+1. Ik heb ook geroeid, en ik vind dat er een verbod zou moeten zijn op 'zomaar' op een ergometer stappen. Als je het verkeerd doet, draagt het inderdaad niet bij, maar je kunt jezelf ook vrij makkelijk een hernia trappen ofzoiets.
En verder: ja, je wordt er hartstikke sterk van, en dat zijn inderdaad vooral de fietsspieren en rompstabiliteit. (maar ik vond/vind het stomvervelend - loodzwaar en bloedsaai).
Louise
[/quote]
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
PS, on topic voor Gruver. Zorg gewoon dat je heel veel fietskm's maakt, ook in de heuvels en Ardennen bijv. en liefst traningsweek in de Alpen of Dolomieten of zo in je voorbereiding. Doe in Nederland iets alternatiefs voor klimpower dat je leuk vindt én effectief is voor klimmen (dus met duurvermogen en niet max gewicht pompen). Zorg vooral dat je geen overtollig gewicht aan boord hebt (dus ook geen overtollige spieren rond je torso door heel veel roeien:).... )voor je klimavonturen en hou ook rekening met de ijle lucht qua inspanning. Tot slot, voor mij werkt heuvelsprinttraining hardlopend ook perfect als klimtraining op de fiets, maar ik heb een sportschool aversie. (zie andere topics hierover)