Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Vraag over remmen van mijn crossfiets

pils
Forum-lid

pils 07 dec 2011 18:43

Bedankt voor alle reacties!

Heb inmiddels de Frogglegs SL in het wit besteld. Hopelijk heb ik ze een beetje snel in huis..
Democratie is de dictatuur van de meerderheid

way2go
Forum-lid

way2go 15 jul 2013 15:03

Even dit draadje weer nieuw leven inblazen. Ik ben ook de Frogglegs aan het overwegen voor mijn nieuw op te bouwen crossfiets. Daarover heb ik een klein vraagje. Ik lees op diverse fora berichten dat dit soort low-profile remmen voor problemen kunnen zorgen bij het op- en afspringen van de fiets. Doordat de remmen wat meer uitsteken kan het voorkomen dat de schoen tijdens het zwiepen tegen de rem aankomt met als resultaat dat deze komt los te zitten of krom buigt.

Iemand die hier ervaringen mee heeft? Het lijkt me dat dit wel zou meevallen maar ik wilde het voor de zekerheid toch even checken. Ik zie dat sommige modellen zoals de Avid Shorty Ultimate minder ver uitsteken aan de achterzijde dan aan de voorzijde. Misschien heeft dat een goede reden?

edwin01
Forum-lid

edwin01 15 jul 2013 15:06

Nooit last van gehad. Nooit iets van gehoord ook....

CKTBIKE
Forum-lid

CKTBIKE 15 jul 2013 16:56

De reden van dit uitsteken is dat als ze breder uitsteken ze minder modder vasthouden maar minder remkracht hebben.Staan ze naar binnen dan remmen ze krachtiger maar houden meer modder vast.
Bij de ultimates kan je dit eenvoudig instellen door 2 boutjes om te zetten in voorgeboorde gaatjes,ik heb deze remmen zelf ook op mijn crossfiets en heb ze gewoon naar binnen staan.Heb al veel remmen gehad maar als je goede cantilevers zoekt zijn de ultimates gewoon het beste maar de prijs is er ook naar.

way2go
Forum-lid

way2go 15 jul 2013 17:56

Bedankt voor de reactie. Zijn de voor- en achterrem van de shorty ultimate uitwisselbaar? Ik kan namelijk via ebay 2 nieuwe sets achterremmen kopen voor 100 euro. Het alternatief is de Frogglegs SL voor 45 euro. Is de betere remkracht van de ultimates het extra geld waard?

Plaats reactie