Voor wat betreft het invreten in de zool bij eggbeaters: er zijn daarvoor shims in de handel, de zogenaamde shoe shields van Crankbrothers. Eventueel ook eenvoudig zelf te knutselen.
De lagering en afdichting schijnt significant verbeterd te zijn bij de vernieuwde modellen.
"Ultieme" Cyclocross pedalen?
-
- Forum-lid HC
Eggbetters hebben geen afstelbare veer en klikken zwaarder in dan spd's zegmaar 60% van de veerspanning bij een spd.
Veel pro's rijden met eggbetters en tapen ze naast de veer in met leukoplast om een beter draagvalk te hebben.
Het zijn prima pedalen, alleen krijg ik op langere ritten sneller last van mijn voeten. Ik heb ze dan ook weggedaan, maar voor korte ritjes tot 2 uur zijn ze prima!
De time pedalen vind ik persoonlijk iets minder goed modder lossen dan een spd, maargoed als je met spd's last van je knie krijgt moet je die gewoon niet nemen.
welke schoenen heb je?? mocht je het probeem blijven houden zou ik schoenen zoeken met een carbon zool deze glijd veel beter over het pedaal zijdelings (waarschijnlijk heb je die al gezine je bij spd's uit de pedalen schiet)
Veel pro's rijden met eggbetters en tapen ze naast de veer in met leukoplast om een beter draagvalk te hebben.
Het zijn prima pedalen, alleen krijg ik op langere ritten sneller last van mijn voeten. Ik heb ze dan ook weggedaan, maar voor korte ritjes tot 2 uur zijn ze prima!
De time pedalen vind ik persoonlijk iets minder goed modder lossen dan een spd, maargoed als je met spd's last van je knie krijgt moet je die gewoon niet nemen.
welke schoenen heb je?? mocht je het probeem blijven houden zou ik schoenen zoeken met een carbon zool deze glijd veel beter over het pedaal zijdelings (waarschijnlijk heb je die al gezine je bij spd's uit de pedalen schiet)
Yep, schoenen met carbon zooltjes zijn er al, maar een cross is meestal max een uurtje, dus met die CrankBros shims en de Eggbeaters (met veel float) spaar ik mijn knieen, maar knal ik niet zomaar uit mijn pedalen.
Kortom: ik ga de eierkloppres maar eens bestellen!
Thnx Guys!
Kortom: ik ga de eierkloppres maar eens bestellen!
Thnx Guys!
Gang is alles!!