Havana, de campa body van novatec heeft die ook invreet problemen wat je weet?havana schreef:Bij Campa heb je dit niet, komt door een andere constructie van de kransjes.
Invreten is bij Shimano/SRAM normaal (helaas). Als je de body steeds gaat vervangen dan wordt het een zeer dure hobby. Het lost namelijk niks op.
Novatec heeft sinds kort een body met een insert van staal die invreten tegen gaat. Ik ga deze naaf komende winter aanschaffen en mijn Reynolds wiel mee laten spaken want ook ik word gek van dat invreten. Het geeft irritante bijgeluiden en soms krijg ik de cassette nauwelijks nog los. Bovendien kan ik dan meteen naar 11-speed switchen.
Ingevreten Body
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, want het heeft met het design van Shimano te maken. Te lage nokken op de body.
De nokken bij Campa zijn hoger, dus minder piekbelasting.
De nokken bij Campa zijn hoger, dus minder piekbelasting.
Less is bore
Tjsa, ieder merk heeft z'n voor- en nadelen. Geldt net zo goed voor Campa. Idiote bladboutjes, kettingponsen van 75 euro, verschillen diktes tussenringen bij cassettes, etc, etc.
FFWD zal je waarschijnlijk terugmailen dat je de lockring niet strak genoeg hebt aangedraaid. Alhoewel je die inderdaad strak moet aandraaien, voorkomt dit invreten niet is mijn ervaring.
FFWD zal je waarschijnlijk terugmailen dat je de lockring niet strak genoeg hebt aangedraaid. Alhoewel je die inderdaad strak moet aandraaien, voorkomt dit invreten niet is mijn ervaring.
Antwoord van FFWD "FFWD naven zijn geen novatec naven en wanneer u deze body op het wiel zet vervalt dan ook de garantie op de naven. U zou het kunnen passen, maar ik kan u niet garanderen dat dit past, wij hebben hier geen ervaring mee.
Net antwoord, maar kan er weinig mee. Lijkt erop dat ik aan SRam/Shimano bodies vast zit.
Net antwoord, maar kan er weinig mee. Lijkt erop dat ik aan SRam/Shimano bodies vast zit.
Inmiddels de FFWD body ontvangen. Nu heb ik de fout gemaakt dat ik bij het demonteren niet heb opgelet.
Nu heb ik geen idee waar ik dit onderdeel moet plaatsen. Iemand enig idee?
Daarnaast is de body 11sp geleverd met een vulring(?). Bij de Shimano ultregra 10sp cassette zit ook een vulring geleverd, deze is minder dik. Welke dien ik te gebruiken?
Nu heb ik geen idee waar ik dit onderdeel moet plaatsen. Iemand enig idee?
Daarnaast is de body 11sp geleverd met een vulring(?). Bij de Shimano ultregra 10sp cassette zit ook een vulring geleverd, deze is minder dik. Welke dien ik te gebruiken?
Laatst gewijzigd door vinylly32 op 28 jun 2013 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Allebei. Ziet er raar uit, maar schijnt echt de manier te zijn.
Less is bore
typisch van die vulringen. Neem eerst de dikke/brede ring van ffwd erop schuiven dan de bijgeleverde van Shimano?
@ pfff: en dus het brede platte deel tegen de hub en de body zou over de "tuit" moeten schuiven?
Voor de smering heb ik kettingolie gebruikt, neem aan dat dat voldoende is.
@ pfff: en dus het brede platte deel tegen de hub en de body zou over de "tuit" moeten schuiven?
Voor de smering heb ik kettingolie gebruikt, neem aan dat dat voldoende is.