Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Terugblik 2013, doelen 2014

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 01 jan 2014 09:11

Erik1.0 schreef: Tijd om terug te blikken dus. Ik kan vrij kort zijn over 2013: wat een K#T-jaar!
De knie blessure waar ik in 2012 al over schreef is helaas chronisch geworden. Ondanks
fysiotherapie, massage, oefentherapie, dry-needling, corticosteroiden / hyaleronzuur injecties, rust, MRI, echo, heb ik geen moment pijnloos kunnen fietsen, laat staan fatsoenlijk kunnen trainen, laat staan een wedstrijd kunnen fietsen. Ik ben recent onder behandeling gegaan van een sportarts waarbij we als doel hebben gesteld eind 2014 weer pijnloos te kunnen fietsen met plezier. Op prestatiegebied verder geen doelen. Verder hoop ik in 2014 een oude gazellefiets gerenoveerd te hebben... vrij deprimerend allemaal op fietsgebied, wel ga ik voor de 2e maal vader worden, dus prive wel wat spannends in het vooruitzicht... Wellicht hebben anderen het jaar van hun (fiets)leven gehad, dus ik zou zeggen brand los!

Wie volgt?
Heb je toevallig het laatste topic gelezen zie http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... n&start=84
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 01 jan 2014 12:13

Tja, 2013, het jaar dat ik weer begonnen ben met fietsen na jaren lang voetbal.
Al snel de keerzijde van de hobby ontdekt, 1 pols breuk, maar het enthousiasme voor het fietsen is er enkel maar groter om geworden. Nog niet al teveel km's kunnen maken, maar zat toch al snel over de 300+ km's heen.

Doel voor 2014? Proberen ergens rond de 4000km te gaan maken, weekje naar de Ardennen/Duitsland/Limburg om kennis te maken met de bergjes en vooral lekekr te genieten van het fietsen.
Doel voor 2015? Dan gaan de gedachten naar iets als de Alphe D'Huzes e.d. en misschien wel mooie fietsvakantie ergens.

We will see, belangrijkste doel is voor de tweede keer papa te worden en er voor die kids te zijn en het fiets"virus" over te dragen aan ze :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 jan 2014 18:41

Een jaar wat ik nooit meer over hoop te doen. Begon allemaal lekker met trainen en voorbereiding in Gran Canaria. Vlak voor de eerste wedstrijden even last vd rug, dus iets uitgestelde start, maar met super resultaat. Daarna allereerste DNF na 130 marathons, maar een week later weer een DNF maar met gebroken been en spoedoperatie in Duitsland.
Vanaf dat moment tot op heden alles in het teken van revalidatie
Meer info voor de liefhebber.

Voor komend jaar hopelijk een normaal evenwichtig jaar en wil toch kijken of ik heel dicht in de buurt van het oude niveau kan komen. 100% is een utopie, maar 99% doe ik het voor.
Als alles meezit in ieder geval binnen redelijke termijn m'n nieuwe racefiets. Goed voor de moraal en kijken of het allemaal op 13 april gelukt is als ik de eerste grote marathon van 2014 hoop te rijden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Helen
Forum-lid

Helen 01 jan 2014 20:52

Vorig jaar schreef ik:
"2013:
Doel is om naast lekker fietsen het duurvermogen te verbeteren misschien bij een wielervereniging. Vakantie in de " echte" alpen en zien hoe ik daar kan klimmen. Tot slot de mogelijkheid gekregen om via het werk aan te sluiten bij een team voor de Tour for life, maar dat lijkt mij nog iets te ambitieus. Lijkt mij trouwens ook weer wel een supermooie ervaring, dus wie weet .......... nee, volgend jaar misschien denk ik."

2013 was mijn tweede echte fietsjaar. Tja, waar zal ik beginnen. Aan het einde van mijn bericht van vorig jaar maar. Ik heb de gok gewaagd en ben voor de Tour for Life gaan trainen. Daardoor in de voorbereiding heeeeel veel voor de eerste keer gedaan dit jaar:
- in Limburg gereden
- in de Ardennen gereden
- boven 150 km gereden - maximum is 275 geworden bij LBL (lange afstand, op de fiets heen en terug en verkeerd gereden :( )
- met 35+/uur in een groep gereden
- in de (maritieme) Alpen gereden
- en nog veel meer.

Uiteindelijk een fantastische tocht gereden. TFL heeft de slogan "de tocht van je leven", wat mij betreft is dat volledig waar. Het was een unieke ervaring.

Doelen van vorig jaar zijn uitgekomen. Nou ja, bijna dan. De wielervereniging is er niet van gekomen, maar ons TFL team was een waardige vervanger.

