Trois Ballons 2012
Ja, die zal pijn doen. Deed de Alp ook. Qua specs per kilometer is die even zwaar, zo niet zwaarder en in ieder geval langer...maar die kent geen pieken van 17 procent! En Rob, bedankt voor je lijstje. Met name die energiedrank bij de posten (het gemis dan) is nieuw voor me. Ik verwacht geen haute quisine bij een post, maar suikerwater is toch wel erg wenselijk...
Fietsen? Ja, maar hard!
Vorig jaar hadden ze wel sportdrank, maar die vond ik dan niet echt lekker te noemen. Ik zou nu voldoende gelletjes meenemen, zodat je met water genoeg kan nemen. Of zorgen voor eigen bevoorrading. Dat is natuurlijk het mooist. Overigens was ook genoeg etenswaar aanwezig (voor zover ik in de snelheid kon overzien).
Ik herkan maar weinig punten of stoor me er niet aan.rob74 schreef:Even iets over de organisatie:
Die vond ik nogal sumier toen ik hem in 2010 reed.
mijn 'lijstje' met klachten:
* De douches waren koud. Ik ging hierover klagen en kreeg te horen dat ze het jammer vonden. Actie werd niet ondernomen; het is alleen maar “desolée”.
* Er lagen nergens meetmatten op de route. Je kon naar hartelust afkorten om zo een snelle tijd te rijden.
* De bevoorading was magertjes. Ze hadden nergens sportdrank en het aangeboden eten was ook niet veel soeps.
* Er was geen bewaakte fietsenstalling bij de finish.
* Er waren te weinig stoelen en tafels bij de finish; iedereen zat op de grond.
* Ze kregen het niet voor elkaar om de uitslag direct te publiceren.
* Er was geen goody bag. Alleen een T-shirt in maat L. Andere maten deden ze niet aan.
* Parkeergelegenheid was slecht geregeld.
* Te weinig verkeersregelaars. In een afdaling moesten we ergens rechtsaf. Met een paar pijlen op de grond denken ze dat ze er hier wel zijn. In een echte cyclo staat er een mannetje op dit punt.
Ik ken andere Franse cyclo die veeeeel beter zijn georganiseerd.
Dit klaag epistel is niet bedoeld om even lekker te kunnen klagen over Fransen of om je te ontmoedigen maar meer ter info. Verwacht niet teveel van de organisatie. Meer misschien doen ze het inmiddels wel beter.
Wat betreft die meetmatten denk ik dat de meesten toch wel de route rijden. Iemand met een beetje sprotief hart snijdt toch niet af. En voor mezelf geldt dat ik een tijd wil neerzetten. Of ik daarmee nu 1223e wordt of 1466e maakt me echt niet uit.
Ik vond de bevoorrading wel erg goed. Voldoende reepjes, koeken, bananen en andere koolhydraatrijk voedsel. Ook lagen er plakken brie en ham voor de afwisseling en de zouten. Volgens mij was er ook sportdrank of limonade. Ik herinner me niet of deze wel of niet lekker was. Maar ja, dat is toch heel persoonlijk. En trouwens, tijdens zo'n tocht is het gewoon een kwestie van naar binnen gieten. Genieten van voedsel doe ik wel in een restaurant, maar niet op de fiets.
Ik denk dat rob74 doelt op het punt vlak na de Col de Bramont. Hier zit je vol in de afdaling en moet je rechtsaf de Grand Ballon op. Dit was inderdaad niet heel duidelijk. Maar de mensen die voor mij zaten reden allemaal de goede kant op, dus zo erg was het nou ook weer niet.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik heb deze tocht in 2009 gedaan en ik begrijp de kritiek van rob74 ook niet. Zo vond ik de bevoorrading prima en heb ik op een bankje kunnen zitten na de finish maar als ik even op de grond had moeten zitten had ik me daar niet al te erg aan gestoord geloof ik. Ik heb ook de Marmotte en DM gefietst en daar was ook geen bewaakte fietsenstalling. Kwestie van je karretje een beetje in de gaten houden lijkt me. In mijn ogen was er volop parkeergelegenheid en geen goody bag...tja, what's the point...Herman_N schreef:Ik herkan maar weinig punten of stoor me er niet aan.rob74 schreef:Even iets over de organisatie:
Die vond ik nogal sumier toen ik hem in 2010 reed.
