Look Blade 2 al ergens te koop?
-
- Forum-lid HC
De hoek blijft hetzelfde, de kracht echter niet. Bij de verschillende kleuren van de plaatjes( zwart 0 speling, grijs 4,5 gr.speling, rood 9 gr speling) merk je dat je met wat speling iets makkelijker uitklikt, omdat je met je voet een "aanloopje" kunt nemen. Met zwarte plaatjes moet je iets meer wringen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Veer heeft dus niets met uitklikken te maken, want dat wordt bepaald door de plaatjes.
Bedankt allemaal, ik weet ff genoeg. Nu nog beslissen over 16nm of 20nm.
Bedankt allemaal, ik weet ff genoeg. Nu nog beslissen over 16nm of 20nm.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Veel mensen vinden de 16 al te zwaar, dus 20 lijkt me voor normaal gebruik geen goede keuze. Als ik het goed begrijp kun je de veren gewoon wisselen om ze om te bouwen.
Zie ook >
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=53688
Ik denk zelf:
12 voor de gemiddelde toerrijder
16 voor wedstrijdrijders
20 extreme condities
Zie ook >
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=53688
Ik denk zelf:
12 voor de gemiddelde toerrijder
16 voor wedstrijdrijders
20 extreme condities
Ik rijd nu met de nieuwe Blade 2 16nm, en ze voelen net zo goed aan als mijn vorige Keo 2 max. Nou ben ik een lichtgewicht en heb ik nog niet heel veel sprintjes gedaan, maar het lijkt mij geen problemen te geven.
En ze geven een mooi geluid bij in- en uitklikken
En ze geven een mooi geluid bij in- en uitklikken
- boswielrenner
- Forum-lid
Klikken de 16nm blades makkelijk in en zit je goed vast? Wat je je kwaliteitsindruk van deze nieuwe Look blade 2?
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Inklikken gaat makkelijk, uitklikken met beetje kracht zetten maar niet vervelend. Precies goed (voor mij althans).
Na het uitklikken blijft het pedaal ook mooi recht staan dus je hoeft bij het opnieuw inklikken niet te 'zoeken', of het pedaal te draaien, je zit meteen goed. Had ik nogal een last van bij mijn oude Keo's.
- boswielrenner
- Forum-lid
Heb je de ti of de Chromo besteld?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Chromo... en ben benieuwd hoe het zal zijn. Ik ben vooral benieuwd of het grotere oppervlak meer steun geeft aan mijn linkervoet. Ik heb links een iets doorgezakt middenvoets beetje en dat speelt wel eens op. Het is dus meer een test en ik vond de uitgave voor Titanium assen niet echt verantwoord/nodig.boswielrenner schreef:Heb je de ti of de Chromo besteld?
Nu rij ik met Shimano PD-A 600 , dus neem aan dat het een verbetering wordt. Ik heb ook Speedplay geprobeerd, en Look Keo classic maar die bevielen me niet zo goed als de PD-A 600 gek genoeg.
Laatst gewijzigd door rene op 07 jan 2014 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- boswielrenner
- Forum-lid
Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Mijn eerste klikpedalen waren destijds Look Keo, en die bevielen me op het piepen van de plaatjes altijd best wel goed. Geen ervaring met de Blade, maar ik ga ze zeker proberen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Ik heb op m'n Scott de Keo blade met rode veer en op m'n Cervelo de Keo 2 max. Beide met de chromo assen.
Heerlijke pedalen, nog nooit piepjes of kraakjes gehad en nog nooit geserviced!
De Keo 2 max heb ik nu ong. 5jr., de Blades 1 jr.
Ik heb de oude Blades met zowel de titanium als stalen as. Met beide pedalen heb ik af en toe last van gekraak, met de titanium as heb ik speling gehad en is de as door Look onder garantie vervangen. Ik ben kort overgestapt op speedplay, maar inmiddels weer terug naar Look.scottpch schreef:Ik heb op m'n Scott de Keo blade met rode veer en op m'n Cervelo de Keo 2 max. Beide met de chromo assen.