problemen DI2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Draadloos is al een keer eerder geprobeerd. Tot twee mavic mektronic groepen in een systeem werkte prima meer en de boel zat elkaar danig in de weg (zeker in de buurt van een flinke elektriciteitsmast.
Di2 kabels moeten zeker op het stuur worden voorzien van een rekbuffer (ingetaped lusje in de kabel niet tever van de stekker).
En inderdaad, om iets te repareren moet je wel weten hoe iets is gemonteerd en in ieder geval een idee hebben hoe iets optimaal funktioneert, een dealer die geen DI2 tester heeft of hier niet in wil investeren is ook de aankoop van een dergelijk systeem niet waard.
Di2 kabels moeten zeker op het stuur worden voorzien van een rekbuffer (ingetaped lusje in de kabel niet tever van de stekker).
En inderdaad, om iets te repareren moet je wel weten hoe iets is gemonteerd en in ieder geval een idee hebben hoe iets optimaal funktioneert, een dealer die geen DI2 tester heeft of hier niet in wil investeren is ook de aankoop van een dergelijk systeem niet waard.
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
Oke allemaal duidelijk.
De fiets, een sensa guilia is voorgemonteerd afgeleverd.
Dit is niet de eerste die de FM verkoopt, ook bouwt de FM zelf fietsen met DI2.
De oplossing om het kabeltje vast te zetten had ikzelf ook al verzonnen, nu maar even kijken waar de FM meekomt.
Om shimano zelf te bellen is enigszins lastig, kom op de site nergens een telefoonnr tegen.
Dus FM is officiele DI2 dealer en ga daar morgenochtend naar toe, ben benieuwd.
wordt vervolgt.
De fiets, een sensa guilia is voorgemonteerd afgeleverd.
Dit is niet de eerste die de FM verkoopt, ook bouwt de FM zelf fietsen met DI2.
De oplossing om het kabeltje vast te zetten had ikzelf ook al verzonnen, nu maar even kijken waar de FM meekomt.
Om shimano zelf te bellen is enigszins lastig, kom op de site nergens een telefoonnr tegen.
Dus FM is officiele DI2 dealer en ga daar morgenochtend naar toe, ben benieuwd.
wordt vervolgt.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
De protocollen voor draadloze communicatie zijn tegenwoordig betrouwbaarder dan in de tijd van Mavic Mectronic.sharkman113 schreef:Draadloos is al een keer eerder geprobeerd. Tot twee mavic mektronic groepen in een systeem werkte prima meer en de boel zat elkaar danig in de weg (zeker in de buurt van een flinke elektriciteitsmast.
Di2 kabels moeten zeker op het stuur worden voorzien van een rekbuffer (ingetaped lusje in de kabel niet tever van de stekker).
En inderdaad, om iets te repareren moet je wel weten hoe iets is gemonteerd en in ieder geval een idee hebben hoe iets optimaal funktioneert, een dealer die geen DI2 tester heeft of hier niet in wil investeren is ook de aankoop van een dergelijk systeem niet waard.
Probleem voor de consument is dat deze niet kan weten of zien of de fietsenmaker alle juiste kennis in huis heeft, laat staan de benodigde apparatuur.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Ik wil niet in herhaling vallen, maar is het niet handiger het Di systeem te koppelen aan de cadansmeter. Wanneer die boven of beneden een bepaald aantal omwentelingen per minuut komt schakelen!
Moet er niet aan denken dat het systeem zelf gaat schakelen, een paar slagen op kop heeft een andere cadans dan relatief herstellen achteraan een waaier, een gaatje dichtrijden van een paar meter en dan ineens "klung" een zwaarder verzet omdat je cadans te hoog lag....dat principe werkt alleen als je twee aan twee rondjes rijd op hetzelfde tempo, trouwens aan een cadans is ook niet af te lezen wat er nog aan komt, kon best wel eens zeer gaan doen onderaan een keuteberg als je met hoge snelheid aankomt en het systeem nog ff zwaarder schakelt, sta je toch mooi geparkeerd
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
als het werkt, werkt het super.trjero schreef:Maar goed ik moet wel aan het eind van de maand een toertocht rijden op een testfiets van Shimano. Wat hangt me boven het hoofd???
Laat je niet onmoedigen, wil echt niet zeggen dat het systeem k#t is, heb nu eenmaal een maandagochtend product wat echt wel opgelost gaat worden.
op een waterfiets kom je ook vooruit
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40217
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb er 3 dagen mee geklommen: werkt fantastisch. Paar kleine puntjes, mn op ergonomiegebied, maar dat mag de schakelpret niet deren.Gera schreef:niks , alleen lekker schakelen.
ik ben er erg blij mee met het systeem
Mijn enige angst is storing onderweg: vallen, kabeltje kapot, oid. Dan kun je niks repareren.
Less is bore
Je zou evt on het kabeltje van de achter derailleur een spiraalslang kunnen doen ter bescherming voor vallen of beschadigen.
Die zijn er ook met een kleine diameter en bij hele goede electronica zaken wel te koop.
Verder verbaasd de accu me ook.
niet vanwege het aantal km wat ik rijd maar de zelfontlading die bij veel accu's het geval is.
Vanaf begin maart niks eraan geladen en nog vol groene led.
Die zijn er ook met een kleine diameter en bij hele goede electronica zaken wel te koop.
Verder verbaasd de accu me ook.
niet vanwege het aantal km wat ik rijd maar de zelfontlading die bij veel accu's het geval is.
Vanaf begin maart niks eraan geladen en nog vol groene led.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40217
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eens, maar mechanisch kun je veel meer oplossen.youri22 schreef:Je kan ook die problemen onderweg tegenkomen met een mechanische !
Less is bore