Handgespaakt of Fulcrum racing zero?
Keuze is gemaakt:
- Stan’s Notubes Alpha 340 24-28H
- Novatec SL naven
- Sapim Cx Ray + Cx Sprint
Erg tevreden over de service van Wheeltec. Snel en duidelijk! Gezien de positieve comments van jullie gaat de kwaliteit ongetwijfeld ook goed zijn.
Bedankt voor jullie hulp.
- Stan’s Notubes Alpha 340 24-28H
- Novatec SL naven
- Sapim Cx Ray + Cx Sprint
Erg tevreden over de service van Wheeltec. Snel en duidelijk! Gezien de positieve comments van jullie gaat de kwaliteit ongetwijfeld ook goed zijn.
Bedankt voor jullie hulp.
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 16 sep 2010 15:47
En jeroenbo al bevindingen van de nieuwe wielset?
Hoe vallen de naven en de stijfheid mee?
Hoe vallen de naven en de stijfheid mee?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De mijne zijn lekker lichter 1278 met yellowtape acros .54 met 24/28apexrider schreef:Ik heb de R45 naven van Chris King, die zijn net wat lichter dan de classic naven. Op de eigen weegschaal inclusief 2x2 lagen Yellow tape komt het gewicht op 1320 gram.Rey953 schreef:Mooi setje! Kom maar door met de foto's zou ik zeggen . Het lage gewicht verbaast me, aangezien je CK naven gebruikt.
Super mooi ook met de ck naven! Vanwegen budgetreden voor de acros gegaan. Niet dat ze goedkoop zijn.......
Ik rageer strak wel even op de stijfheid vraag ff wat kindjes te eten geven
Tja, er is altijd wel weer een baas boven baas. De CK's zijn 22gr zwaarder dan de acros .54. Inmiddels heb ik wel de decals verwijderd, maar dat heb jij vast ook gedaan. Marc vertelde ook al dat de acros naven erg fijne en goede naven zijn om een wielset mee te bouwen, zie ook zijn post in Help! Welke naven?.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee alle decals er nog op, in het najaar komen er blauwe decals, dan gaan die erop. Zag op het mtb forum dat het mooi bij mijn frame staat.apexrider schreef:Tja, er is altijd wel weer een baas boven baas. De CK's zijn 22gr zwaarder dan de acros .54. Inmiddels heb ik wel de decals verwijderd, maar dat heb jij vast ook gedaan. Marc vertelde ook al dat de acros naven erg fijne en goede naven zijn om een wielset mee te bouwen, zie ook zijn post in Help! Welke naven?.
Ik ben niet puur voor gewicht gegaan hoor, aan de driveside bv voor de zekerheid de sprint spaken genomen ipv de cx rays.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@ amclassic fan omtrent de breedte en hoogte.
Op mijn notubes komt een gp4000s exact 25 mm boven de velgrand uit, nieuwe band.
Op mijn citecs, 19 mm breed, komt een dezelfde band 23 mm boven de velgrand uit.
Op de notubes velg is dezelfde band een milimeter breder dan op de citec, feitelijk kan dat natuurlijk niet, echter in de beadhook ( weet er even geen nl woord voor) veel lager bij de notubes, de band kan dus eerder opzij. En heeft meer band boven het alu.
Rare is dat ook een ultremo 23 mm op een notubes 24,8 mm is en een 25 mm ultremo slecht 25,3. Ook vrij apart, de hoogte is ook maar 1 mm hoger dan bij een 23 mm.
@ nigel tufnel over de stijfheid.
Ik ben 80 kg en heb voor 24/28 gekozen. De stijfheid is erg goed. Voor merk ik geen verschil met een citec 3000 of een fulcrum 3 van een vriend van mijn. Maargoed een voorwiel is al gauw stijfgenoeg.
Het achterwiel en dat vind ik eigenlijk nooit stijf genoeg mijn citec 3000 gaat een fulcrum 3 gaat ook wel. Maar ik miste wel iets. Daarom voor 28 gegaan en aan de driveside voor sapin race ipv cx rays gegaan en het voelt goed aan. Net ff stijver dan de voorgenoemde. En je voelt dat het gewoon echt lichte wielen zijn zeker bij het klimmen.
Voor had 20 ook nog wel gekund, maar volgende keer zou ik dit weer doen. Het is echt een heel fijn klim en harde wind setje.
Ik denk dat het ook echt een super kasseien setje is, maargoed daar zal je mij nooit zien.
Volgende setje op het verlanglijstje is Een reynolds 46 ( misschien 66 achter) met dezelfde acros naven en dan 20/ 24 spaken. Alleen iets duurder........ Nog even sparen.
Op mijn notubes komt een gp4000s exact 25 mm boven de velgrand uit, nieuwe band.
Op mijn citecs, 19 mm breed, komt een dezelfde band 23 mm boven de velgrand uit.
Op de notubes velg is dezelfde band een milimeter breder dan op de citec, feitelijk kan dat natuurlijk niet, echter in de beadhook ( weet er even geen nl woord voor) veel lager bij de notubes, de band kan dus eerder opzij. En heeft meer band boven het alu.
Rare is dat ook een ultremo 23 mm op een notubes 24,8 mm is en een 25 mm ultremo slecht 25,3. Ook vrij apart, de hoogte is ook maar 1 mm hoger dan bij een 23 mm.
@ nigel tufnel over de stijfheid.
Ik ben 80 kg en heb voor 24/28 gekozen. De stijfheid is erg goed. Voor merk ik geen verschil met een citec 3000 of een fulcrum 3 van een vriend van mijn. Maargoed een voorwiel is al gauw stijfgenoeg.
Het achterwiel en dat vind ik eigenlijk nooit stijf genoeg mijn citec 3000 gaat een fulcrum 3 gaat ook wel. Maar ik miste wel iets. Daarom voor 28 gegaan en aan de driveside voor sapin race ipv cx rays gegaan en het voelt goed aan. Net ff stijver dan de voorgenoemde. En je voelt dat het gewoon echt lichte wielen zijn zeker bij het klimmen.
Voor had 20 ook nog wel gekund, maar volgende keer zou ik dit weer doen. Het is echt een heel fijn klim en harde wind setje.
Ik denk dat het ook echt een super kasseien setje is, maargoed daar zal je mij nooit zien.
Volgende setje op het verlanglijstje is Een reynolds 46 ( misschien 66 achter) met dezelfde acros naven en dan 20/ 24 spaken. Alleen iets duurder........ Nog even sparen.