Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2011 07:54

Er is in elk geval 1 huisje minder bij La Cascade sinds gisteravond ;-)
De grote huisjes zitten trouwens al vol bij La Piscine of La Cascade. De kleinere zijn nog beschikbaar, maar zal niet lang meer duren.
Wat betreft de kampeerplaatsen: overloopterrein is meestal wel beschikbaar, maar hou er voor de gewone plaatsen wel rekening mee dat het hoogseizoen is begonnen. Ik zou dus wél reserveren.

@eelcoz; vorig jaar duurde het 2 weken voordat LM was uitverkocht, dus je moet er makkelijk aan een startbewijs kunnen komen. Het is geen AGR of DM.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2011 09:44

Hangt er een beetje vanaf wanneer je arriveert. Als je een week van tevoren aankomt is er nog zat plek. Kom je een dag voor LM aan dan heb je uiteraard minder keus. Overigens kun je kampeerplekken bij Cascades alleen reserveren als je min. een week blijft. Ik heb vorig jaar ook gereserveerd, maar strikt genomen was dit niet nodig geweest.

eelcoz

eelcoz 04 okt 2011 13:01

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 okt 2011 13:05

De campings zijn inderdaad gevuld met Marmotte-rijders. 's Avonds slapen is geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2011 15:33

Wij kiezen voor het comfort van een huisje; lekker bed, je fiets binnen zetten, bij slecht weer wat meer ruimte/comfort, etc.
Kamperen is leuk, maar ik heb teveel slechtweer dagen meegemaakt in de Alpen en dan is er gewoon geen reet aan :)
Less is bore

eelcoz

eelcoz 04 okt 2011 22:25

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 05 okt 2011 12:54

Ik ga voor de derde keer terug naar Belledonne. Als je nu boekt krijg je een vroegboekkorting van ik dacht 25%. Als je te lang wacht (half november bv) heb je veel kans dat de stacaravans al niet meer beschikbaar zijn. Vind ik persoonlijk de beste keuze: je kan je fiets binnen zetten, hebt een deftig bed en de rust valt inderdaad reuze mee 's avonds. 80% van de gasten zijn fietsers en om 22u is het daar dan ook stil. Locatie is perfect, als je met de wagen de Glandon oversteekt zit je zelfs direct aan de voet van de Madeleine. Die ga ik volgend jaar dan ook eens meepakken. Met de fiets zie ik het nog niet zitten want dan heb je 3 beklimmingen van rond de 25 km en dat is mij een beetje van het goede teveel in de week voor de marmotte. Ik ga ook altijd een week op voorhand, van zondag tot zondag dus.

Heb ook twee keer boven op Les deux Alpes gelogeerd en dat doe ik niet meer. Door de hoogte is het daar sowieso frisser, elke uitstap of fietsrit moet je de beklimming/afdaling van les deux alpes doen, drukker dan in het dal, huisje met tuintje bij veel moeilijker of niet te vinden want het zijn daar bijna allemaal ski-verblijven.
Wel goedkoop, wij betaalden daar toen 1/4 van de weekprijs hoogseizoen voor twee weken. Maar aangezien het al druk genoeg is gedurende het werkjaar pak ik geen compromissen meer tijdens de vakantie en logeer ik in het dal bij Sander en Nienke dus.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2011 13:57

De Madeleine is een aanrader; heb ik dit jaar ook gedaan. In ongeveer een uurtje ben je over de Glandon heen met de auto. Aan de andere kant kun je parkeren en de Madeleine beklimmen. Vervolgens weer met de auto terug. Leuk dagtripje, zonder dat het enorm zwaar wordt. Ook een aanrader is een dagtrip naar de Izoard. Dat is wel langer rijden (2x 1,5 uur), maar zeker de moeite waard, vooral als de de cols rondom Bourg al kent.

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 05 okt 2011 14:17

Chateau d'Oz in Oz en Oisans is ook een mooi plekkie voor niet teveel geld om te overnachten als je niet op een camping wilt zitten, de eigenaar is Engels en dat maakt de communicatie toch wel een stuk makkelijker.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 okt 2011 14:31

Met betrekking tot de startnummers: ik had afgelopen jaar alleen een startnummer bij ADH fietsreizen besteld. Kwam ik mee in de tweede start. Daarna een verblijf erbij geboekt en zodoende kon ik een vroeg startbewijs erbij krijgen. Dus als je vroeg wilt starten hoef je geen heldendaden te verrichten (mijn pr was tot voor dit jaar net binnen de 10 uur) maar het gaat gewoon om pegels. Zoals meestal. Ik was er overigens erg content mee. Over vroeg boeken gesproken, ik had in januari mijn verblijf pas geboekt en dan zat ik in Venosc. Dus redelijk in het dal.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ruudjeb
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2006 18:46

ruudjeb 05 okt 2011 21:46

Nummers afplakken is zinloos, de kleur van je stuurbordje verraadt je dan alsnog.

De campings zijn heerlijk rustig. De 3 campings aan de voet van de alpe kan ik aanraden. De netste camping is volgens mij la cascade qua toilet enzo!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 okt 2011 10:05

Colporteur is ook heel goed.
Less is bore

Plaats reactie