Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
Paul2610
- Forum-lid
Paul2610
08 mei 2014 18:42
Erg mooie fietsen, maar ik wil sowieso bij een fysieke winkel kopen, zodat ik bv makkeliijk even langs kan komen als er iets met de fiets is. Plus dat ik totaal geen ervaring heb met het afstellen van versnellingen.
Anders zou ik de Merida nemen omdat die een Carbon vork heeft.
Maakt een carbon vork echt zo veel verschil? Ik zal namelijk voor 99% op asfalt rijden. Of is het verschil in gewicht ook merkbaar (zelfs voor een beginner)?
-
RMB
- Forum-lid
RMB
08 mei 2014 18:48
12gobiking heeft hardcopy winkel in de buurt van gouda.
Carbon voorvork is lichter en iets comfortabeler. Gewicht merk je alleen bergop iets van, maar die paar honderd gram zou ik niet wakker van liggen.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
08 mei 2014 19:42
Paul2610 schreef:
Erg mooie fietsen, maar ik wil sowieso bij een fysieke winkel kopen, zodat ik bv makkeliijk even langs kan komen als er iets met de fiets is. Plus dat ik totaal geen ervaring heb met het afstellen van versnellingen.
Die 100 euro kun je ook gebruiken om het eerste onderhoud uit te laten voeren. Een fietsenmaker blijft een fiets die hij verkocht heeft ook niet eeuwig gratis onderhouden. Tiagra is wel aanzienlijk beter dan Claris.
Paul2610 schreef:
Maakt een carbon vork echt zo veel verschil? Ik zal namelijk voor 99% op asfalt rijden. Of is het verschil in gewicht ook merkbaar (zelfs voor een beginner)?
Er ligt voldoende slecht asfalt in NL om plezier aan een carbon vork te beleven.
Campagnolo Ultra Dork
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
08 mei 2014 19:54
Voor de Trek is ook nog wel iets te zeggen. Die heeft oogjes voor spatborden en een bagagedrager en is dus makkelijk om te bouwen naar een echte woon werk fiets. Bovendien is het de enige fiets met een beetje een zinvolle cassette voor in Nederland (11-28). 8speed 11-32 is geen gatenkaas meer maar acht verdwaalde blokjes kaas op een gigantische kaasplank...
Campagnolo Ultra Dork