Pagina 2 van 2
Re: Test ontvetters.
Geplaatst: 11 sep 2020 10:07
door alien
Keezx schreef: ↑08 sep 2020 19:30Overigens worden citrus-ontvetters als Dasty door sommige fabrikanten (van SRAM weet ik het zeker) afgeraden omdat het metaal lichtjes aangetast zou worden.
Niks “zou”, dat heet
waterstofbroosheid en we kennen het al honderdvijftig jaar. Neêrlands Wikipedia is karakteristiek summier, dus beter lees je
het uitgebreide “Duitsche” lemma.
Re: Test ontvetters.
Geplaatst: 11 sep 2020 11:35
door leon1
RKN schreef: ↑11 sep 2020 09:29
Dan maak je het oppervlak mooi schoon en blijft de rotzooi tussen de schakels gewoon zitten
Tussen de schakels als in 'aan de binnenkant van de ketting' (wat je dus kunt zien) of echt 'in' de schakels?
Hoe dan ook, 20.000km op 1 cassette met 2 kettingen (Chorus) vind ik prima door middel van doekje erover en smeren (vnl. goed weer, dat wel). De voorbladen (TA) lopen trouwens nog steeds. Die gaan echt de 40.000km wel halen.
Re: Test ontvetters.
Geplaatst: 04 nov 2020 17:22
door ridefreeordie
Net als Leon, voor/na t rijden met droge doek afnemen.
En eens in de zoveel tijd grondiger: Heet water met Dreft, afspoelen, goed afdrogen, lube, nachtje laten zitten, droge doek erover, klaar.
Geen idee trouwens hoe milieuvriendelijker Dreft is vergeleken met WD40, lampenolie etc.
Re: Test ontvetters.
Geplaatst: 04 nov 2020 22:42
door Ernie C.
Een paar cl lampenolie of wasbenzine op een paar honderd km fietsen vs 1 liter benzine op 15 km...
Als je het niet door het putje wil spoelen, steek je het in de fik.
Re: Test ontvetters.
Geplaatst: 04 nov 2020 22:58
door plantagenet
Ernie C. schreef: ↑04 nov 2020 22:42
Als je het niet door het putje wil spoelen, steek je het in de fik.
Dat gebeurt al met mijn afgewerkte lampenolie; die gaat terug in de fles en dan de afvalcontainer in. Na maximaal twee weken vindt ie zijn weg naar de verbrandingsoven van de vuilverbranding....