Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Dus zo word er over ons gedacht...

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 19 aug 2006 20:58

ach joh ze zijn jong..........
wie heeft er van jullie in jullie brommertijd niet harder dan 50 gereden ik iniedergeval wel ik reed met 130 op de snelweg en door de stad zonder helm en met een allejezus hoop kabaal, en wie naar 2x tutu nie aan de kant gieng op het fietspad die kreeg een schop, en dan heb ik het al helemaal nie over alcohol en scoots gehad, ik denk dat ik in de periode van 16tot18 vaker een bijna dood ervaring heb gehad in het verkeer dan met m'n mtb en of wielrenner, pas als je auto of motor rijd dan ga je de rest pas anders zien op je 16e zie je dat toch nie.......
groetjes.............
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

joshua
Forum-lid

joshua 19 aug 2006 21:14

Wat een trieste bedoeling daar zeg, het ergste is wel dat die luitjes allemaal 16 tot 18 jaar oud zijn, een leeftijd waarop de meesten van ons hun hersenen toch al wel weten te gebruiken!

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 19 aug 2006 23:40

Als je dit zo leest dan is het trietst gesteld met ons in Nederland. Dit zal waarschijnlijk ook in België het geval zijn. Er wonen veel mafketels in ons land! Waarden en normen, laat me niet lachten!! Als wij met z'n alle nou eens het goede voorbeeld gaan geven?
Gerardo

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 30 aug 2006 19:35

Hersenen gebruiken, was dat maar zo,
Van brommerpremies weet ik het niet zo, maar waarom denk je dat de premies voor auto's voor 'jongeren' tot en met 25 jaar zo hoog zijn?
Dat brommerforum lijkt inderdaad nergens op. Over beledigingen en haat zaaien maar niet gesproken. Schandalig. Daar zou de brommer-forumbeheerder wat aan moeten doen.

vanpersie
Forum-lid

vanpersie 31 aug 2006 00:21

Ik,jongere van 15, kan wel spellen en doe ook nog is aan fietsen. Als ik dan hoor van veel mensen uit mijn omgeving dat zij wielrenners aso`s zonder verstand vinden. Kan ik dat soms nog wel begrijpen,maar wat moet je met al die toeristen op het fietspad daarvan raak je ook geirriteerd(ik tenminste).Jeffrey

tyrion
Forum-lid

tyrion 31 aug 2006 23:40

Quoten: Origineel geplaatst door vanpersie op 30 Augustus 2006

Ik,jongere van 15, kan wel spellen en doe ook nog is aan fietsen. Als ik dan hoor van veel mensen uit mijn omgeving dat zij wielrenners aso`s zonder verstand vinden. Kan ik dat soms nog wel begrijpen,maar wat moet je met al die toeristen op het fietspad daarvan raak je ook geirriteerd(ik tenminste).Jeffrey

is moet zijn eens.
 Gelukkig woon ik in het oosten en daar kun je nog redelijk ongestoord Duitsland in trekken zonder gestoord te worden door horden zondagsrijders. Zelf heb ik wel een bel op mijn gloednieuwe lichte Canyon F10, alleen al om al dat gezeur van de mede weggebruikers te voorkomen. Voorheen (toen ik wielrenner was) kon ik het met roepen af, maar het lijkt wel of het aantal 'rimpelratten' steeds massaler het fietspad komen bevolken en dus was een sterkere reaktie noodzakelijk. Maar het volgende probleem is dat zelfs de beltonen het gehoor van deze medefietsers niet meer bereiken en er alsnog geroepen dient te worden. Ik vrees over een aantal jaren een drietonige sirene nodig te hebben.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 01 sep 2006 17:13

Quote: Maar het volgende probleem is dat zelfs de beltonen het gehoor van deze medefietsers niet meer bereiken en er alsnog geroepen dient te worden. Ik vrees over een aantal jaren een drietonige sirene nodig te hebben.
Hehe herkenbaar.. hier op de Utrechtse Heuvelrug is het, zeker bij mooi weer in het weekend, ook erg goed opletten. Veel bellen, veel afremmen en regelmatig (bijna) de berm in na plotseling zwalken van de hazen...

