Ventiel verlenger
Hallo allen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw op het forum.
Ik ben Mark woonachtig in Zeeland en sinds deze week de trotse eigenaar van een Felt DA van Garmin Slipstream Chipotle.
Ik heb er 2 carbon wielen bijgekocht met een velghoogte van 85mm.
Ik ben voornemens deze (hobbymatig) dagelijks te gaan gebruiken voor een, op dit moment vrij korte afstand, van 20+km, uiteraard in een zo kort mogelijke tijd:)
Nu komt mijn vraag (en er zullen er waarschijnlijk vele volgen):
Ik heb op het voorwiel een nieuwe tube geplakt (met tape om te beginnen...) van het merk en type "Vredestein fortezza pro tricomp".
Nu kom ik er achter dat ik vergeten ben het moertje in het ventiel vast te zetten of te verwijderen voordat ik de verlengen plaatste en de band op de velg plakte. Tevens merk ik nu dat het verlengde deel van het ventiel tegen mijn velg klappert.
Beginnersfouten/te weinig ingelezen zullen we maar zeggen.
Is het verstandig/mogelijk de band weer te verwijderen en dit op orde te brengen?
Mvg.
Mark.
Ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw op het forum.
Ik ben Mark woonachtig in Zeeland en sinds deze week de trotse eigenaar van een Felt DA van Garmin Slipstream Chipotle.
Ik heb er 2 carbon wielen bijgekocht met een velghoogte van 85mm.
Ik ben voornemens deze (hobbymatig) dagelijks te gaan gebruiken voor een, op dit moment vrij korte afstand, van 20+km, uiteraard in een zo kort mogelijke tijd:)
Nu komt mijn vraag (en er zullen er waarschijnlijk vele volgen):
Ik heb op het voorwiel een nieuwe tube geplakt (met tape om te beginnen...) van het merk en type "Vredestein fortezza pro tricomp".
Nu kom ik er achter dat ik vergeten ben het moertje in het ventiel vast te zetten of te verwijderen voordat ik de verlengen plaatste en de band op de velg plakte. Tevens merk ik nu dat het verlengde deel van het ventiel tegen mijn velg klappert.
Beginnersfouten/te weinig ingelezen zullen we maar zeggen.
Is het verstandig/mogelijk de band weer te verwijderen en dit op orde te brengen?
Mvg.
Mark.
Dat geklapper is vrij normaal, en kun je voorkomen door een stukje isolatietape om je ventiel te plakken.
Verder geen idee of je tubes weer los kunt maken; vermoedelijk moet je weer opnieuw gaan plakken.
Met dit alles komt bij mij wel de vraag op waarom je in vredesnaam voor tubes hebt gekozen in plaats van clinchers of tubeless banden. Heb je bijvoorbeeld al bedacht wat je gaat doen als je een lekke band hebt?
Verder geen idee of je tubes weer los kunt maken; vermoedelijk moet je weer opnieuw gaan plakken.
Met dit alles komt bij mij wel de vraag op waarom je in vredesnaam voor tubes hebt gekozen in plaats van clinchers of tubeless banden. Heb je bijvoorbeeld al bedacht wat je gaat doen als je een lekke band hebt?
Werd gisteren al bijna van de weg geblazen met 30 mm velgen. Was dan ook kracht 7 bij ons op Walcheren... Velgen 85 mm is hier alleen op heeeeel mooie dagen leuk hoor.
Mijn Strava
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
https://www.youtube.com/watch?v=QI6PE34_0MU&t=15sMakada schreef: ↑05 jul 2020 20:47 Hallo allen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw op het forum.
Ik ben Mark woonachtig in Zeeland en sinds deze week de trotse eigenaar van een Felt DA van Garmin Slipstream Chipotle.
Ik heb er 2 carbon wielen bijgekocht met een velghoogte van 85mm.
Ik ben voornemens deze (hobbymatig) dagelijks te gaan gebruiken voor een, op dit moment vrij korte afstand, van 20+km, uiteraard in een zo kort mogelijke tijd:)
Nu komt mijn vraag (en er zullen er waarschijnlijk vele volgen):
Ik heb op het voorwiel een nieuwe tube geplakt (met tape om te beginnen...) van het merk en type "Vredestein fortezza pro tricomp".
Nu kom ik er achter dat ik vergeten ben het moertje in het ventiel vast te zetten of te verwijderen voordat ik de verlengen plaatste en de band op de velg plakte. Tevens merk ik nu dat het verlengde deel van het ventiel tegen mijn velg klappert.
Beginnersfouten/te weinig ingelezen zullen we maar zeggen.
Is het verstandig/mogelijk de band weer te verwijderen en dit op orde te brengen?
Mvg.
Mark.
vanaf ongeveer 1m50 (kan ook geen kwaad om helemaal te bekijken)
Website: https://www.maatwielen.nl
Bedankt allen voor de reacties. Zodra het moertje op het ventiel toch naar beneden draait en zodoende niet meer is op te pompen, zal ik dus de tube even moeten verwijderen en zoals in het filmpje op de juiste wijze monteren.
Inderdaad, met veel wind is hier niet mee te fietsen. Ik wacht op rustiger weer.
Overigens, is het normaal dat ik de Vredestein fortezza pro tricomp ongeveer om de 2 a 3 dagen op druk moet zetten?
Hier tevens een plaatje van de wielen.
En een afbeelding van eenzelfde fiets, maar met andere wielen.
Mvg.
Mark
Inderdaad, met veel wind is hier niet mee te fietsen. Ik wacht op rustiger weer.
Overigens, is het normaal dat ik de Vredestein fortezza pro tricomp ongeveer om de 2 a 3 dagen op druk moet zetten?
Hier tevens een plaatje van de wielen.
En een afbeelding van eenzelfde fiets, maar met andere wielen.
Mvg.
Mark
Hey Mark , waar woon je want je kan met een trucje volgens mij de ventiel kern open krijgen. Daarna de juiste verlenger er op en pompen maar. Dan hoeft de tube er niet af, en ben je gered.
Vredestein Fortezza Tricomp moet je elke 2 tot 3 dagen op druk zetten ja ivm latex binnenband die de tube heeft.
Vredestein Fortezza Tricomp moet je elke 2 tot 3 dagen op druk zetten ja ivm latex binnenband die de tube heeft.
Laatst gewijzigd door rene op 06 jul 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
A; Tube rijden is leuk
B: Tube rijden is comfortabel.
C: Tube rijden is hobby.
D: Zelf rij ik al jaren met tubes en in al die jaren 3x lek gereden maar ben sneller weer op pad dan de meeste mensen met clinchers.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Lees het tube topic even door, staat veel info. Maar even kort :
* Ik lijm , gebruik geen tape.
* Ik heb preventief een flesje Orange Sealant mee ( ca 50ml. )
* Ik heb nog NOOIT een tube moeten verwijderen tijdens een van mijn ritten. Heb in ruim 15 jaar 3 x een lekje gehad tijdens een rit, wat opgelost werd middels een beetje vloeibare sealant. Minder lek dus dan menigeen die met clinchers rijdt.
* Ik heb nu nog 2 tube sets wielen en lijm niet meer dan 1 x per jaar een set als ik iets nieuws wil proberen.
Maar aangezien ik nu met A_Dugast Strada en met Continental Competition Pro LTD rij welke beide blijvertjes zijn, zal ik enkel bij echt versleten tube, of grote non repairable een zelfde tube plakken. Oude lijm er af - nieuwe lijm er op.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless