Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Gravel-racers

Wezzel
Forum-lid

Wezzel 22 aug 2018 17:23

Bedankt voor jullie tips.
Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.
Blijkbaar moet je bij Canyon alles online bestellen.
Niet gemakkelijk als je dan voor je eerste racefiets wil gaan...

nismit
Forum-lid

nismit 22 aug 2018 19:30

Bij canyon mag je de fiets na 30 dagen terug sturen als je hem niet meer wilt. Ik raad aan om bij een fietsen maker wat fietsen uit te proberen en wellicht hebben ze een mooie deal voor je (einde van bet seizoen kan je 30% korting of meer krijgen op een 2018 model). Als dat hem niet wordt een bikefit laten doen om te kijken welke fietsen bij je past om zo relatief veilig online een fiets te kopen via bv canyon.

In het begin dacht ik ook te weten wat ik wilde, maar na andere soort fietsen geprobeerd te hebben bleek ik toch heel wat anders te willen en was mijn lichaam niet geschikt voor de fiets waarnaar ik zocht.

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 22 aug 2018 22:45

Als particulier heb je bij online-aankopen binnen Europa steeds 14 dagen herroepingsrecht… te rekenen na levering van uw product... sterker nog, indien de leverancier u dit niet liet weten, wordt het automatisch verlengd met 12 maanden. Of met andere woorden: je zit vrij safe als je twijfelt. (Wat niet weglaat dat het steeds een heel gedoe is, ook werken de meeste online-winkels/leveranciers hier wel heel vlot in mee).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

nismit
Forum-lid

nismit 27 aug 2018 23:46

Er staan van canyon en rose iig unboxing videos op youtube (zit op mobile dus srry voor geen link). Wss is het alleen de wielen, zadelpen+ stuur eropzetten en je bent klaar. Geloof dat de stuurpen al gemonteerd is aan het stuur. De gereedschappen en vetten zijn meestal meegeleverd.

Deze dingen moet je ook wel kunnen voor een beetje onderhoud of het veranderen van je positie dus dat moet wel goedkomen.

Anders kan je het ook nog bestellen via een fietsenmaker die met canyon fietsen werkt. Die zullen hem vast wel voor je in elkaar schroeven en afstellen.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 29 aug 2018 09:33

Nog een foto van de mijne in Zweden, rijdt echt heerlijk op de gravelwegen hier:

Afbeelding
Afbeelding

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 30 aug 2018 21:03

Canyon is een web shop die bezorgen thuis.

Plaats reactie