Waarom andere wielen
Ga je zeker niet merkbaar harder mee rijden, het is "vlees noch vis" (ofwel aerodynamisch niet significant beter dan veel andere in die prijsklasse.)
Wel 17C velgjes en potentieel wat betere rijeigenschappen.
Wel 17C velgjes en potentieel wat betere rijeigenschappen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als er nu al met Lightweight Meilensteins in je fiets steken gaan andere wielen niet veel verbetering meer brengenJaCop schreef:Wat is de reden om te investeren in andere wielen? Zowel voor racefietsen als MTB?
Is er snelheidswinst? Enzo ja, over hoeveel spreken we dan?
Is het vooral comfort?
Merkt een amateur die max 150km per week rijd dit ook?
Ik hoor het graag!
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
0,5 km/u ga je nooit halen. Leuk dat je aangeeft dat dat niet voldoende is in jou ogen, menig persoon zou er €5.000 of meer voor opgeven .
Wielen op amateurniveau zijn 90% looks en 9% onverklaarbare dingen en 1% prestatiewinst.
Wielen op amateurniveau zijn 90% looks en 9% onverklaarbare dingen en 1% prestatiewinst.
Ja, voor looks zou ik het niet meteen doen. Het is vooral voor snelheidswinst. Ik ga het merendeel van de tijd alleen fietsen en dat is sowieso trager dan in groep. En ik merk dat in groep er altijd harder wordt gereden en dat ik moeite heb om dat tempo vol te houden. Zeker aangezien ik altijd trager rijd alleen. Gemiddelde ligt meestal rond de 26-27-28km/u. Afhankelijk van het weer en de wind natuurlijk.
De wielen die er nu op staan, zijn de standaard wielen. Het merk is Alexrims en zitten standaard op de Cube Attain.
De wielen die er nu op staan, zijn de standaard wielen. Het merk is Alexrims en zitten standaard op de Cube Attain.
-
- Forum-lid
Waarom wil je persé harder dan?
Maak joe woar
Koop een pedelec.
Omdat ik dan beter kan volgen als ik in groep rij. Het eerste uur/anderhalf uur kan ik redelijk volgen. Nadien is de kaars uit en kost het veel moeite om mee te rijden aan de gemiddelde van 30 per uur dan.
Dus zou ik graag uit mezelf als harder willen rijden.
Of komt het erop neer dat indien ik harder wil ik een betere/aerodynamische fiets moet aanschaffen?
Dus zou ik graag uit mezelf als harder willen rijden.
Of komt het erop neer dat indien ik harder wil ik een betere/aerodynamische fiets moet aanschaffen?
-
- Forum-lid
Ik zou het anders aanpakken en beginnen met de goedkoopste optie per km/h snelheidswinst beginnen: meer/langer/harder trainen.JaCop schreef: Of komt het erop neer dat indien ik harder wil ik een betere/aerodynamische fiets moet aanschaffen?
Verhouding snelheidswinst/kostprijs:
1) meer/langer/harder trainen
2) aerodynamischer op je fiets gaan zitten
3) wielen
4) frame
Ergens staan wel goede overzichten waar je snelheid mee kunt winnen en wat dat gaat kosten...
Spyker was me voor met een soortgelijk verhaal....
Aerodynamische wielen zullen daar echt niet merkbaar bij helpen, een gemiddelde van 30 in een groep is overigens bepaald niet hoog....
Een soort prioriteitenlijstje om wat te verbeteren zou je zo kunnen zien:
1-Meer of effectiever trainen, als het na 1,5 uur op is, langer trainen.
2-Zithouding, kan je dieper, doen want daar is wat te halen
3-Goed aansluitende kleding
En pas als de eerste 3 optimaal zijn kan je eens gaan denken aan een andere fiets, aerodynamische wielen e.d.
Aerodynamische wielen zullen daar echt niet merkbaar bij helpen, een gemiddelde van 30 in een groep is overigens bepaald niet hoog....
Een soort prioriteitenlijstje om wat te verbeteren zou je zo kunnen zien:
1-Meer of effectiever trainen, als het na 1,5 uur op is, langer trainen.
2-Zithouding, kan je dieper, doen want daar is wat te halen
3-Goed aansluitende kleding
En pas als de eerste 3 optimaal zijn kan je eens gaan denken aan een andere fiets, aerodynamische wielen e.d.
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Je poten moeten harder in de ronte dus harder trainen.
Maak joe woar