Klopt Laurens. Ik vergeet nooit meer dat je zielig onder het bloed een beetje verdwaasd voor je uit zat te staren. Heeft wel indruk gemaakt.el_loco schreef:Dat was ik toch Herman? Nog steeds een flink litteken op m`n knie btw. Maar toen de profs op tv in dezelfde bocht het asfalt van dichtbij bekeken voelde ik mij toch iets minder een prutser!Herman_N schreef:Let ook op de afdaling van de Col de Chevrères. Vanwege het zeer matige wegdek is dit werkelijk één van de allergevaarlijkste afdalingen die ik ken (en ik heb er al heel wat meegemaakt). Tijdens L3B 2013 kwam ik hier iemand tegen die flink onder het bloed zat nadat zijn fiets was gaan stuiteren waardoor hij geen grip meer had op het asfalt dat hier met een procentje of 12 naar beneden loopt.
Ook enkele Tourrenners belandden hier vorig jaar in de berm.
Moet nog steeds een keer revanche nemen, wie weet volgend jaar...
Trois Ballons 2015
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik weet wel dat je voor de tijd niet snel hoeft te starten omdat je een chip hebt, maar als je op een gegeven moment een half uur, na het startschot, op je plaats hebt moeten staan zonder dat je een beetje vooruit komt, word je ongeduldig. Ik vond de start toen (in 2013) slecht geregeld in vergelijking met bijvoorbeeld een Marmotte, waar je gewoon via een weg naar de start wordt geleid.
Goede, en belangrijke, aanvulling van Herman. De afdaling van de Chevreres is link!
Goede, en belangrijke, aanvulling van Herman. De afdaling van de Chevreres is link!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
Mijn idee is dat de grand ballon een maker of breker kan zijn. Wanneer je daar goed bovenkomt zit een goede tijd erin. Wanneer je daar stuk gaat kan je het door de col d' oderen en het 1000 meren gebied het wel vergeten.
Wat indruk op mij heeft gemaakt is dat je midden op een heuveltje in Frankrijk clubgenoten treft - die je normaal nauwelijks spreekt - waarbij je even je verhaal kunt doen en zo weer even terug de realiteit in zetten. Dat doet een mens goed op zo`n moment!Herman_N schreef:Klopt Laurens. Ik vergeet nooit meer dat je zielig onder het bloed een beetje verdwaasd voor je uit zat te staren. Heeft wel indruk gemaakt.el_loco schreef:Dat was ik toch Herman? Nog steeds een flink litteken op m`n knie btw. Maar toen de profs op tv in dezelfde bocht het asfalt van dichtbij bekeken voelde ik mij toch iets minder een prutser!Herman_N schreef:Let ook op de afdaling van de Col de Chevrères. Vanwege het zeer matige wegdek is dit werkelijk één van de allergevaarlijkste afdalingen die ik ken (en ik heb er al heel wat meegemaakt). Tijdens L3B 2013 kwam ik hier iemand tegen die flink onder het bloed zat nadat zijn fiets was gaan stuiteren waardoor hij geen grip meer had op het asfalt dat hier met een procentje of 12 naar beneden loopt.
Ook enkele Tourrenners belandden hier vorig jaar in de berm.
Moet nog steeds een keer revanche nemen, wie weet volgend jaar...
2013 was een bijzonder hete editie met temperaturen tegen de 30 graden op de flanken van de Grand Ballon. Het slagveld dat daar plaatsvond was ongekend. Velen gingen hier zwalkend naar boven onder invloed van de hitte. Anderen zaten puffend langs de weg om energie te tanken voor de laatste kilometers.
Het profiel van de helling is wellicht niet zo imponerend, maar met name in de laatste zeven kilometer liggen de percentages continu tussen de 8 en 11%. Daardoor vormt deze helling, ook bij mildere temperaturen, een meer dan taaie opgave.
Het profiel van de helling is wellicht niet zo imponerend, maar met name in de laatste zeven kilometer liggen de percentages continu tussen de 8 en 11%. Daardoor vormt deze helling, ook bij mildere temperaturen, een meer dan taaie opgave.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 01 jun 2015 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Great!el_loco schreef:Wat indruk op mij heeft gemaakt is dat je midden op een heuveltje in Frankrijk clubgenoten treft - die je normaal nauwelijks spreekt - waarbij je even je verhaal kunt doen en zo weer even terug de realiteit in zetten. Dat doet een mens goed op zo`n moment!
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 mei 2015 21:02
Voor mij wordt Les 3 Ballons de allereerste cyclo ooit. Uitrijden is dan ook het voornaamste doel.
Ik kom donderdag kort na de middag toe, en verblijf in Cornimont. Wie kan me wat aanraden om op donderdag en vrijdag te doen als trainingsritjes?
Ik weet uiteraard dat je hoort te rusten voor de strijd op zaterdag, maar ik zie het meer als een driedaagse fietsvakantie in de Vogezen, waarbij de laatste dag toevallig een zware cyclo is. Dan geniet ik er liever drie dagen van en doe ik er op zaterdag maar een kwartier langer over.
Iemand die kan inschatten waar je de auto 's morgens best parkeert: start of finish? Is er sowieso wat parking beschikbaar, of is het behelpen?
Ik kom donderdag kort na de middag toe, en verblijf in Cornimont. Wie kan me wat aanraden om op donderdag en vrijdag te doen als trainingsritjes?
Ik weet uiteraard dat je hoort te rusten voor de strijd op zaterdag, maar ik zie het meer als een driedaagse fietsvakantie in de Vogezen, waarbij de laatste dag toevallig een zware cyclo is. Dan geniet ik er liever drie dagen van en doe ik er op zaterdag maar een kwartier langer over.
Iemand die kan inschatten waar je de auto 's morgens best parkeert: start of finish? Is er sowieso wat parking beschikbaar, of is het behelpen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6215
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Herkenbaar.., de grand ballons ging de kaars helemaal uit toendertijd. Zat ik aan de voet nog binnen schema goud, had ik op de top een half uur verloren . Daar goed gerust, gegeten en gedronken (want goud zat er toch niet in) dus mn tijd genomen. Toen ging het laatste deel wel.Herman_N schreef:2013 was een bijzonder hete editie met temperaturen tegen de 30 graden op de flanken van de Grand Ballon. Het slagveld dat daar plaatsvond was ongekend. Velen gingen hier zwalkend naar boven onder invloed van de hitte. Anderen zaten puffend langs de weg om energie te tanken voor de laatste kilometers.
Het profiel van de helling is wellicht niet zo imponerend, maar met name in de laatste zeven kilometer liggen de percentages continu tussen de 8 en 11%. Daardoor vormt deze helling, ook bij mildere temperaturen, een meer dan taaie opgave.
Over die start in 2013. Ik zal wel mazzel gehad hebben, want zat in startvak op de 1e 100m van die sintelbaan. ik geloof nummers 300-1000 oid. Dus niet heel lang wachten. En juist het gedoseerde vertrek zorgde voor een lang gerekt lint op de 1e 30km, ipv kop over kop knallende pelotonnetjes. En "valsspelers" die in het verkeerde vak stonden, werden zonder pardon eruit gebonjourd en mochten achteraan aansluiten.
Maargoed, kan me voorstellen dat de start zo wel lang duurde en als je dan op 3/4 van die sintelbaan stond, dat t allemaal te lang duurde. Niet chill dan. Dan is start buiten de poort een stuk beter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Was best pittig in 2013, ik kreeg halverwege overal en nergens krampen in mijn benen. Op een gegeven moment ben ik gestopt op een heuveltje (te vergelijken met een oprit naar een dijk) omdat het echt even niet meer ging, komen er drie franse meisjes vragen of het wel goed gaat met me volgens mij dachten die dat ik doodging :O
Ik had echt goede benen toen maar de combinatie van warm (eerste echt warme fietsdag voor mij dat jaar), veel zweten en sportdrank wat geen sportdrank was maar limonade (bedankt organisatie) en de inspanning iets te veel was..
Wel prachtig rit! Geen goud (scheelde 2 minuten en 23 seconden)
Ook ik zeg, zorg voor eten en dorstlesser zodat je niet afhankelijk ben van SC!
Ik had echt goede benen toen maar de combinatie van warm (eerste echt warme fietsdag voor mij dat jaar), veel zweten en sportdrank wat geen sportdrank was maar limonade (bedankt organisatie) en de inspanning iets te veel was..
Wel prachtig rit! Geen goud (scheelde 2 minuten en 23 seconden)
Ook ik zeg, zorg voor eten en dorstlesser zodat je niet afhankelijk ben van SC!
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
@ Mark en anderen; Bedankt voor reacties, geeft me echter nog geen vertrouwen
Over de start spreken sommigen elkaar tegen. Havana geeft aan, alles na prominenten "first in first out", Terwijl Mark startvakken per startnummer beschrijft. Nu is zo'n organisatie altijd aan (kleine) veranderingen onderhevig, heeft iemand de definitieve versie?
De vraag over parkeren is inderdaad een goede aangezien wij op zo'n 30 km van de start zitten.
Over de start spreken sommigen elkaar tegen. Havana geeft aan, alles na prominenten "first in first out", Terwijl Mark startvakken per startnummer beschrijft. Nu is zo'n organisatie altijd aan (kleine) veranderingen onderhevig, heeft iemand de definitieve versie?
De vraag over parkeren is inderdaad een goede aangezien wij op zo'n 30 km van de start zitten.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
zoals al eerder gemeld: sinds 2014 wordt er niet in het stadion gestart maar buiten op de weg.
de rijders van de volle afstand starten in één groot "startvak"
de mat van de tijdwaarneming ligt daar paar 100 meter achter, dus voor je tijd maakt dat niet veel uit, behalve dat je wat meer mensen moet inhalen.
parkeren kon ik rond 0700 uur vlakbij
de rijders van de volle afstand starten in één groot "startvak"
de mat van de tijdwaarneming ligt daar paar 100 meter achter, dus voor je tijd maakt dat niet veel uit, behalve dat je wat meer mensen moet inhalen.
parkeren kon ik rond 0700 uur vlakbij
Allard
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Thanks Beren, Ik zag in eerdere/andere discussies dat jij er ook weer bij bent. Wat is je richttijd dit jaar?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.