Ja, daar kwam ik afgelopen zaterdag achter, met dikke(re) handschoenen is het lastig eten uit je achterzakje halen.Stop niet te lang maar blijf wel dooreten. Voedsel ben je nodig, maar je koelt veel te veel af als je ergens lang stopt voor, bv. een warme maaltijd.
Idee is om iets van een frametasje te hebben, en eventuele verpakkingen open te hebben zodat ik ze wat makkelijker kan pakken.
Ik zat aan zoiets te denken:Spatborden zijn echt heel fijn bij lange tochten in de winter.
https://www.decathlon.nl/p/set-spatbord ... gLr3PD_BwE
Gaat goed komen, dank voor de tip!En als het stevig vriest: Ga een bij de Decathlon langs en haal wat winterkleding uit de outdoor/ski-sectie. Het is goedkoper en vaak ook warmer dan de fietskleding (bv. wanten).
Blijven eten en drinken tijdens een langere tocht is altijd een goed adviesEten en drinken moet je inderdaad gewoon zelf regelen, gewoon tijdens het fietsen. Stukje worst en een kwart banaan is niet genoeg.
Word aangewerkt!Voorbereiding: probeer een paar keer boven de 100 kilometer te fietsen in december/januari, verder regelmatig buiten fietsen om aan de omstandigheden te wennen die je op 3 februari kunt verwachten.