mijn 'lijstje' met klachten:
* De douches waren koud. Ik ging hierover klagen en kreeg te horen dat ze het jammer vonden. Actie werd niet ondernomen; het is alleen maar “desolée”.
* Er lagen nergens meetmatten op de route. Je kon naar hartelust afkorten om zo een snelle tijd te rijden.
* De bevoorading was magertjes. Ze hadden nergens sportdrank en het aangeboden eten was ook niet veel soeps.
* Er was geen bewaakte fietsenstalling bij de finish.
* Er waren te weinig stoelen en tafels bij de finish; iedereen zat op de grond.
* Ze kregen het niet voor elkaar om de uitslag direct te publiceren.
* Er was geen goody bag. Alleen een T-shirt in maat L. Andere maten deden ze niet aan.
* Parkeergelegenheid was slecht geregeld.
* Te weinig verkeersregelaars. In een afdaling moesten we ergens rechtsaf. Met een paar pijlen op de grond denken ze dat ze er hier wel zijn. In een echte cyclo staat er een mannetje op dit punt.
Ik ken andere Franse cyclo die veeeeel beter zijn georganiseerd.
Dit klaag epistel is niet bedoeld om even lekker te kunnen klagen over Fransen of om je te ontmoedigen maar meer ter info. Verwacht niet teveel van de organisatie. Meer misschien doen ze het inmiddels wel beter.
Wat betreft die meetmatten denk ik dat de meesten toch wel de route rijden. Iemand met een beetje sprotief hart snijdt toch niet af. En voor mezelf geldt dat ik een tijd wil neerzetten. Of ik daarmee nu 1223e wordt of 1466e maakt me echt niet uit.
Ik vond de bevoorrading wel erg goed. Voldoende reepjes, koeken, bananen en andere koolhydraatrijk voedsel. Ook lagen er plakken brie en ham voor de afwisseling en de zouten. Volgens mij was er ook sportdrank of limonade. Ik herinner me niet of deze wel of niet lekker was. Maar ja, dat is toch heel persoonlijk. En trouwens, tijdens zo'n tocht is het gewoon een kwestie van naar binnen gieten. Genieten van voedsel doe ik wel in een restaurant, maar niet op de fiets.
Ik denk dat rob74 doelt op het punt vlak na de Col de Bramont. Hier zit je vol in de afdaling en moet je rechtsaf de Grand Ballon op. Dit was inderdaad niet heel duidelijk. Maar de mensen die voor mij zaten reden allemaal de goede kant op, dus zo erg was het nou ook weer niet.
-
- Forum-lid
Wie heeft er een leuk adres om te overnachten (4 personen).
-
- Forum-lid
Camperen gaat hem niet worden. Hotel komt meer in de richting. Tja binnen 1/2 uur van de startplaats moet denk ik wel voldoende zijn.
Vorig jaar reed ik mee, en stond ik op 40 minuten van de start, dat was niet ideaal. Maar goed, ik was vrij laat met boeken. Als je nu boekt moet je in de startplaats zelf ook nog wel een kamer kunnen vinden denk ik.
Ik zat vorig jaar in het Best Western Hotel in Belfort. Een prima hotel op max 30 minuten van de startplaats en een goede pizzeria op 50 meter.wieltje schreef:En anders in Belfort. Dat is ook nog redelijk te bereizen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Kan inschrijven online? Via googlen kom ik niet echt verder...iemand tips?
http://www.sportcommunication.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.