SRAM S 60
-
- Forum-lid
kc82, niet verkeerd, leuke site en dank voor de tip, scheelt weer een paar euri
Eerst mijn nieuwe bike,
Cannondale SS,
SRAM red groep
SRAM compact met Cannondale cranks,
Speedplay pedalen,
3T Erganova stuur,
3T ARX stuurpen,
3T Doric zadelpen,
Carbon SMP zadel
Mavic Ksyrium SL wielen
Conti 4000 S banden
op mijn maat laten maken bij de FM en dan kijken welke wieltjes er bijgekocht worden.
Deze prijs zeker wel interessant voor die Speed 6.0
Eerst mijn nieuwe bike,
Cannondale SS,
SRAM red groep
SRAM compact met Cannondale cranks,
Speedplay pedalen,
3T Erganova stuur,
3T ARX stuurpen,
3T Doric zadelpen,
Carbon SMP zadel
Mavic Ksyrium SL wielen
Conti 4000 S banden
op mijn maat laten maken bij de FM en dan kijken welke wieltjes er bijgekocht worden.
Deze prijs zeker wel interessant voor die Speed 6.0
-
- Forum-lid
Ik heb destijds ook deze wielen in overweging gehad.
daarnaast de cosmics SL, maar overweeg ook de SLE. die is later gekomen en heeft die zwarte remremrand
FFWD F6R
Shimano RS80
maar uiteindelijk voor de Dura-Ace C50 gegaan, dit door de geringe meerprijs (als je zoekt kun je ze voor onder de €1000,- vinden), goede recenties (waar ik zelf nu ook ook deze goede mening in deel) en tenminste 1 van de weinige wielen van 50mm met een schappelijk gewicht... en zeker een veel lagere roterende massa merk je in het aanzetten en natuurlijk bergop.
daarnaast de cosmics SL, maar overweeg ook de SLE. die is later gekomen en heeft die zwarte remremrand
FFWD F6R
Shimano RS80
maar uiteindelijk voor de Dura-Ace C50 gegaan, dit door de geringe meerprijs (als je zoekt kun je ze voor onder de €1000,- vinden), goede recenties (waar ik zelf nu ook ook deze goede mening in deel) en tenminste 1 van de weinige wielen van 50mm met een schappelijk gewicht... en zeker een veel lagere roterende massa merk je in het aanzetten en natuurlijk bergop.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Met die roterende massa van de C50 t.o.v de RS80 valt het wel mee. Zijn dezelfde velgen. Het gewichtsverschil zit daar vooral in de naven. De SRAM S60 zijn naar mijn idee toch wel echt vlakke weg wielen want ze zijn echt wat zwaarder. Al gaan ze natuurlijk wel als een speer in de afdaling en als je vooral op het vlakke fietst maakt dat allemaal weinig uit.
-
- Forum-lid
De C 50 staan al voor 990,- euri te koop maar als je dan weer iets bij doet kan je bij Salden de Hed Stinger 6FR wielset 2011 kopen voor 1199,-.gekke_henkie schreef:Ik heb destijds ook deze wielen in overweging gehad.
FFWD F6R
Shimano RS80
Die wegen helemaal niets maar goed, ze moeten wel 90 kg kunnen houden

Ik heb nog even tijd voor de aanschaf dus alle info is meegenomen maar zo gaat de prijs steeds meer omhoog.
Wat is wijsheid er is zoveel keuze, Mavic, FFWD, SRAM, Shimano, ZIPP, HED, Reynolds etc.
Het is maar net waar je de streep trekt voor prijs/kwaliteit.
-
- Forum-lid
Klopt maar met die HED wielen heb je het over vol carbon wielen. dus zonder alu remrand... dat scheelt zeker nogal in gewicht, maar ik dacht dat je daar niet op zat te wachten?Mighty Bike Mike schreef: De C 50 staan al voor 990,- euri te koop maar als je dan weer iets bij doet kan je bij Salden de Hed Stinger 6FR wielset 2011 kopen voor 1199,-.
Die wegen helemaal niets maar goed, ze moeten wel 90 kg kunnen houdendus een beetje stevige wielen moeten het wel worden, de fiets is al licht genoeg voor mij.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
-
- Forum-lid
Ik rij zelf nu al een tijdje op de Veltec 6.0 wheels. Vind ze best lekker. Akkoord, ze zijn niet de lichtste wielen om mee rond te rijden maar prijs/kwalitieit vind ik ze dik ok. Bollen doen ze ook nog eens super.
Moozes Mistral-Campa Record 11sp-FFwd F4R http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=52662
-
- Forum-lid
Zijn de stickers er makkelijk af te krijgenfrederique schreef:Ik rij zelf nu al een tijdje op de Veltec 6.0 wheels. Vind ze best lekker. Akkoord, ze zijn niet de lichtste wielen om mee rond te rijden maar prijs/kwalitieit vind ik ze dik ok. Bollen doen ze ook nog eens super.

Ik ben benieuwd wat je voor de S60's gaat betalen dan. De speed 6.0 heb ik voor 550,-eu gezien, maar daar heb je geen setje S60's voor.[/quote]
Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.
Kan ze voor 775,- eu thuis gestuurd krijgen.
Scheelt een hoop geld, waar heb je ze voor die prijs gezien die veltecs
[/quote]
Kijk eens hier:
http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/ ... T60RC-0001" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Goede tip, thanks!
Dat klopt voor die prijs gaat het niet lukken.
Kan ze voor 775,- eu thuis gestuurd krijgen.
Scheelt een hoop geld, waar heb je ze voor die prijs gezien die veltecs

Kijk eens hier:
http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/ ... T60RC-0001" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Goede tip, thanks!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Ik heb net een setje gekocht. ik heb een kort testritje gedaan en moet eerlijk zeggen dat ze erg bevallen en comfortabeler rijden dan mijn mavic setje
ook heel stijf en stabiel tot nu toe,
kan niet wachten tot ik nog es erop kan rijden
ook heel stijf en stabiel tot nu toe,
kan niet wachten tot ik nog es erop kan rijden
- boswielrenner
- Forum-lid
S60 zijn mooie wielen, maar wel zwaar in vergelijking met andere merken in hetzelfde prijssegment.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik ga ze es testen op een langer ritje. bij mij is het niet echt super heuvelachtig, enkel de occasionele brug die je moet opfietsen.
ik heb een andere cassette gestoken vanachter van de eerste keer en heb nog niet echt veel verschil gemerkt (kom van een setje die 1300gram weegt)
ik neem aan dat het pas op het langere klimtrajecten is dat je het zal merken
ik heb een andere cassette gestoken vanachter van de eerste keer en heb nog niet echt veel verschil gemerkt (kom van een setje die 1300gram weegt)
-
- Forum-lid
Laat even weten hoe ze op dat langere ritje reden.RogMa schreef:Ik ga ze es testen op een langer ritje. bij mij is het niet echt super heuvelachtig, enkel de occasionele brug die je moet opfietsen.
Mijn keus wordt of de S60 of de Veltec Speed 6.0