En met clinchers rijden is niet leuk, oncomfortabel en werk?
Ventiel verlenger
Misschien kan ik dit onder hetzelfde onderwerp vragen:
Ik merkte bij het plaatsen van de tube "vredestein fortezza pro tricomp" dat er een verdikking rondom het ventiel zit.
Ik zag dat het ventielgat in mijn carbon velg enigzins kleiner is dan de ruimte die de "verdikking" rondom het ventiel nodig heeft.
Nu heb ik met de gedachte rondgelopen het ventielgat in mijn velg met een boor groter te maken (alleen aan de ventielkant uiteraard), maar dat heb ik toch niet gedurfd...
Nu zit er iets een verhoging in de band tpv het ventiel...
Misschien een van de vele beginnersfouten
Had ik achteraf toch beter even kunnen boren?
En hebben alle tubes dit of is dat merk/kwaliteit afhankelijk?
Mvg.
Mark
Ik merkte bij het plaatsen van de tube "vredestein fortezza pro tricomp" dat er een verdikking rondom het ventiel zit.
Ik zag dat het ventielgat in mijn carbon velg enigzins kleiner is dan de ruimte die de "verdikking" rondom het ventiel nodig heeft.
Nu heb ik met de gedachte rondgelopen het ventielgat in mijn velg met een boor groter te maken (alleen aan de ventielkant uiteraard), maar dat heb ik toch niet gedurfd...
Nu zit er iets een verhoging in de band tpv het ventiel...
Misschien een van de vele beginnersfouten
Had ik achteraf toch beter even kunnen boren?
En hebben alle tubes dit of is dat merk/kwaliteit afhankelijk?
Mvg.
Mark
@makada: Sommige merken hebben dit inderdaad een verdikking rond het ventiel. Bij sommige kan je het opstaande stukje direct rond het ventiel weg snijden met een zeer scherp mesje. Vittoria en Vredestein zijn er wel om bekend dit te hebben.
Gaatje boren in de velg , niet doen. Nergens voor nodig , en je sloopt dan meer dan je lief is. Wel goed de tube strechen en met druk monteren direct vanaf ventiel anders krijg je wel de specifieke hobbel bij het ventiel.
@vermeulen; Uit je antwoorden begrijp ik dat je geen verstand hebt van tubes , tubes lijmen en de consequenties van het lekrijden met een tube. Waarom vraag jij je dan af waarom TS voor tubes kiest, als je er niets van snapt. Eerst verdiepen in de materie alvorens te gaan blaten ipv andersom
Gaatje boren in de velg , niet doen. Nergens voor nodig , en je sloopt dan meer dan je lief is. Wel goed de tube strechen en met druk monteren direct vanaf ventiel anders krijg je wel de specifieke hobbel bij het ventiel.
@vermeulen; Uit je antwoorden begrijp ik dat je geen verstand hebt van tubes , tubes lijmen en de consequenties van het lekrijden met een tube. Waarom vraag jij je dan af waarom TS voor tubes kiest, als je er niets van snapt. Eerst verdiepen in de materie alvorens te gaan blaten ipv andersom
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Blaten? Iets minder agressief mag ook wel. Het is hier geen dumpert.rene schreef: ↑07 jul 2020 11:06 @vermeulen; Uit je antwoorden begrijp ik dat je geen verstand hebt van tubes , tubes lijmen en de consequenties van het lekrijden met een tube. Waarom vraag jij je dan af waarom TS voor tubes kiest, als je er niets van snapt. Eerst verdiepen in de materie alvorens te gaan blaten ipv andersom
Het klopt dat ik niet op tubes rijd, maar hoe kom je er bij dat ik er "niets van snap"?
Als ik iets heb gezegd wat inhoudelijk niet klopt hoor ik het graag.
Ik heb in ieder geval genoeg van tubes gezien om er niet mee te gaan rijden.
Ja, er zit latex in, of je kunt er latex in spuiten op het moment dat het lek gaat, maar latex is niet altijd in staat om een gaatje te dichten.
Je hebt gelijk hoor...maar met het volgende maak je gelijk wel een punt en heb je een uitgesproken mening, zonder dus de ervaring te hebben van het rijden met tubes :vermeulen schreef: ↑07 jul 2020 12:11Blaten? Iets minder agressief mag ook wel. Het is hier geen dumpert.rene schreef: ↑07 jul 2020 11:06 @vermeulen; Uit je antwoorden begrijp ik dat je geen verstand hebt van tubes , tubes lijmen en de consequenties van het lekrijden met een tube. Waarom vraag jij je dan af waarom TS voor tubes kiest, als je er niets van snapt. Eerst verdiepen in de materie alvorens te gaan blaten ipv andersom
Het klopt dat ik niet op tubes rijd, maar hoe kom je er bij dat ik er "niets van snap"?
Als ik iets heb gezegd wat inhoudelijk niet klopt hoor ik het graag.
Ik heb in ieder geval genoeg van tubes gezien om er niet mee te gaan rijden. Ja, er zit latex in, of je kunt er latex in spuiten op het moment dat het lek gaat, maar latex is niet altijd in staat om een gaatje te dichten.
Met dit alles komt bij mij wel de vraag op waarom je in vredesnaam voor tubes hebt gekozen in plaats van clinchers of tubeless banden.
Tubeless is ook gebaseerd op latex als preventie middel of lekdicht middel, net als bij tubes. En ook bij tubeless ben je niet zeker bij lekrijden of je verder kan. Scheur in buitenband, op loopvlak of buitenkant. Ik zie hier de laatste week veel mensen met buitenbanden waar veel slechte plekken / gaatjes / scheuren komen in clincher banden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless