Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wandelen

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 jan 2017 19:09

kawouter schreef:
Jans schreef: Het lijkt er op dat in het winterseizoen de honden veel meer los mogen lopen van hun baasjes op het Franse platteland.
Het viel me vorige week in Fontainebleau ook al op de de honden in Frankrijk veel los lopen terwijl "het internet" met verteld had dat dat in Frankrijk juist niet normaal is.
Toen ik mijn Franse huisarts vertelde dat ik een aantal jaren geleden een heel vervelende beet had gehad zei hij direct: "je bent toch wel naar de politie gegaan"? Er wordt redelijk wat gebeten.

@runcyclerun Ik heb moeite met mensen die voor anderen beslissen dat iets leuk is.Prima als je er plezier aan beleeft en dat mag je van mij best met anderen delen, maar "het is leuk" is zo persoonlijk.
"net iets sneller" schrijf je toch echt alsof het iets toevoegt aan het wandelplezier. Voor mij niet, al loop ik flink door.
Geen idee waar je vandaan komt, maar op de Veluwe gingen een jaar of wat geleden horden huisvrouwen, maar ook anderen, met prikstokken het bos in. Maar na enige tijd zag je er toen al steeds minder.
En dat ik geen stokken zal gebruiken, dus ook niet voor honden heeft te maken met een privé probleem, dus dan toch pepper-spray. Dat zal ik ook echt niet zomaar gebruiken.

runcyclerun
Forum-lid

runcyclerun 10 jan 2017 19:22

@ jans: "het is leuk' om te doen moet dus voortaan vervangen worden door 'ik vind het leuk, misschien is het ook iets voor iemand anders' ofzo? Ik ben wel erg blij dat ik iets met anderen mag delen van je, dat vind ik dan wel weer erg fijn eerlijk gezegd. Maar ik wist werkelijk nog niet dat ik zo voorzichtig moet schrijven. Best lastig vind ik eigenlijk. Daar heb ik dan weer moeite mee. Valt blijkbaar niet mee dit forum, iedereen een gebruiksaanwijzing?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 jan 2017 19:32

Nee_Nee schreef:Wandelen is zo'n beetje de beste training die je kunt naast fietsen. Het is 'soms' geen fietsweer, maar het is 'altijd' wandelweer. Kou, nat, wind, regen, vorst, glad, donker, mist etc zijn allemaal redenen om de fiets in de schuur te laten, maar het zijn ook weertypen waarop je al wandelend je extensieve duurtrainingen kunt doen.
Als je 's ochtends ook nog eens nuchter een uur of twee gaat wandelen, leer je je lichaam ook nog eens effecient met je vetten om te gaan en vet te verbranden.
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht, maar dit zijn goede tips.

Komend weekend ga ik wat langer 'wandelen', eigenlijk meer het nieuwe jaar inluiden met een Wampex vanuit Vledder in het Drentse en waarschijnlijk ook een stukje Friese land. Ik denk daarna meestal iets anders over extensieve duurtrainingen, maar dit is voor nu een goede mindset.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 11 jan 2017 08:49

Wat is Wampex?

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 jan 2017 09:01

Nee_Nee schreef:Wat is Wampex?
Klik op het woord in de post van WalterG :winkthumb:

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 11 jan 2017 11:38

bivak! Wie heeft dat al eens gedaan? Iets voor ouder geworden jongens die hun diensttijd nog een keer willen overdoen?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 jan 2017 11:52

Wandelen doe ik vrij veel, soms is het voor ook gewoon ergens heen lopen. Mijn broer woont 3 km verderop, vaak loop ik er gewoon heen. Ik ben gewend vrij veel te lopen omdat ik nooit een auto heb gehad. Met vrienden maak ik wel (geocache)wandelingen van een paar uur. Inderdaad een goede vervanger voor fietsen, er is geen bijna geen enkele weersomstandigheid die maakt dat je niet kan wandelen, eigenlijk alleen hoge sneeuw of gladheid.
Veni. Vidi. Fietsie.

bve
Forum-lid

bve 11 jan 2017 12:21

runcyclerun schreef:@ jans: "het is leuk' om te doen moet dus voortaan vervangen worden door 'ik vind het leuk, misschien is het ook iets voor iemand anders' ofzo? Ik ben wel erg blij dat ik iets met anderen mag delen van je, dat vind ik dan wel weer erg fijn eerlijk gezegd. Maar ik wist werkelijk nog niet dat ik zo voorzichtig moet schrijven. Best lastig vind ik eigenlijk. Daar heb ik dan weer moeite mee. Valt blijkbaar niet mee dit forum, iedereen een gebruiksaanwijzing?
De toevoegingen 'ik denk', 'volgens mij', etc hoeven echt niet. Gewoon lekker schrijven: 'Het is leuk om sneller te gaan' of 'Alleen met een gemiddelde boven de 32 is het fietsen genieten'. Iedereen snapt dat dergelijke beweringen persoonlijke meningen zijn.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 jan 2017 12:28

runcyclerun schreef:@ jans: "het is leuk' om te doen moet dus voortaan vervangen worden door 'ik vind het leuk, misschien is het ook iets voor iemand anders' ofzo? Ik ben wel erg blij dat ik iets met anderen mag delen van je, dat vind ik dan wel weer erg fijn eerlijk gezegd. Maar ik wist werkelijk nog niet dat ik zo voorzichtig moet schrijven. Best lastig vind ik eigenlijk. Daar heb ik dan weer moeite mee. Valt blijkbaar niet mee dit forum, iedereen een gebruiksaanwijzing?
Je weet dat Jans diverse afdelingen van de vorumplietsie vertegenwoordigt?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 jan 2017 19:35

Nee_Nee schreef:bivak! Wie heeft dat al eens gedaan? Iets voor ouder geworden jongens die hun diensttijd nog een keer willen overdoen?
Nou, een bivak is niet echt de bedoeling. Een uurtje of acht tot tien is te kort om een tent op te zetten.

Verslag van vorig jaar.

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 11 jan 2017 20:23

Mijn Finse Lappenhond heeft nogal wat beweging nodig..., en ik kan niet stilzitten... Dus 1 + 1 = 2 ;)

Dus ja, ik maak mijn dagelijkse wandel(kilo)meters ook wel. Heerlijk ! Ik zou niet meer zonder kunnen.

Wandelen is heerlijk om uit te lopen (zeker na Tacxen inderdaad), maar zomers gebruik de wandeling ook veel als warming up voordat ik mijn temporondjes ga doen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 12 jan 2017 08:05

Voor iedereen is het natuurlijk zijn eigen beleving maar ik vind vooral wandelen in de "buiten"-gebieden heerlijk.
Ik kan echt wel genieten van een stadswandeling maar er gaat niets boven de vrije natuur.
Beroepshalve ben ik in nogal wat landen geweest en heb ik aardig wat wandelingen in heuvel- en bergachtig gebied gemaakt.
Daarvan heb ik het meeste genoten maar ik kan me prima vermaken in het duingebied bij Schoorl. (te voet en op de fiets ;) )

Plaats reactie