Voor 2014 heb ik eigenlijk alleen als doel om plezier in het fietsen te houden ;)

Mijzelf kennende lukt dat het beste als ik prestaties kan leveren, daarvoor kan trainen (of voorbereiden door te fietsen, als je dat passender vindt) en daar plezier aan beleef. Daarom regelmatig (toer)tochten rijden in heuvellandschap, met collega's naar Alpe d'huez, fietsvakantie met cycletours in de Alpen of Dolomieten (nog geen keuze gemaakt), en mijn eerste cyclo (ook nog geen keuze gemaakt). En niet te vergeten: spaargeld bij elkaar voor een nieuwe fiets (ook nog geen ... ;) ).

En tja, dit jaar wordt voor het eerst de Giro di Kika gereden, ook een "goede doelen tocht". Zwaarder dan TFL, en na 2 dagen Alpen zat ik er op de 3e dag goed doorheen, maar wel èrg mooi..... Dit jaar kan ik niet wederom 2500 euro lospeuteren uit mijn netwerk en is het fysiek ook te veel gevraagd, maar wie weet in 2015..... en daar stiekem in 2014 al een beetje voor trainen ;)

kenicky
Forum-lid

kenicky 02 jan 2014 11:08

terugblik 2013:
Eindelijk na veel blessureleed geopereerd aan mijn rechterknie. Vanaf juli in revalidatie, en ben hier eigenlijk nog steeds mee bezig. Kan gelukkig wel weer meer dan 20 km fietsen, en heb al 65 gehaald.

Vooruitblik 2014:
Gezond blijven. Bij langere afstanden speelt dezelfde blessure op aan de linkerknie, waar ik dus niet aan geopereerd ben. Dit kan dit jaar wel eens de partybooper gaan worden. Daarom durf ik ook geen grote doelstellingen te stellen. Gezond blijven, en als dat lukt wil ik proberen mijn jaartotaal van 2013 te verdubbelen.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 jan 2014 11:45

2013

Lekker gefietst, 3Ballons gereden in een (voor mij) aardige tijd, weekje Gran Canaria, redelijk wat in de Ardennen en Teutoburgerwald gereden, 0x lek, 0x gevallen, 8300 km. Hoogtepunt 3 weken Provence.

2014

Wederom een weekje Gran Canaria en in de zomer de GF Giordana. Verder vooral veel genieten op de fiets en niet te veel bezig zijn met cijfertjes en kilometers enzo.

danoontje
Forum-lid

danoontje 03 jan 2014 12:47

'Verder vooral veel genieten op de fiets en niet te veel bezig zijn met cijfertjes en kilometers enzo.'

Alllerbelangrijkste !!! :idea:
Anima Sana In Corpore Sano.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 jan 2014 19:48

Waar ik in 2013 allemaal heb gefietst is hier e.v. en vooral in mijn eigen topic te lezen. Dat is denk dan ook wel bij menigeen bekend ;) .
Wat zijn dan de plannen voor dit jaar? Wensen genoeg, maar mijn ervaring met plannen maken is, dat het op zich een leuke activiteit is, doch dat het altijd anders loopt dan je je had voorgesteld. Zo zou ik graag nog weer eens in Zwitserland willen fietsen. En de Dolomieten ken ik helemaal nog niet. Of het er van komt, het valt straks hopelijk allemaal wel weer te lezen in mijn verslagjes ;) . O ja, fietsen in de Provence in het najaar staat in elk geval op de agenda, want de 50e beklimming van de Mont Ventoux moet toch tot de mogelijkheden behoren (de 'teller' staat nu op 48).
60 x Ventoux

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jan 2014 22:10

Als je nu ff vooraf vertelt wanneer je die 50e gaat doen, dan hebben we een mooi excuus om naar de Ventoux te gaan om met een spandoek op de top te gaan staan :) (en dan gelijk een weekje te blijven)
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 03 jan 2014 22:18

Lijkt me een goed plan!

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 jan 2014 22:20

daniel1975 schreef:Als je nu ff vooraf vertelt wanneer je die 50e gaat doen, dan hebben we een mooi excuus om naar de Ventoux te gaan om met een spandoek op de top te gaan staan :) (en dan gelijk een weekje te blijven)
:lol: :lol: :lol:
Bikers are not alone

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 03 jan 2014 23:07

Mijn doel is om elk jaar mijn aantal fietskilometers te laten toenemen. Een vaste waarde zijn de woon-werk kilometers, hoewel geen 'echte duur-trainingskilometers', toch goed voor ruim 6000 km. Helaas laatste kwartaal 2013 door wat medische toestanden wat ingezakt qua fietskilometers. Daardoor 'slechts' 7618 km gefietst dit jaar terwijl mijn record op 8556 km staat.
Dus voor 2014 wil ik dit verbreken. De eerst 65 km staan in ieder geval alweer op de teller :-)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie