Een kleine up-date:
De pad wordt op tijd geleverd(Havana je hebt een sigaar van me tegoed)
De pad(wielklemming) aan aandrijfzijde wordt gericht, staat een stukje naar binnen
Ik ga de DA 7900 er helemaal afhalen en ga over naar Ultegra 6800 met mogelijkheid voor 32 tands(ik word oud)
De r3's worden gericht en voorzien van paar nieuwe spaken en nieuwe 11 speedbody
Nieuwe body besteld voor de kuipers FCC50
Als het goed is kan ik zaterdagmiddag weer rijden!
achter-derrie in wiel
Mooi zo.
Ondanks mijn nickname ben ik een niet-roker
Maak ze gek daar in Frankrijk!
Ondanks mijn nickname ben ik een niet-roker
Maak ze gek daar in Frankrijk!
Ik noem dat ding liever een derailleurhanger.
Je kunt wel een reserve bij je steken maar als het echt fout gaat op vakantie dan zit je met een hoop schade en heb je volgens mij niet zoveel aan je reserve hanger.
Moderne fietsen vereisen veel meer aandacht en onderhoud dan vroeger.
Geld niet alleen voor balhoofd en bracket en drivetrain maar zeker ook regelmatige checkups van je derailleur hanger. Je kunt natuurlijk niet alles voor zijn maar de meeste mensen checken überhaupt niet. Tijdige constatering van een mogelijk komende failure bespaart je veel narigheid en kosten.
Je kunt wel een reserve bij je steken maar als het echt fout gaat op vakantie dan zit je met een hoop schade en heb je volgens mij niet zoveel aan je reserve hanger.
Moderne fietsen vereisen veel meer aandacht en onderhoud dan vroeger.
Geld niet alleen voor balhoofd en bracket en drivetrain maar zeker ook regelmatige checkups van je derailleur hanger. Je kunt natuurlijk niet alles voor zijn maar de meeste mensen checken überhaupt niet. Tijdige constatering van een mogelijk komende failure bespaart je veel narigheid en kosten.
dat ligt er natuurlijk maar net aan. Stel je hebt een Colnago en je stapt op vakantie een Colnago dealer binnen hebben ze heus een derriehanger hoor.Ernie C. schreef:Zolang je frame nog heel is kun je alles bij de plaatselijke fietsenmaker kopen behalve de derailleurhanger...
Heel vaak is je derailleur kapot, je wiel moet hersteld worden, ketting krom. Misschien nog wel meer. Waarschijnlijk is dat erg duur bij een plaatselijke fm als die al spaken heeft voor jouw wielen, als die bijv geen Campa verkoopt of Sram (en je hebt dat nodig) ben je ook nergens. Ik bedoel even simpel op vakantie bij de plaatselijke fm laten repareren is vaak niet zo simpel als jij het hier brengt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Gewoon een ander achterwiel lenen of kopen en je wiel probleem is opgelost. In zo'n geval ben je al blij met 't meest simpele instap wiel. Bij zowel Shimano, Campagnolo als Sram zijn oude deraileurs of uit een lagere groep gewoon nog te gebruiken in een nieuwe groep al dan niet hogere groep. Dus dan is met 't pat erbij de fiets weer fietsbaar gemaakt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Derailleurhangers zijn er in zoveel varianten dat het eerder mazzel is als wat anders (ook bij Nl. fietsenmakers).
Stap maar eens met EPS/DI2 of Schijven binnen binnen bij een buitenlande fm en je gaat echt wat meemaken (zeker met campa moet je op alles voorbereid zijn).
Stap maar eens met EPS/DI2 of Schijven binnen binnen bij een buitenlande fm en je gaat echt wat meemaken (zeker met campa moet je op alles voorbereid zijn).