volgensmij zit je zadel dan te hoog als de verhouding niet klopt en te hoog staat.
als je dan je candans dan hoog is begint het een beetje te trillen dus probeer eens je zadlehoogte te veranderen
stuiteren tijdens fietsen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
jeffrey1234 schreef:volgensmij zit je zadel dan te hoog als de verhouding niet klopt en te hoog staat.
als je dan je candans dan hoog is begint het een beetje te trillen dus probeer eens je zadlehoogte te veranderen
Ik denk dat mijn zadel eerder te hoog staat dan te laag, dus ga ik daar eens zoeken.
Nou was ik toch al van plan om nog een keer naar de zadel hoogte te kijken, want ik rijd nu met andere schoenen en heb de toeclips vervangen door SPD pedalen, dus de boel kan zomaar een cm te hoog staan (niet flauw bedoeld).
Stuiteren ben ik op asfalt nog niet tegen gekomen, zelfs als ik volle vaart een ondertunneling in schiet.
bedankt voor de tips..
-
- Forum-lid
Bedoel je met shimmiën zwabberen van het stuur? Dat is het in ieder geval niet, het zit echt aan de achterkant.
Corniel schreef:Het klopt dat het stuk het verst van het water (rechts als je van Den-Haag naar Leiden fietst) niet altijd even best is. En als je niet heel alert stuurt een beetje stuitert.
+1. Kijk na een weldadige regenbui maar eens naar de reeks plasjes in het asfalt: bukkelpiste (?) aan de Vliet.
- arnoudrace
- Forum-lid
Hier nog een ervaringsdeskundige op dat stuk. Gewoon in het middden rijden of gaan staan.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
Giant Peloton schreef:jeffrey1234 schreef:volgensmij zit je zadel dan te hoog als de verhouding niet klopt en te hoog staat.
Ik denk dat mijn zadel eerder te hoog staat dan te laag, dus ga ik daar eens zoeken.
Nou was ik toch al van plan om nog een keer naar de zadel hoogte te kijken, want ik rijd nu met andere schoenen en heb de toeclips vervangen door SPD pedalen, dus de boel kan zomaar een cm te hoog staan (niet flauw bedoeld).
Stuiteren ben ik op asfalt nog niet tegen gekomen, zelfs als ik volle vaart een ondertunneling in schiet.
bedankt voor de tips..
Even een update: Inmiddels heb ik het zadel wat lager gezet en begin ik pas vanaf 38km/u te stuiteren en maakt het trappen het stuiteren niet erger:) Ik ben het ook nergens anders tegen gekomen. dus het ligt echt aan het fietspad.
- chassepatate
- Forum-lid
Met 150 kg zou ik het eens proberen met 25mm bandjes... die zijn een stuk comfortabeler...
-
- Forum-lid
Chasse Patate schreef:Met 150 kg zou ik het eens proberen met 25mm bandjes... die zijn een stuk comfortabeler...
Het gewicht is intussen al naar beneden gegaan na een paar weken fanatiek fietsen deze maand (vakantie!). De banden zijn 700x24, dus al dikker dan standaard. Ik heb trouwens vroeger altijd met 700x23 gefietst, in 10 jaar tijd nooit spaakbreuk o.i.d. gehad.