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 02 sep 2006 00:24

is moet zijn eens.
 Gelukkig woon ik in het oosten en daar kun je nog redelijk ongestoord Duitsland in trekken zonder gestoord te worden door horden zondagsrijders. Zelf heb ik wel een bel op mijn gloednieuwe lichte Canyon F10, alleen al om al dat gezeur van de mede weggebruikers te voorkomen. Voorheen (toen ik wielrenner was) kon ik het met roepen af, maar het lijkt wel of het aantal 'rimpelratten' steeds massaler het fietspad komen bevolken en dus was een sterkere reaktie noodzakelijk. Maar het volgende probleem is dat zelfs de beltonen het gehoor van deze medefietsers niet meer bereiken en er alsnog geroepen dient te worden. Ik vrees over een aantal jaren een drietonige sirene nodig te hebben.

Da's een goeie. Ja, sommige mensen ook... Ik kwam laatst op mijn 'gewone' fiets onderweg (was op weg naar huis, van vakantiewerk met +/- 30 a 35 km/h) een bejaardensoas tegen. Je weet wel zo'n stel oude zeuroma's en -opa's bij elkaar; die zelfs met 4, hooguit 5 kilometer per uur niet vooruit te branden waren.
Bellen van 50 meter afstand had geen zin, ze hadden 5 minuten nodig om aan te kant te gaan, na eerst het hele fietspad geblokkeerd te hebben;
er was voor hun alleen 1 probleem... ik reed gewoon door.
En of ze snel en rap aan de kant waren!
"Die jeugd van tegenwoordig", was het enige wat ik in de verte nog kon horen...
<Edit:> O ja, dit heeft niets met asociaal te maken hoor. In de meeste gevallen - als ze mij dus niet gaan tegenwerken  - ben ik een sociale jongen hoor! En op de racefiets zal ik al gauw wat meer voorzichtigheid betrachten.

rene1
Forum-lid

rene1 02 sep 2006 01:26

Misschien niet asociaal maar ook niet heel respectvol hoor. En het maakt daarbij niet uit of je op een gewone of op een racefiets zit. Ik speel niet het heilig boontje hoor, ook ik krijg wel eens kritiek achter me aan geroepen, en ik irriteer me ook wel eens, toch probeer ik er bewust van te zijn dat het bij ouderen gewoon wat langzamer gaat en slechter horen, en dat zij minimaal net zoveel recht hebben op een veilig plekkie op het fietspad.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 02 sep 2006 02:21

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 01 September 2006

Misschien niet asociaal maar ook niet heel respectvol hoor. En het maakt daarbij niet uit of je op een gewone of op een racefiets zit. Ik speel niet het heilig boontje hoor, ook ik krijg wel eens kritiek achter me aan geroepen, en ik irriteer me ook wel eens, toch probeer ik er bewust van te zijn dat het bij ouderen gewoon wat langzamer gaat en slechter horen, en dat zij minimaal net zoveel recht hebben op een veilig plekkie op het fietspad.

Ben ik helemaal met je eens. Ik heb geduld, veel geduld, heel veel geduld, ontzettend veel geduld. Maar dat geduld is niet oneindig. En als ze dan ook nog eens opzettelijk het gehele fietspad blokkeren, terwijl ze me duidelijk aan zien komen (heb flink gebeld, en al in een vroeg stadium, 50 meter voordien aangezien ik de 'bui' in de verte al zag hangen).
Het zijn niet alle ouderen, voor de meeste heb ik geduld, als zij mij met respect behandelen behandel ik hun met respect. Zoiets is wederzijds. En geen gezwam van we-hebben-de-maatschappij-opgebouwd en dat soort geleuter.
En die racefiets?, tja als die 1700 euro kost, dan kijk je wel uit ! Ik loop overigens wat op de feiten vooruit, want die racefiets krijg ik pas over 2 a 3 weken....

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 11 sep 2006 15:53

Wat de telegraaflezer van ons denkt...
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... tml?p=14,2
Als ik het zo lees, is heel treurig gesteld met ons imago!

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 11 sep 2006 16:04

Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 11 September 2006

Wat de telegraaflezer van ons denkt...
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... tml?p=14,2
Als ik het zo lees, is heel treurig gesteld met ons imago!

Ik denk dat dat wel meevalt. Er zijn mensen die overal last van hebben, op iedereen wat aan te merken hebben, zitten te zeuren over hun eigen gezondheid en ga zo maar door. De godganselijke dag. Weet je waarom? Puur uit verveling; ze hebben geen zak te doen, en om uit die verveling te komen... Juist. Geef die mensen een schop onder hun kont en zet ze aan iets nuttigs. Een hobby, juist wielrennen, voor de ouderen misschien postzegelen e.d.
Overigens gaat het in het bericht vooral om het niet hebben van een bel op de fiets. Je hebt toch van die kleine bellen, speciaal voor de racer? Heeft iedereen wel een bel?

Plaats reactie