Blacksmith
Geweldig, bedank hem maar namens ons.r600 schreef:Bedankt voot jullie positieve reacties!
Framebouwer Patrick Uijl is zo aardig van tijd tot tijd foto's te sturen.

Dit is nu al een van mijn favoriete topics.
-
- Forum-lid
+1theov schreef:Geweldig, bedank hem maar namens ons.r600 schreef:Bedankt voot jullie positieve reacties!
Framebouwer Patrick Uijl is zo aardig van tijd tot tijd foto's te sturen.![]()
Dit is nu al een van mijn favoriete topics.

It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Laswerk.
Het hoofdframe is nu gelast. De lasrupsen zien er nogal ruig uit, maar er is mij verzekerd dat ze nog gladgeslepen worden...
Eerst worden buizen vastgezet d.m.v. een hechtlas (alleen enkele plekjes lassen):

Bottom bracket met lasrupsen:

Het hoofdframe is nu gelast. De lasrupsen zien er nogal ruig uit, maar er is mij verzekerd dat ze nog gladgeslepen worden...
Eerst worden buizen vastgezet d.m.v. een hechtlas (alleen enkele plekjes lassen):

Laatst gewijzigd door r600 op 20 jul 2012 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
r600 schreef:Laswerk.
Leuk om te zien en te volgen dit topic . Ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat .
Maar dat laswerk is nou niet echt geweldig en dan druk ik me voorzichtig uit .
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit vele malen beter had gekunt . Zeker met 'n lasproces als tig (argon ) kun je zeer nette en vlakke lasjes leggen . Dit ziet eruit als te lage stroom ( kantjes zijn niet mooi aangevloeid ) en te veel draad toegevoegd .
Maar neemt niet weg dat dit uiteindelijk als de lasjes vlak geslepen en geborstelt zijn best 'n mooi frame wordt .
Ben zelf tig-lasser en vind de las zeker meevallen,bij zulk dunwandig materiaal moet je oppassen dat je niet teveel stroom zet.Dan kan je je basismateriaal verbranden en gaan alle eigenschappen ervan verloren en hebt je veel meer kans op warmtescheuren vlak langs de las,wat je nogal eens ziet bij aluminiumkaders.
Een mooie las is niet persé een goede las.
Een mooie las is niet persé een goede las.