.
Mijn logische bedenking was: in welke volgorde van inspanningen gaat iemand moeite doen om beter (wat niet alleen aerodynamischer is!) te presteren.Daarbij is het uitzonderlijk dat jij iemand bent die nog geen tijdritstuur heeft, maar wel al een vol wiel (dus dacht ik "geleend"). En een vol wiel lenen/huren, a fortiori kopen, is een veel grotere inspanning dan wat voor de hand ligt en goedkoop is om je prestatie te verbeteren: je benen met balsems insmeren!! Maar als je voor dat laatste niet bereid te vinden bent (om je benen in te smeren moet je dus scheren!), en je zit in een temperatuur waarbij je niet met korte mouwen kan rijden (mijn korte-mouwen-opmerking had alweer niet met aerodynamica maar met temperatuur te maken), waarom doe je dan geen beenstukken aan?Dus vind ik -persoonlijk mening!- de combinatie niet scheren/smeren en bij deze temperatuur (die ik uit je armstukjes afleid) een korte broek aandoen niet de meest efficiënte, en zeker tegenstrijdig met iemand die dan wel de inspanning (of lees professionaliteit) doet aan een vol wiel te geraken!
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 10 Oktober 2006
Oja ook nog een inhoudelijke vraag: bij het bontrager stuur daar zitten geen S-bends bij (maar wel de standaardsteunen neem ik aan). Wat is het voordeel van S-bends?
S-bends zijn iets lager en dus wat aerodynamischer. Voorts is het voornamelijk wat je het beste ligt. S-bends zijn wel behoorlijk belastend voor de polsen, en bepaalde mensen zullen dit dus niet lang verdragen!
Aangezien ik geen professional ben, en geen gear-freak (hoewel mijn hart wel sneller klopt van mooie spulletjes), en geen wielrenner, en geen betweter, wil ik desondanks een paar "domme" vragen stellen (if you dont mind). Waarom scheert een wielrenner eigenlijk zijn benen (dat heeft toch met masseren te maken en met het makkelijker herstellen van wondjes van evt. valpartijen, en toch niets met aerodynamica). Mocht een en ander wel met aerodynamica te maken hebben, dan heeft een wielrenner ook geen behaarde armen, of uberhaupt een baard. If so, smeert ie zijn gezicht en armen dan ook in? En wat voor aerodynamische winst (uitgedrukt in procenten graag) kunnen korte mouwen nou hebben tov een craft shirt, of beenstukken t.o.v. behaarde benen. En ik wilde graag mijn dichte wiel testen, dat mag toch wel, ook al rijd ik maar gemiddeld 36,5 over 123km (wat overigens 3 rondjes van 41km waren en het me dus wel verstandig leek om pomp en reserveband mee te nemen). En wat staat overigens "professioneler" of "functioneler": je bidon weggooien om plaats te maken voor een nieuwe of ingesmeerde gladde beentjes hebben, terwijl ik me niet laat masseren en/of nooit val?
'k Denk dat je mijn opmerking verkeerd begrepen heb... en zelf dacht ik niet dat dit jouw vol wiel was, maar dat je een wiel ergens was gaan zoeken/huren voor dit gebeuren.
Mijn logische bedenking was: in welke volgorde van inspanningen gaat iemand moeite doen om beter (wat niet alleen aerodynamischer is!) te presteren.Daarbij is het uitzonderlijk dat jij iemand bent die nog geen tijdritstuur heeft, maar wel al een vol wiel (dus dacht ik "geleend"). En een vol wiel lenen/huren, a fortiori kopen, is een veel grotere inspanning dan wat voor de hand ligt en goedkoop is om je prestatie te verbeteren: je benen met balsems insmeren!! Maar als je voor dat laatste niet bereid te vinden bent (om je benen in te smeren moet je dus scheren!), en je zit in een temperatuur waarbij je niet met korte mouwen kan rijden (mijn korte-mouwen-opmerking had alweer niet met aerodynamica maar met temperatuur te maken), waarom doe je dan geen beenstukken aan?Dus vind ik -persoonlijk mening!- de combinatie niet scheren/smeren en bij deze temperatuur (die ik uit je armstukjes afleid) een korte broek aandoen niet de meest efficiënte, en zeker tegenstrijdig met iemand die dan wel de inspanning (of lees professionaliteit) doet aan een vol wiel te geraken!
