Stack and Reach vergelijken
Passen is het lastige. Hij heeft niet alles op voorraad. Daarom dat ik het probeer te vergelijken. Iemand anders die er iets over kan en wil zeggen?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik vind dit zelf wel een prettige site om fietsen te vergelijken:JPAR schreef: ↑07 sep 2023 21:49En als je naar de fietsen kijkt in mijn link in vergelijking tot mijn huidige astra? Wat zou dan goed passen en wat niet?daniel1975 schreef: ↑07 sep 2023 21:41 Klopt volledig. Maar dan kan betekenen dat je naar een zadelpen zonder setback moet oid.
En langere bovenbuis komt met een grotere fiets. Vanmiddag weer zelf ervaren.
https://www.velogicfit.com/frame-comparison/
Vul je eigen fiets in, aantal centimers spacers en hoek van je stuurpen en je ziet zo welke maten er uit rollen. Vul daarnaast de fiets in met welke je wil vergelijken en je ziet gelijk het verschil.
De nieuw Astra met 1cm spacer minder komt nagenoeg hetzelfde uit, mits de hoek van de stuurpen gelijk is.
De Roadmachine zou een optie kunnen zijn, al dan niet met een 1cm kortere stuurpen. Dat moet je passen. De rest lijkt mij teveel af te wijken.
De Roadmachine zou een optie kunnen zijn, al dan niet met een 1cm kortere stuurpen. Dat moet je passen. De rest lijkt mij teveel af te wijken.
Campagnolo Ultra Dork
Dat dacht ik zelf ook. Dankje.
Sowieso valt me op dat je zadelpen erg ver uitsteekt. Ik zou echt van te voren kijken of je zadel hoog genoeg kan op je nieuwe fiets. Zeker met de steeds exotischere eigen zadelpennen bij sommige merken.
Je fietst nu met 5 spacers en ik gok op 2,5cm spacer.
1 fiets is standaard hoger. Waardoor je dus ietsje hoger zou komen te zitten.
De andere kant op zal de spacertoren laten groeien dus die bmc die 3cm lager is valt af.
De reach kun je mee spelen met je stuurpen en stuur. Maar hoe beter de basis is des te minder hoef je te tweaken. En ik heb geen idee of 2cm nog te overbruggen is.
Ik zie ook cannondale staan. Deze hebben soms eigen crankstellen. Mocht je een 4iiii powermeter willen installeren dan kan dat een bezwaar zijn.
Maar je hebt de aandacht van Ernie C. zie ik en hij wordt hier wel gezien als de expert.
Je fietst nu met 5 spacers en ik gok op 2,5cm spacer.
1 fiets is standaard hoger. Waardoor je dus ietsje hoger zou komen te zitten.
De andere kant op zal de spacertoren laten groeien dus die bmc die 3cm lager is valt af.
De reach kun je mee spelen met je stuurpen en stuur. Maar hoe beter de basis is des te minder hoef je te tweaken. En ik heb geen idee of 2cm nog te overbruggen is.
Ik zie ook cannondale staan. Deze hebben soms eigen crankstellen. Mocht je een 4iiii powermeter willen installeren dan kan dat een bezwaar zijn.
Maar je hebt de aandacht van Ernie C. zie ik en hij wordt hier wel gezien als de expert.
Ik heb nu een negatieve stuurpen. Als die hoek verandert dan kunnen er ook spacers onderuit. Ik ga vandaag of morgen even bij hem langs en horen hoe en wat er mogelijk is.
Klopt, die Basso stuurpennen hebben een hoek van -11 graden en een lage stackhoogte (50% daarvan telt mee voor hoe hoog je stuur uitkomt). Had daar een normale stuurpen opgezeten, dan hield je nog maar een paar spacers over. Raar? Zeker met weinig spacers vind het optisch echt beter dan -6 of -17. Bovendien zorgt het ervoor dat de sportieve fiets zo ook nog bereikbaar blijft voor degenen die wat meer stack willen. De stack lijkt mij dus een goed uitgangspunt.
Hoe lang is je stuurpen nu? Dat, en de spacers die je nu hebt (die hellen immers achterover, meer stack en minder spacers bij dezelfde reach betekent dus dat je stuur naar voren komt) bepalen in hoeverre je nog wat langer kunt gaan met je reach. Heb je nog genoeg 'ruimte', dan kun je voor een maatje groter gaan bij de lagere fietsen, zit je krap, dan moet je richting endurance gaan kijken.
Hoe lang is je stuurpen nu? Dat, en de spacers die je nu hebt (die hellen immers achterover, meer stack en minder spacers bij dezelfde reach betekent dus dat je stuur naar voren komt) bepalen in hoeverre je nog wat langer kunt gaan met je reach. Heb je nog genoeg 'ruimte', dan kun je voor een maatje groter gaan bij de lagere fietsen, zit je krap, dan moet je richting endurance gaan kijken.
Campagnolo Ultra Dork
Trek Domane al gekeken gezien de korte reach en hoge stack van de Astra.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De huidige Ultimate (inmiddels een jaar op de markt) staat er niet eens tussenchris80 schreef: ↑07 sep 2023 22:12
Ik vind dit zelf wel een prettige site om fietsen te vergelijken:
https://www.velogicfit.com/frame-comparison/

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Synapse dwaalt zo langzaam aan wel heel ver weg van een RACEfiets imho.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!