daan jansen schreef:Ik heb onlangs een nieuwe fiets gekocht.
Vandaag heb ik betere bandjes om mijn velgen gelegd.
Daarna mijn band oppompen tot maximale Bar. De buitenbanden kunnen 7 tot 10 bar hebben staat op de buitenband.
De binnenband niet heb ik gemerkt. Bij ietsmeer dan 6 bar knalde de binnenband kapot. Niet bij het ventiel, maar geoon ergens in het midden. Het kan natuurlijk een slechte plek zijn, maar volgens mij kloppen een aantal bovenstaande opmerkingen niet. Er zit overigens geen scherp randje aan mn velg of een ander oneffenheidje.
Mijn ervaring is dat de binnenband bij het hard oppompen kan knappen zonder dat er iets gebeurd met de buitenband.
Hoi,
Ik zou eens goed kijken op je binnenband dan. Hoe ziet het lek eruit? Mooi rond gaatje?
Ondergetekende was namelijk ook eens een keer lekker slim bezig toen deze nieuwe wielen kreeg. Enthousiast snel binnenbandjes en buitenbandjes er snel omheen gelegd in de fiets en oppompen maar.......bij ongeveer 6 Bar........voorband......pang!! Huh.....? Vast de biba niet goed gelegen en wellicht tussen buitenband en velg gekomen ofschoon zeer onwaarschijnlijk aangezien ik altijd de banden door mijn vingers laat lopen en kijk dat de biba mooi ligt.
En, hoe dom kun je zijn Zorro
, maar de achterband maar eens oppompen......op 6 Bar....pang!!
Moraal van het verhaal. Vorige wielen hadden geen velglint nodig en deze wel maar er zaten er standaard geen omheen
Door mijn enthousiasme gewoon niet opgelet en dan krijg je dit. Biba perfect door de spaakgaten naar buiten gedrukt.
Wil je echt een perfect mooi rond gaatje in je biba dan moet je het zo doen weet Zorro nu.
Mvg, Zorro