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 10 Oktober 2006
Oja ook nog een inhoudelijke vraag: bij het bontrager stuur daar zitten geen S-bends bij (maar wel de standaardsteunen neem ik aan). Wat is het voordeel van S-bends?
S-bends zijn iets lager en dus wat aerodynamischer. Voorts is het voornamelijk wat je het beste ligt. S-bends zijn wel behoorlijk belastend voor de polsen, en bepaalde mensen zullen dit dus niet lang verdragen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
was maar een grapje van die bidon, ik zag het per ongeluk
heb zelf overigens een pro jammer aero opzetstuur binnengekregen, zojuist getest. Die rijd echt heerlijk. Vooral die pads zijn echt heerlijk zacht, en de ergonmie is ook echt perfect. en 120 km 36 gemiddeld is niet slecht. Ik denk dat ik dat zelfs in mijn stoutse dromen niet haal.
heb zelf overigens een pro jammer aero opzetstuur binnengekregen, zojuist getest. Die rijd echt heerlijk. Vooral die pads zijn echt heerlijk zacht, en de ergonmie is ook echt perfect. en 120 km 36 gemiddeld is niet slecht. Ik denk dat ik dat zelfs in mijn stoutse dromen niet haal.
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 10 Oktober 2006
was maar een grapje van die bidon, ik zag het per ongeluk
heb zelf overigens een pro jammer aero opzetstuur binnengekregen, zojuist getest. Die rijd echt heerlijk. Vooral die pads zijn echt heerlijk zacht, en de ergonmie is ook echt perfect. en 120 km 36 gemiddeld is niet slecht. Ik denk dat ik dat zelfs in mijn stoutse dromen niet haal.
36 gemiddeld over 120km is echt voor iedereen haalbaar, gewoon trainen!
was maar een grapje van die bidon, ik zag het per ongeluk
heb zelf overigens een pro jammer aero opzetstuur binnengekregen, zojuist getest. Die rijd echt heerlijk. Vooral die pads zijn echt heerlijk zacht, en de ergonmie is ook echt perfect. en 120 km 36 gemiddeld is niet slecht. Ik denk dat ik dat zelfs in mijn stoutse dromen niet haal.
36 gemiddeld over 120km is echt voor iedereen haalbaar, gewoon trainen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
36 gemiddeld over 120km is echt voor iedereen haalbaar, gewoon trainen!
ik zal mn best doen, maar dan heb ik nog wel een jaartje training nodig
ik zal mn best doen, maar dan heb ik nog wel een jaartje training nodig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kom op Pieter je weet best dat je benen insmeren averechts werkt. Je bent jezelf alleen maar aan het afkoelen. Door een craft shirt wordt je juist warmer en koel je dus minder af.
Benen scheren heeft niets met wondjes te maken. Geschoren benen zien er gewoon een stuk beter uit (vind ik) en tijdens een massage is het ook wel zo fijn. Anders blijft alle massage olie in je beenharen zitten en trekt de masseur steeds aan je haren.
Benen scheren heeft niets met wondjes te maken. Geschoren benen zien er gewoon een stuk beter uit (vind ik) en tijdens een massage is het ook wel zo fijn. Anders blijft alle massage olie in je beenharen zitten en trekt de masseur steeds aan je haren.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Oktober 2006
Kom op Pieter je weet best dat je benen insmeren averechts werkt. Je bent jezelf alleen maar aan het afkoelen. Door een craft shirt wordt je juist warmer en koel je dus minder af.
Benen scheren heeft niets met wondjes te maken. Geschoren benen zien er gewoon een stuk beter uit (vind ik) en tijdens een massage is het ook wel zo fijn. Anders blijft alle massage olie in je beenharen zitten en trekt de masseur steeds aan je haren.
Het beter helen van wondes is wel degelijk een bijkomend voordeel van geschoren benen!
En wat is dat nu, dat insmeren averechts werkt. Je moet gewoon de juiste balsmen en olie op het juiste moment gebruiken!!
Kom op Pieter je weet best dat je benen insmeren averechts werkt. Je bent jezelf alleen maar aan het afkoelen. Door een craft shirt wordt je juist warmer en koel je dus minder af.
Benen scheren heeft niets met wondjes te maken. Geschoren benen zien er gewoon een stuk beter uit (vind ik) en tijdens een massage is het ook wel zo fijn. Anders blijft alle massage olie in je beenharen zitten en trekt de masseur steeds aan je haren.
Het beter helen van wondes is wel degelijk een bijkomend voordeel van geschoren benen!
En wat is dat nu, dat insmeren averechts werkt. Je moet gewoon de juiste balsmen en olie op het juiste moment gebruiken!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het enige dat je aan het doen bent is de door bloeding in je huid verbeteren. Dat geeft jouw het gevoel dat het lekker warm is, maar onder tussen raak je wel extreem veel warmte kwijt en koel je dus gewoon af. Prestatie bevorderend is het dus echt niet, want het afgekoelde bloed stroomt daarna ook langs je spieren.
De enige omstandigheid waarin ik m'n benen insmeer is als ik in de regen moet koersen. Maar dan gewoon met een NIET verwarmende olie. Als het te koud is om met een korte broek te rijden trek je toch gewoon beenstukken aan?
Al die balsem's zijn gewoon hetzelfde, de 1 heeft alleen wat meer pepers in zich waardoor je huid nog meer gaat branden.
De enige omstandigheid waarin ik m'n benen insmeer is als ik in de regen moet koersen. Maar dan gewoon met een NIET verwarmende olie. Als het te koud is om met een korte broek te rijden trek je toch gewoon beenstukken aan?
Al die balsem's zijn gewoon hetzelfde, de 1 heeft alleen wat meer pepers in zich waardoor je huid nog meer gaat branden.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Oktober 2006
Het enige dat je aan het doen bent is de door bloeding in je huid verbeteren. Dat geeft jouw het gevoel dat het lekker warm is, maar onder tussen raak je wel extreem veel warmte kwijt en koel je dus gewoon af. Prestatie bevorderend is het dus echt niet, want het afgekoelde bloed stroomt daarna ook langs je spieren.
Amclassic-fan, het is je misschien al opgevallen dat er oliën voor verschillende temperaturen en weersomstandigheden bestaan, waar bij sommige oliën inderdaad de oppervlakkige bloeddoorstroming bevorden en anderen er voor zorgen dat het bloed meer naar de spieren trekt. Verschillende oliën kunnen op een ander manier je temperatuursaanvoelen regelen.
Het enige dat je aan het doen bent is de door bloeding in je huid verbeteren. Dat geeft jouw het gevoel dat het lekker warm is, maar onder tussen raak je wel extreem veel warmte kwijt en koel je dus gewoon af. Prestatie bevorderend is het dus echt niet, want het afgekoelde bloed stroomt daarna ook langs je spieren.
Amclassic-fan, het is je misschien al opgevallen dat er oliën voor verschillende temperaturen en weersomstandigheden bestaan, waar bij sommige oliën inderdaad de oppervlakkige bloeddoorstroming bevorden en anderen er voor zorgen dat het bloed meer naar de spieren trekt. Verschillende oliën kunnen op een ander manier je temperatuursaanvoelen regelen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -